Tunnustan tosiasian

ehkä itselleni ehkä teille kaikille!!!

Haluan ja olen valmis eroamaan miehestäni. Kattelen jo netistä kaupungin muita vuokra-asuntoja ja laskeskelen tuloja yms.

En vaan tiiä mitä täs tekis seuraavaksi, lapset ovat jo kauan vaistonneet että asiat ei oo kunnossa, itsekkin voin paremmin silloin kun mies ei oo paikalla.

Jotenkin vaan pää on ihan sekasin, toisaalta haluisin kaiken yrittää korjata, mutta toisaalta en.
:'( :'( :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:14 Elämänlähde kirjoitti:
ehkä itselleni ehkä teille kaikille!!!

Haluan ja olen valmis eroamaan miehestäni. Kattelen jo netistä kaupungin muita vuokra-asuntoja ja laskeskelen tuloja yms.

En vaan tiiä mitä täs tekis seuraavaksi, lapset ovat jo kauan vaistonneet että asiat ei oo kunnossa, itsekkin voin paremmin silloin kun mies ei oo paikalla.

Jotenkin vaan pää on ihan sekasin, toisaalta haluisin kaiken yrittää korjata, mutta toisaalta en.
:'( :'( :'(
<br><br>

:hug:

Mulla oli vuosi sitten samat fiilikset. Katselin kanssa jo asuntoja, yhtä kävin katsomassakin.

Mutta nyt jälkikäteen ajattelen, että onneksi ei erottu. Saatiin homma vielä korjatuksi ja nyt ei enää ero tulisi kummallekaan mieleenkään.

Voimia sulle, kivaa ja helppoa tuo tilanne ei ole. Mutta onnea matkaan ...ratkeaa tilanne sitten miten päin tahansa. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:18 minä vain kirjoitti:

Mulla oli vuosi sitten samat fiilikset. Katselin kanssa jo asuntoja, yhtä kävin katsomassakin.

Mutta nyt jälkikäteen ajattelen, että onneksi ei erottu. Saatiin homma vielä korjatuksi ja nyt ei enää ero tulisi kummallekaan mieleenkään.

Voimia sulle, kivaa ja helppoa tuo tilanne ei ole. Mutta onnea matkaan ...ratkeaa tilanne sitten miten päin tahansa. :)

Onnea teille. =)

<br><br>

Pahinta asiassa on ehkä se, että miehen mielestä meil on kaikki kunnossa ja et ei oo mitään ongelmia... ei siis itse pysty niitä myöntää vaikka tietääkin että mikään ei oo enää kunnossa.

Esikkokin on kerhossa piirtänyt perheaiheesta piirrokset jossa on vain äiti siis mä, esikko itse ja sit toi pikkuinen, eli on isän jättänyt pois. Lapsetkin viihtyy paremmin silloin kun iskä ei oo paikalla. :'( :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:21 myru kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:18 minä vain kirjoitti:

Onnea teille. =)

Nyt kun aloin monta monta kuukautta sitten miettiin, totesin että otin samanlaisen miehen kuin isäni, ja ajattelin hankkiutua ongelmasta eroon ennen kuin omat tytöt tekee saman virheen kuin äitinsä ja äidinäitinsä...
Voimaa sullekin.

Tuo on jännä juttu tuo isänkaltainen mies... Monella kaverilla on myös ollut samaa "ongelmaa", että huomaa miehen muistuttavan liikaa omaa isäänsä. Mulla taas tuota ongelmaa ei ole ollut: jos jostakin olen huolta pitänyt, kun jonkun kanssa olen ulos lähtenyt, se on se, että miehessä ei ole tippaakaan samoja piirteitä kuin mun "rakkaassa" isäpapassa.

Mutta siinäpä se. Syy, miksi saatiin homma korjatuksi. Meillä ei (onneksi) ollut taustalla mitään sen suurempaa syytä kuin laiskuus parisuhdetta kohtaan. Siis ei väkivaltaa (ei fyysistä, ei henkistä), pettämistä, alkoholia eikä mitään muutakaan vaikeasti korjattavissa olevaa. Meillä oli ainoastaan se, että kumpikin odotti, että toinen tekee jotain ja sitten kumpikaan ei tehnyt mitään ja arki vain rutinoitui eteenpäin. Siinä kuihtuu suurempikin rakkaus, kun vaan "elelee".

Mutta tuon tilanteen pystyy vielä korjaamaan. Muita ongelmia sitten taas välttämättä ei...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:28 Elämänlähde kirjoitti:
Pahinta asiassa on ehkä se, että miehen mielestä meil on kaikki kunnossa ja et ei oo mitään ongelmia... ei siis itse pysty niitä myöntää vaikka tietääkin että mikään ei oo enää kunnossa.

Esikkokin on kerhossa piirtänyt perheaiheesta piirrokset jossa on vain äiti siis mä, esikko itse ja sit toi pikkuinen, eli on isän jättänyt pois. Lapsetkin viihtyy paremmin silloin kun iskä ei oo paikalla. :'( :'(
Hei laitoin sulle yyveetä...

