Tunteista ja mielipiteistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tunteeni on aito ja oikea, vaikka sinä et tuntisikaan samalla tavalla kuin minä. Sinun tunteesi on aito ja oikea, vaikka minä en tuntisikaan samalla tavalla kuin sinä.

Minun mielipiteeni on hyvä, vaikka sinä et ajattelisikaan samalla tavalla kuin minä. Sinun mielipiteesi on hyvä, vaikka minä en ajattelisikaan samalla tavalla kuin sinä.

Hauskaa päivää kaikille palstalaisille tunteista ja mielipiteistä riippumatta.

Tunteeni on aito ja oikea, vaikka sinä et tuntisikaan samalla tavalla kuin minä. Sinun tunteesi on aito ja oikea, vaikka minä en tuntisikaan samalla tavalla kuin sinä.

Minun mielipiteeni on hyvä, vaikka sinä et ajattelisikaan samalla tavalla kuin minä. Sinun mielipiteesi on hyvä, vaikka minä en ajattelisikaan samalla tavalla kuin sinä.

Hyvä pointti. Mielestäni on tärkeää erottaa faktat mielipiteistä ja koettaa tuoda se täällä somessa esille että tarkoittaako faktaa vai mielipidettä.

Somen piti laajentaa maailmankuvaa, mutta se onkin tehnyt sen joissakin tapauksissa pienemmäksi. Keskustelut voidaan käydä nykyään vain samanmielisten kanssa, eikä toisen tunteisiin tarvitse eläytyä.
Toisaalta itse olen yllättynyt siitä, miten moni on järkyttynyt siitä kielenkäytöstä ja tavasta, miten asioita netissä käsitellään. Itse koen, että samanlaista läyhäämistä se on ollut tässä tosielämässäkin aina, ja samanlainen ilkeämielinen juoruilu ja toisten haukkuminen on ollut tärkein kansanhuvi pienillä paikkakunnilla, kun ei siellä ole ollut muutakaan tekemistä. Ota mikä tahansa pikkupaikkakunnan tk ja sieltä hoitajien kahvihuonekeskustelut klo 9 aamulla, niin se toisten haukkumisen ja arvostelun ja törkeyksien määrä on järkyttävä, kun naiset rääppivät niitä työkavereita jotka eivät sillä hetkellä ole työvuorossa. Ja kun tavalliset ihmiset nettiä käyttävät, niin totta kai se sama ilkeys netissäkin näkyy.

Hmmm... kyllähän joskus jonkun mielipide on aivan totaalisen paska eikä siinä ole mitään oikeaa eikä kukaan täyspäinen sitä pysty ymmärtämään.

Jonkun mielestä voi olla oikein murhata ihmisiä, jotka eivät ajattele asioista samoin kuin hän itse. En mä oikein osaa tuollaista mielipidettä pitää hyvänä tai arvostaa millään tavalla.

Aika paljonkin jengillä on ihan hemmetin typeriä mielipiteitä, enkä minä itse koe minkäänlaista tarvetta arvostaa niitä. Kukin saa toki pitää mielipiteensä niin kauan, kun se ei vaikuta minun elämääni.

Yhteistyössä