Tunteeko muut lapsettomia jotka "ansaitsevat" lapsettomuutensa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras vieraampi vierain
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26247107]Kyllä on. Alunperin lasten saamisessa ei ole kyse siitä kuinka sitä lasta tullaan kohtelemaan tai missä se tulee elämään. Kyseessähän on suvun jatkaminen - perintötekijöiden siirtäminen seuraaville sukupolville. Sitä vartenhan luonnossa kaikki lisääntyvät - jotta ei kuoltaisi sukupuuttoon. Raakaa peliä.[/QUOTE]
Olet sairas. Mua alko oksettamaan tämä koko keskustelu, taidan häippästä, hyi hitto. :x
 
"vieras"
En tunne. Enkä usko että lapsettomuudella, sen kummemmin kuin lasten saamisellakaan, olisi mitään jumalaisia tai muuten korkeampia tarkoitusperiä. Muutenhan ei lapsia saisi sellaisetkaan, jotka pahoinpitelevät, laiminlyövät, käyttävät heitä hyväksi.
 
ap.
[QUOTE="Helmi S";26247125]Paskan marjat.
Mikä tarkoitus on sillä, että lasta pahoinpidellään?
Mikä tarkoitus on sillä, että lasta käytetään seksuaalisesti hyväksi?

Kyllä tässä maailmassa tapahtuu paljon asioita, jotka eivät ole mitenkään oikeudenmukaisia. Saati että niillä olisi mitenkään syvempi tarkoitus.[/QUOTE]

Vaikeita asioita ajateltavaksi. Siksi onkin parempi että osa ihmisistä elää silmälaput silmillään eikä jatka ajattelua. Ei satu niin paljon.
Kaikella on kuitenkin tarkoitus, se ei siitä muuksi muutu vaikka kuinka se tuntuisi karmealta.
 
"Helmi S"
Vaikeita asioita ajateltavaksi. Siksi onkin parempi että osa ihmisistä elää silmälaput silmillään eikä jatka ajattelua. Ei satu niin paljon.
Kaikella on kuitenkin tarkoitus, se ei siitä muuksi muutu vaikka kuinka se tuntuisi karmealta.
Kenelläköhän ne laput on silmillä. Ja näemmä itse lopetit sen ajattelun. Näyttää olevan sen verran vaikeaa.

Pidä tuo sekopäinen kohtalouskosi - mikä lie - ihan vaan omana tietonasi.
 
ap.
[QUOTE="Vieras";26247238]joku jaksaa vääntää tällaisia provoja? Mahtaa olla tylsä elämä.[/QUOTE]

Tämä ei ole provo. Ja minun elämäni on ollut ja on kaikkea muuta kuin tylsää. Siitä saisi vaikka elokuvan, johon voisi ympätä pari tuntemaani lapsetonta. Voisi tulla menestyleffa.
 
[QUOTE="vieras";26247107]Kyllä on. Alunperin lasten saamisessa ei ole kyse siitä kuinka sitä lasta tullaan kohtelemaan tai missä se tulee elämään. Kyseessähän on suvun jatkaminen - perintötekijöiden siirtäminen seuraaville sukupolville. Sitä vartenhan luonnossa kaikki lisääntyvät - jotta ei kuoltaisi sukupuuttoon. Raakaa peliä.[/QUOTE]

Ja näiden lapsettomuudesta kärsivien ei kuulu luonnon mukaan lisääntyä, koska...?
 
Tällä logiikalla pahat asiat eivät voi kääntyä hyväksi. Ihmisen elämä on jo itsessään tarkoitus. Eikö noiden lasten olisi pitänyt syntyä ollenkaan, koska heille on käynyt kurjasti elämänsä jossain vaiheessa?
Ei, läheskään kaikki pahat asiat ei käänny hyviksi enkä itse todellakaan haluaisi lapsena syntyä tuollaisiin oloihin vain siksi että joku saattaisi saada kohtalostani jotain irti.

Eikä kyse ole edes siitä että lapsille jossain elämänsä vaiheessa kävisi huonosti, maailmassa on paljon lapsia joiden elämä on pelkkää kärsimystä. Toki voit yrittää löytää siitäkin jotain hyvää, vaikka sen että joku länsimainen pedofiili saa tyydytettyä tarpeensa tuohon lapseen tai joku ihmiskauppias rikastuu hänen avullaan. Itse en näe sitä sen arvoisena.
 
"Vieras"
En väitä että olisi oikein että jotkut eivät lapsia saa,
heistä riippumattomista syistä, mutta joskus kyllä käynyt
mielessä joidenkin iäkkäämpien lapsettomien kohdalla että
" olisiko kannattanut niiden lasten tekoa miettiä hieman aikaisemmin."
Mulla nimittäin yksi tuttu nainen, joka aina oli niin kiireinen tekemään
kaikkea muuta kuin perustamaan perhettä ja nyt lähemmäs
Nelikymppisenä itkee kun ei lasta tulekaan. Mitään vikaa ei ole, mutta
ikää alkaa jo olemaan, näin lääkäri oli kommentoinut.
 