\

Oletteko keskusteleet perusteellisesti miehesi kanssa? Jospa saisitte lapset hoitoon ja kaksin menisitte johonkin selvittämään asioita?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:32 mami kirjoitti:
\

Oletteko keskusteleet perusteellisesti miehesi kanssa? Jospa saisitte lapset hoitoon ja kaksin menisitte johonkin selvittämään asioita?
Yritin tota jo kerran, mutta ei siit oikein mitään tullut, mä kuulemma vaan liioottelen ja kuvittelen asioita, ja tais olla ukko sen verran olutta nauttinut ettei ees tajunnut mistä puhuttiin :'(

meillä taas tänään mies kävi kotona tuomassa sormuksen ja sanoi ottavansa eron vaikka helppoa ei olekaan.
Sanoi et muuttaa ehkä ens viikolla kotoa pois :eek: :'( :/ Sekavat tunteet mutta voimahali :hug: meille =)

Oletko ehdottanut miehellesi / oletteko harkinneet, että puhuisitte asioistanne jonkun ammattiauttajan kanssa? Ulkopuolinen taho voisi tuoda uusia näkökulmia tilanteeseenne ja miehesikin saattaisi havahtua, kun asioita olisi "selvittelemässä" joku kolmas henkilö.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:46 Asennekysymys kirjoitti:

Oletko ehdottanut miehellesi / oletteko harkinneet, että puhuisitte asioistanne jonkun ammattiauttajan kanssa? Ulkopuolinen taho voisi tuoda uusia näkökulmia tilanteeseenne ja miehesikin saattaisi havahtua, kun asioita olisi "selvittelemässä" joku kolmas henkilö.
Ehdotin jo tossa joku aika sitten ja mies on sitä mieltä, että me ei tarvita kenenkään apua ja että kun asiat on kerta kunnossa. :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:52 Elämänlähde kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:46 Asennekysymys kirjoitti:

Ehdotin jo tossa joku aika sitten ja mies on sitä mieltä, että me ei tarvita kenenkään apua ja että kun asiat on kerta kunnossa. :ashamed:

Pattitilanne :/

Onpa turhauttavaa kun toinen ei puhu mitään ja kuvittelee kaiken olevan kunnossa. Miten toi onkin niin tuttua.. Monta kertaa just käy niin että mies tajuaa asioita vasta kun toinen on jo lähtenyt..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:57 Lumiina kirjoitti:
:hug: Tietääkö miehesi että katselet jo uutta asuntoa?
Tavallaan joo... olen sanonut että isompaan ois piakkoin päästävä tai ainakin muutettava johku lähemmäksi koulua siihen mennessä kun esikko menee kouluun.. ja sit sanoin että jos sä et haluu keskustasta pois niin voin muutta ite lasten kaa.. ei reagoinut asiaan muutenkuin hymyilemällä :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:00 Elämänlähde kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:57 Lumiina kirjoitti:
:hug: Tietääkö miehesi että katselet jo uutta asuntoa?
Tavallaan joo... olen sanonut että isompaan ois piakkoin päästävä tai ainakin muutettava johku lähemmäksi koulua siihen mennessä kun esikko menee kouluun.. ja sit sanoin että jos sä et haluu keskustasta pois niin voin muutta ite lasten kaa.. ei reagoinut asiaan muutenkuin hymyilemällä :ashamed:
Eli et ole suoraan sanonut, että etsit itsellesi ja lapsille uutta asuntoa ja ero tulee...? Jospa sen ääneen sanominen säikäyttäis miestä ja se tajuais mitä on menettämässä jos asiat ei muutu.

En ole suoraan vielä sanonut tällä kertaa mitään!! Mutta aattelin huomenna sanoa, kiertäen olen kyllä monesti ilmaissut asian...

Mutta nyt yritän käyä nukkuu, koska lapset herää huomenna aikaisin ja mieskin taas ryyppyreissullaan joten ei siitä oo herääjäksi aamulla. On koko vkonloppu miehellä mennyt olutta juodessa... taas!!

Ja kerran tuli baarista kotiin ilman vihkisormusta, oli tunkenut sen farkkujen siihen pieneeen taskuun, josta sitten löysin sen aamulla, kun nostin ne myttykasasta lattialta. :(

Pakko kirjoittaa tähän oma mielipide. Puhu, puhu ja puhu. Ilmoita, että JOS näistä ei voi puhua, minä lähden taatusti ja mahdollisimman pian. Kerro, että mielestäsi teille ei mene hyvin. Selitä oma näkökulma, vaadi mieheltä omansa. Vaadi. Vaikuttaa siltä, että mies ei ole nyt tajuamassa, että olet tosissasi. Tee se selväksi. Ammattiapua suosittelen, koska puolueeton ammattitaitoinen ihminen saa teidät molemmat tajuamaan toisen näkemyksen ja käsityksen tilanteesta. Väitän, että tämmöiset erot on juuri niitä turhia eroja.

Mies ei nyt hoksaa ajatella asioita sinun silmin, sinun kengistä käsin. Asioista kannattaa aina puhua, kertoa epäkohdista, luoda kompromisseja, tulla vastaan, olla luova, hoitaa suhdetta ja tarvittaessa pyytää apua.

Mikäli asia ei nyt ole väkivaltaa, päihderiippuvuutta yms, niin suosittelen parisuhdeneuvojaa. Teillä on perhe, teillä on toisenne. Suhde kannattaa pelastaa. Kokeilkaa. =) :/ JOS se on mahdollista ja miksei se olisi.

Yhteistyössä