Tunnustus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stanan luuseri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stanan luuseri

Vieras
Joskus kuulee sellaista pulinaa, että akat sitä ja akat tätä, mutta omassa elämässäni on käynyt sellainen onni, että kaikki vaimoehdokkaani ovat olleet vastuunsa tuntevia ja kärsivällisiä aikuisia ihmisiä, jotka ovat jaksaneet ailahtelevaisuuttani ja pahaa oloani. Samanlainen on nykyinenkin, jonka kanssa on jo häistäkin sovittu.

Elämä ei muuten ole sujunut eikä tälläkään hetkellä kummoiselta näytä, mutta siitä osaan olla kiitollinen, että vierelläni on ollut naisia, jotka ovat tarjonneet olkapäänsä, suhteuttaneet asioita sekä arvostaneet, kunnioittaneet ja tukeneet minua riippumatta siitä, mitä olen pystynyt antamaan vastineeksi.

Kyllä maailmassa on paljon hienojakin naisia. Kiitos heille!

Taisit muuten juuri allekirjoittaa sen säännön, että "naiset rakastuvat renttuihin". En nyt tarkoita , että olisit renttu, mutta laukaisit naisissa sen vietin, joka ymmärtää ja hoivaa. Minä taas olen sellainen oman tieni kulkija jolle asiat ovat selviä ja ne hoidetaan. Minä en saa empatiaa ja minulle aletaan sanomaan miten asioiden pitäisi mennä. Siis valtaosa naisista ovat olleet heikkohermoisia, eivätkä ole tukeneet ja kunnioittaneet linjaani.

Onkos ap muistanut sanoa tämän näille naisille? Sillä jos ei, niin tämäkin avautuminen on mielestäni täysin turha ja turhemmaksi vain käy, jos ap ei aio muuttaa näitä huonoja tapojaan.

"Onkos ap muistanut sanoa tämän näille naisille?"

On toki.

"turhemmaksi vain käy, jos ap ei aio muuttaa näitä huonoja tapojaan."

Eivätpä tavat kovin helposti muutu, koska ne liittyvät mielenterveydellisiin ongelmiin. Elämänhallinta on mitä on, mutta en minä mikään renttu ole. En juo enkä lyö, mutta monenlaisia pelkoja, ahdistuksia ja toimintakyvyttömyyttä on.

"Sillä jos ei, niin tämäkin avautuminen on mielestäni täysin turha ja"

Turhahan se nykynaisten mielestä varmasti on. Tämä on tässä ajassa kuvion kuva. Kun mies jonain hetkenä tuntee kiitollisuutta kokemastaan hyvästä ja kirjoittaa sen julki, niin vastaukset ovat negatiivisia ja miestä syyllistäviä.

Kiitos niistä, vaikka paha mieli tulikin.

Ahaa, kerjäsitkin myötätuntoa haukkumalla itseäsi luuseriksi. Älä nyt siitä naisestasi mitään omaishoitajaa tee. Mutta se, että tiedostat missä mennään ja mitä teet on jo tosi paljon. Toisaalta ei kaikkea voi laskea naisen loputtoman ymmärryksen varaan, eli jää sinullekin tekemistä itsesi kanssa. Tsemppiä kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ahaa, kerjäsitkin myötätuntoa haukkumalla itseäsi luuseriksi.

Ei, vaan tunsin kiitollisuutta siitä, että elämääni on sattunut naisia, jotka ovat jaksaneet tukea minua ja kulkea kanssani vaikeina ja itsetuhoisina hetkinä. Nyt sitten kävi selväksi, että tällaista kiitollisuutta ei saa julki kirjoittaa.

Nurinkuriselta tuntuu, että naiset suhtautuvat ylimielisesti kiitokseen. Luulisi, että sellaista käytöstä kannattaisi behaviorismin oppien mukaisesti vahvistaa, mutta ehkä teille kelpaa paremmin huorittelu, piikittely ja vähättely.

Älä nyt siitä naisestasi mitään omaishoitajaa tee.

Tämä kai tarkoittaa, ettei miehellä saa olla mielenterveydellisiä ongelmia. Aika pahalta tuntuu tuo asenteesi, kun muutenkin on jo vaikeaa. Eikö minulla mielestäsi ole oikeutta muiden kuten kumppanini tukeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Stanan luuseri:

Ei, vaan tunsin kiitollisuutta siitä, että elämääni on sattunut naisia, jotka ovat jaksaneet tukea minua ja kulkea kanssani vaikeina ja itsetuhoisina hetkinä. Nyt sitten kävi selväksi, että tällaista kiitollisuutta ei saa julki kirjoittaa.

Nurinkuriselta tuntuu, että naiset suhtautuvat ylimielisesti kiitokseen. Luulisi, että sellaista käytöstä kannattaisi behaviorismin oppien mukaisesti vahvistaa, mutta ehkä teille kelpaa paremmin huorittelu, piikittely ja vähättely.

Tämä kai tarkoittaa, ettei miehellä saa olla mielenterveydellisiä ongelmia. Aika pahalta tuntuu tuo asenteesi, kun muutenkin on jo vaikeaa. Eikö minulla mielestäsi ole oikeutta muiden kuten kumppanini tukeen?

Olen huomannut että monille on vähintään yhtä vaikeaa ottaa kiitosta vastaan kuin antaa sitä Kehuja kyllä toivotaan mutta kun niitä sitten saadaan niin ne ovat aina jotenkin vääriä. Kehutaan "vääristä" asioista tai väärällä tavalla. Tai sitten sanoja ei muka kuitenkaan oikeasti tarkoita sitä mitä sanoo. Ota tuosta sitten selvää...

Alkuperäinen kirjoittaja Stanan luuseri:

ota vastuuta itsestäsi. Älä mene "mielenterveydellisten" ongelmien taakse; ikään kuin ne oikeuttaisivat sinut säälimään itseäsi ja antamaan vain muille kunniaa. itsehän sinä elämästäsi selviät, jotkut voivat siinä kyllä myötäelää ja ymmärtää, mutta älä väheksy omaa otetta; sinä teet itseäsi koskevia päätöksiä joka hetki ja ilmeisesti olet tehnyt hyviä päätöksiä.

ota vastuuta itsestäsi. Älä mene "mielenterveydellisten" ongelmien taakse

Miten kiitoksen antaminen ja vastuuttomuus omasta käytöksestä liittyvät yhteen? Kun käy terapiassa, niin tarkoittaako se sitä, ettei samalla ole oikeutettu kiittämään saamastaan tuesta? Ovatko vain vahvat ja täydellisesti itsensä kantavat oikeutettuja kiitollisuuden ilmaisemiseen?

Väistämättä tulee sellainen olo, että naisella on oikeus heikkouteen, tunteidensa ilmaisuun ja henkiseen tukeen, mutta kun mies yrittää samaa, niin hän saa niskaansa vastuuttomuuden leiman. Kun naisella on vaikeuksia päästä aamuisin sängystä ylös, hän tarvitsee tukea ja ammattiauttajia ja hänelle on annettava aikaa ja tilaa, mutta kun miehellä on samanlaisia ongelmia, hän on vain laiska vetelys, jota on turha sääliä ja joka kyllä tokenee persuuksille potkimalla.

Sitten kun miehet henkisesti jumittuneina tekevät jotain epätoivoista, niin taas on lauma naisia kritisoimassa suomalaista väkivaltaista kulttuuria.

Yhteistyössä