Tuollainen omien tuomioiden jakaminen on aina aika lyhytnäköistä hommaa. Ja ap vielä koittaa selittää kuinka hänen ajatuksensa olisivat jotenkin syvällisiä ja muut eivät vain tajua niitä. Nyt ei kuitenkaan ole kysymys muiden tyhmyydestä, vaan ap:n subjektiivisesta ja hieman kieroutuneesta näkemyksestä.

Jatkuvasti törmään tällä palstalla eri tavalla katkeroituneihin ja/tai pakkomielteisiin ihmisiin, joiden elämä olisi niin paljon mukavampaa ja ihanampaa kun ei koko aika murehtisi sitä mitä muut tekee tai muut ajattelee - tai jatkuvasti toivoisi pahaa muille ihmisille kuten tässä tapauksessa.

Minusta lapsettomuus on joillekin niin kipeä asia, että on tosissaan vaikea kuvitella mitä niin kamalaa he olisivat jonkun mielestä tehneet, että lapsettomuus on "ansaittua". Jotkut saattavat olla niitä vittumaisia ihmisiä lapsettomuuden takia, mikä ei tietysti ole hirveän ihailtavaa sekään. Jos taas on tehty jotain todella rankkaa, vaikka oikeita rikoksia, niin niistä sopiva rangaistus on sitten se vankila ja vahingonkorvaukset, yleinen häpeä jne. Jos on mulkku kavereille niin siitä sopiva "rangaistus" on se, kun joku päivä jää ilman kavereita.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuota juttua, että naapurin Maija ilkkui minulle kun isäni kuoli, niin hän saa hukkua aikuisena tai vielä parempaa - menettää jonkun läheisensä (niinkuin tällä menehtyneellä sitten olisi ollut mitään osaa minun mielenterveysongelmiini).
 
mamuma
Tarkoititko ap luonnonvalintaa? Ihan ei aukene tämä ketju, mutta ehkä tässä joku ajatus on...

Eli tarkoittaako "ansaitseminen" jotain ylempää kohtaloa vai omia huonoja biologisia ominaisuuksia?
 
"mmm"
Ihan varmasti on joku tarkoitus vaikka onkin kurja asia. Nykyihmisten ei vain tarvitse enää alistua kohtaloon kun kohta jo lapsia tehdään tehtaissa.
Ihminen pyrkii selittämään kaiken mitä elämässä tapahtuu. Tietoisesti tai tiedostamattaan. Elämä on kuitenkin täynnä hallitsemattomia sattumia. Sitä on vaikea hyväksyä ja se on pelottavaa.
Pelokas ihminen pyrkii viimeisenä keinonaan selittämään itselleen, että "kaikella on tarkoituksensa". Tällaisella "kaikella on tarkoituksensa" -perustelulla voi myös yrittää nostaa itsensä ahdistavien tilanteiden yläpuolelle. Se on yksi meidän vajavaisten ihmisten puolustusmekanismeista.
 
ok
Yhden tiesin, joka ennen oli lapseton. Oli koukussa bentsoihin, joten olin todella iloinen ettei tullut raskaaksi yrityksestä huolimatta. Lopulta kuitenkin tärppäsi, käytti bentsoja raskausajan, synnytyksen jälkeen meni katkolle, ettei lasta huostaanotettaisi.
 
ääää
Tunnen monenlaisia ihmisiä. Yhdestä lapsettomasta olen iloinen, ei todellakaan tarvii noilla psyykkeillä saada lapsia. Ei varmaan voi saada koskaan mm. adoptiota.

Sitten tunnen erään, joka tiedosti nuorena itsekkin ettei voi saada lapsia ja sopimattomien ehkäisykeinojen kasautuessa sai kohdunpoiston ihan parikymppisenä. "Olisihan se ikioma ollut kiva, mutta varmasti saadaan ajan tullen adoption kautta täydellinen meijen laps ja ohan noi sisarusten lapset ja kavereiden.." Siinä oli asenne kohdillaan ja mitä ilmeisemmin täteilyä piisaa. en tiedä onko vieläkään adoptoineet. Ei oo ansainnu tosiaan, muttei koskaan valittanut tai kadehtinut, vaikka mainitsi että oma lapsi olisi ollut toiveena joskus.
 
en nyt sanoisi että eivät ole "ansainneet" mutta tunnen muutamia ihmisiä joista ajattelen että toivottavasti eivät koskaan saa lapsia, sillä heidän juttunsa siitä miten he kasvattaisivat lapsensa, millaista kuria ja moraalista kasvatusta lapsille antaisivat ovat täysin omia arvojani vastaan.
 

Yhteistyössä