Tunnetteko mukavia muslimeja? Onko kenelläkään tätä ongelmaa...

että keskustelussa ei päästä oikein mihinkään. Meillä on sellainen kauppa missä myydään mausteita ja haen sieltä aina kun riisi loppuu uuden paketin. Tässä kerran halusin kysyä paria asiaa. sanon aina as salam aleykom= rauha olkoon kanssasi, ja tämä myyjä sanoo jotenkin samoin. Sitten kysyn hänen vointiaan, aina alhamdolilah,hyvin kiitos Allahin, sitten hän kysyy samaa minulta ja vastaan. Samalla kun kantaa riisisäkkiä autooni, kysyy miten mieheni voi, sitten miten äitini ja veljeni voivat, sitten isovanhempani. Pakko oli sanoa että kaksi isovanhempaa on kuollut..alkaa pahoittelu ja vakuuttelu että heidän on täytynyt olla hienoja ihmisiä, he ovat paratiisissa. Tätä jatkuu niin pitkään, etten saanut asiaani kysyttyä...:D

Tuli vaan mieleen tuosta toisesta muslimiketjusta, minulla nämä keskustelut menevät ystävienkin kanssa samaan malliin, ehkä vähän nopeammin päästään asiaan.. entä teillä?
 
Ei ole näin. Aloittaa juttelun aina itse, tervehdysten jälkeen. Taidan olla enemmänkin "hyvä" asiakas.. hän itse kyseli onko minulla perhettä jne. Ystäväni ovat kaikki Egyptiläisiä.....Olisin vaan kysynyt tietääkö hän jostain mausteesta mitä siellä oli
 
Mä tunnen vaan ihan tavallisesti puhuvia muslimeja. Naapuriperhe puhuu aksentilla, muilla ei ole sitäkään. Naapureiden kanssa jutellaan niitä näitä ja pizzaa kun tilaan niin kerron täytteet yms. mutta ei me mistään kuolleista sukulaisista puhuta. On ne kyllä ihan mukavia, jos se nyt oli kysymys?
 
  • Tykkää
Reactions: newbie
??
siis kyse oli että alkavatko tuntemanne muslimit kyselemään kaikkien vointeja...voi hemmetti jos etsii vaimoa, hän on n. 55 arviolta.:LOL: mutta en voi sulkea sitä tyystin poiskaan
Esim. mieheni äidinkielessä ihan normaaliin tervehdykseen kuuluu liuta sanoja ja lauseita, joissa kysellään koko suvun vointi. :) Onhan se ihan tavallista monissa kielissä ja kulttuureissa. Ehkä Suomessa voi kuulua hassulta ja suomalaiseen tyyliin tunkeilulta. Kohteliaisuushan tuo on.
 
no ei, eikai tämä ole sen kummallisempi kun muutkaan täällä nyt, vääristä lääkkeistä jne. Ennenkaikkea löytyi yksi joka on huomannut että setvitään kaikkien vointi. Anna olla nyt. Hyvää Joulua sinulle.
 
"Vieras"
siis kyse oli että alkavatko tuntemanne muslimit kyselemään kaikkien vointeja...voi hemmetti jos etsii vaimoa, hän on n. 55 arviolta.:LOL: mutta en voi sulkea sitä tyystin poiskaan
Kummallista jos liikun yksin ilman lapsia/ miesta minusta ollaan kovin kiinnostuneita, siihen asti etta minun kavereilta on kyselty minusta ilman etta tuntevat, mutta heti kun selviaa etta olen naimisissa kaantyy katseet pois pain kunnioituksesta saati etta udeltaisi henkilokohtaisia. sattuneesta syysta mies suorittaa yleensa ostokset etnisista kaupoista.
 
Professional Griefer
Mulla on muslimi työkavereita. Oikeastaan aina kun nähdään, käydään tuo "miten vaimo ja lapset ja mies ja perhe ja isoäiti ja isoäidin lemmikkilehmät voi", mutta ollaan kuitenkin niin kavereita ja nää ulkomaalaiset sen verran suomalaistuneita, että päästään aika nopeeta arkisiin asioihin. Tai työasioihin. Tai juoruiluun..
 
  • Tykkää
Reactions: newbie ja Sadana
[QUOTE="Vieras";27744706]Kummallista jos liikun yksin ilman lapsia/ miesta minusta ollaan kovin kiinnostuneita, siihen asti etta minun kavereilta on kyselty minusta ilman etta tuntevat, mutta heti kun selviaa etta olen naimisissa kaantyy katseet pois pain kunnioituksesta saati etta udeltaisi henkilokohtaisia. sattuneesta syysta mies suorittaa yleensa ostokset etnisista kaupoista.[/QUOTE]

Juu, niin meilläkin yleensä, mutta sattuneesta syystä minun on siellä näytettävä naamaani, että saamme ostaa mitä mies tarvitsee, tiskin alta ns. Ei huumeita. Tajuatte kai ruotsalainen mies..
 
Mulla on muslimi työkavereita. Oikeastaan aina kun nähdään, käydään tuo "miten vaimo ja lapset ja mies ja perhe ja isoäiti ja isoäidin lemmikkilehmät voi", mutta ollaan kuitenkin niin kavereita ja nää ulkomaalaiset sen verran suomalaistuneita, että päästään aika nopeeta arkisiin asioihin. Tai työasioihin. Tai juoruiluun..
no niin, olet jo toinen joka on tämän huomannut, monelta pääsit sängystä ylös sen yöketjun jäljiltä :D?
 
"vieras"
Ehkä tuo on heillä sellaista small-talk-puhetta, jollaista käydään kun ei oikein tunneta toista mutta halutaan kuitenkin sanoa jotakin ja olla kohteliaita. Suomalaiset aloittaisivat "on ilmoja pidellyt" ja jatkaisivat puhumalla säästä :D
 
  • Tykkää
Reactions: newbie ja Sadana
Professional Griefer
[QUOTE="vieras";27744771]Ehkä tuo on heillä sellaista small-talk-puhetta, jollaista käydään kun ei oikein tunneta toista mutta halutaan kuitenkin sanoa jotakin ja olla kohteliaita. Suomalaiset aloittaisivat "on ilmoja pidellyt" ja jatkaisivat puhumalla säästä :D[/QUOTE]

Lähiaikojen kokemuksieni mukaan suomalainen smalltalk on lähinnä sairauksistaan kertomista ja voivottelua siitä, miten kipeänä onkaan.
Ihan nuorista vanhoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana ja newbie
"jep"
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Juu, niin meilläkin yleensä, mutta sattuneesta syystä minun on siellä näytettävä naamaani, että saamme ostaa mitä mies tarvitsee, tiskin alta ns. Ei huumeita. Tajuatte kai ruotsalainen mies..
Missäs se semmonen putiikki on, missä ruotsalainen mies ei osaa/voi asioida ja ostetaan tiskin alta?Ja miksi miehen ruotsalaisuus on esteenä ostosten tekoon?
 

Yhteistyössä