Linkistä. Pedofilian uhrin eheytyminen on usein hyvin pitkäikäinen prosessi. Pedofilia ja insesti lyö syvät haavat lapsen sydämeen, joita hän kantaa vielä aikuisena sydämessään. Monien pedofilian ja insestin uhrien mielenterveys on pahoin järkkynyt seksuaalisen hyväksikäytön tähden. Heidän oma seksuaalisuutensa on myös usein täysin hukassa sekä joillakin pahoin vääristynyt.
Lasten ja nuorten seksuaalinen hyväksikäyttö on vakava rikos, sillä siinä loukataan, tahrataan ja rikotaan lapsen ja nuoren fyysinen koskemattomuus sekä heidän mielenalueensa.
Raamatullinen usko on eheyttänyt monia pedofilian uhreja. Uskallan väittää, että Raamatullinen usko Herraan Jeesukseen on paras keino eheytyä pedofilian aiheuttamista ongelmista ja syvistä sydämen haavoista.
Jumalan vaikuttama anteeksiantamus ihmisen sydämessä poistaa katkeruuden ja eheyttää ihmisen mielen ja tunne-elämän sekä seksuaalisuuden.
Uskonnollisissa piireissä seksuaalisen hyväksikäytön uhria saatetaan painostaa anteeksiantamukseen. Tämä on kuitenkin selkeästi väärin ja vastoin Raamatun opetusta. Anteeksiantamus ei saa olla pakote eikä painostuskeino, vaan sen tulee tulla omasta sydämestä vapaaehtoisesti.
Uskonnollisissa piireissä seksuaalinen hyväksikäyttö kuitataan usein sillä, että kun tekijä on pyytänyt anteeksi uhrilta, niin kaikki on hyvin. Raamatulliseen anteeksipyytämiseen kuuluu aito katumus väärästä teosta, eli synnistä. Raamatulliseen anteeksipyytämiseen kuuluu myös se, että anteeksipyytämisen ja katumuksen jälkeen tekijä ei enää uusi tekojaan. Anteeksipyytäminen ilman katumusta ja parannuksen tekemistä ei ole Raamatullisesti hyväksyttävä anteeksiantamus.
Kaikenlainen painostustoiminta anteeksiantamukseen lapsen kohdalla on väärin. On tietenkin selvää, että seksuaalisen hyväksikäytön uhrina pieni lapsi ei ymmärrä anteeksiantamusta, vaan kun hän varttuu kohti aikuisuutta, niin hän voi vasta silloin käsitellä asiaa ja ymmärtää mitä todellinen anteeksiantamus merkitsee.
Lasten seksuaalisen hyväksikäyttäjän on todella vaikea päästä eroon seksuaalisesta vääristymästään, siksi ainoa todella toimiva ratkaisu hänen kohdallaan on aito Raamatullinen uskoontulo, joka takaa sen että hän vapautuu ja tervehtyy väärästä seksuaalisuudestaan.
Joissakin uskonnollisissa piireissä vedotaan rippisalaisuuteen, jonka turvin seksuaalisen hyväksikäytön uhri pakotetaan antamaan anteeksi hyväksikäyttäjälle. Tällainen toiminta on väärää, edesvastuutonta sekä tuomittavaa. Pakottamisen tarkoituksena on usein uskonnollisen liikkeen pyrkimys salata seksuaalinen hyväksikäyttö. Synnin salaaminen on itse asiassa synnillinen teko, sillä synti tulisi aina paljastaa ja siitä tulisi tehdä parannus. Rippisalaisuuden taakse piiloutuminen, jonka tarkoitus on salata seksuaalinen hyväksikäyttö on Raamatun vastaista toimintaa sekä rikoksentekijän suojelemista, joka tarkoittaa osallisuutta rikokseen.
Kaikilla teoilla on aina seuraamuksensa. Varas tuomitaan varkaudesta, vaikka hän saisi anteeksi varkautensa. Samoin myös seksuaaliselle hyväksikäyttäjälle kuuluu rangaistus teoistaan, vaikka hän saisi rikoksensa anteeksi. Silloin kun on tapahtunut rikos, niin se tulee aina käsitellä rikoslain mukaisesti. Seksuaalisessa hyväksikäytössä asiaa ei voida kuitata pelkällä anteeksiantamuksella, sillä seksuaalinen hyväksikäyttö on rikos, josta seuraa tietty rangaistus. Hyväksikäytön tekijän tulee ymmärtää, että anteeksiantamus ei poista teon seuraamuksia. Otan tähän asiaa selventävän esimerkin. Jos joku surmaa toisen ihmisen ja surmatun omaiset antavat hänelle anteeksi, niin siitä huolimatta surmaaja joutuu kärsimään tekonsa seurauksena vankilatuomion.
Jumala antaa anteeksi synnit kun ihminen aidosti katuu ja tekee niistä parannuksen, mutta silti väärillä teoilla on seurauksensa tässä maailmassa, kuten edellä oleva esimerkki kertoo. Se pitää myös muistaa, että jos joku ajattelee voivansa tehdä rikoksen ja vääriä valintoja sillä perusteella, että kyllä Jumala antaa anteeksi kun vain sitä pyydän, niin tällainen asenne ei kuitenkaan toimi.
Jumala antaa synnit anteeksi katuvalle ihmiselle, joka tarkoittaa sitä että ihminen tekee parannuksen eikä enää tee niitä tekoja joista on tehnyt parannuksen. Jos teet syntiä sillä perusteella, että ajattelet ne saavasi anteeksi kun vain pyydät, niin erehdyt sillä syntien anteeksiantamukseen kuuluu parannuksenteko, eikä syntejä saada anteeksi jos tietoisesti haluaa käyttää hyväkseen Jumalan anteeksiantamusta.
Pedofilian ja insestin uhri tulee ottaa tosissaan, eikä häntä saa syyllistää tai olla välinpitämätön sille tuskalle ja kärsimykselle, jota hän on joutunut kokemaan seksuaalisen hyväksikäytön takia. Seksuaalisen hyväksikäytön uhri tarvitsee rinnalleen tukijoita, jotka tukevat ja auttavat häntä eheytymään. Uskovaisissa piireissä seurakunnan ja toisten uskovien tuki on ehdottoman tärkeää uhrille. Uskon kautta Herraan Jeesukseen ihminen saa myös avun Jumalalta eheytymiseen.
Jos olet uskonnollisen yhteisön pedofiilin uhri, niin muista se että todellinen Herran Jeesuksen opetuslapsi ei harjoita pedofiliaa, vaan olet joutunut uskonnollisen ja uskomattoman ihmisen seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Jumalan edessä pedofilia on vakava synti ja rikos. Ymmärrän sen jos olet pettynyt Jumalaan ja uskoviin, mutta sinun tulisi ymmärtää se että Jumalalla ja todellisilla Herran Jeesuksen opetuslapsilla ei mitään tekemistä pedofilian kanssa. Herra Jeesus haluaa auttaa sinua ja eheyttää sinut. Hän rakastaa ja ymmärtää sinua ja odottaa, että päästät Hänet sydämeesi korjaamaan kaiken sen minkä kauhistuttava synti on sydämessäsi rikkonut.