tunnetteko ketään, joka on rahan takia toisen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti lady
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neiti lady

Vieras
Itse en sellaista paria tiedä, mutta kyllähän tätä joskus mainostetaan, että naiset on rahan tai elintason takia jonkun kanssa. Tunnetteko tai tiedättekö oikeasti sellaisia ihmisiä, jotka ovat puolisonsa kanssa rahan takia?

En tunne. Tuntuu uskomattomalta ajatukselta. Ihan absurdilta... Tietty jossain, missä on hyvin köyhää, niin varmaan onkin, mutta täällä suomessa, en usko.

Kyllä. Suurin osa naisista valitsee kumppaninsa sen perusteella, miten hyvin uskoo tämän kykenevän elättämään perheensä. Miehet taas valitsevat kumppaninsa enemmän tunteiden, eli rakkauden pohjalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Grigori:
Kyllä. Suurin osa naisista valitsee kumppaninsa sen perusteella, miten hyvin uskoo tämän kykenevän elättämään perheensä. Miehet taas valitsevat kumppaninsa enemmän tunteiden, eli rakkauden pohjalta.

En allekirjoita. Miehet valitsevat kumppaninsa sen perusteella, kuinka seksikäitä ne ovat ja kuinka mukavaa heihin on upottaa makkaraansa. Se että pystyy elättämään perheensä on sinänsä ihan hyväkin juttu. Kurjaa jos pienokainen kuolee nälkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näissä tapauksissa mua ihmetyttä, miksi ihmeessä joku haluaa tuhlata elämänsä noin. Ja kysymykseen vastaan: en tunne.

Heitä nyt vaan sattuu olemaan maailma pullollaan. Suomessakin avioeroprosentit olisivat jotain pöyristyttävää, ellei näitä elämänsä tuhlaajia olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Grigori:

No ei ainakaan työnarkomaanimiehet. Ne valitsee kumppaninsa sen perusteella, kuka tekee kiltisti kotitöitä ja hoitaa lapsia. Järjellä ei tunteella. Mutta ehkä heillä sitten on naisia, jotka on heidän kanssaan rahan takia ;) Joo, olen erehtynyt pariin työnarkomaaniin..

Olen kiltti ja tunteellinen nainen. Ottaisin oitis miehen joka pystyy elättämään minut ja lapseni. Mies josta erosin oli työtön pummi. Ei enää sellaisia kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja rahakkaan miehen siivelle vaikka heti!:
Olen kiltti ja tunteellinen nainen. Ottaisin oitis miehen joka pystyy elättämään minut ja lapseni. Mies josta erosin oli työtön pummi. Ei enää sellaisia kiitos.

Jos vaihtoehdot olisivat:

1)mielenkiintoinen keskustelukumppani & hyvä aviomies & erinomainen rakastaja mutta köyhä

2)tylsä juttukaveri & muutenkin yksivakainen mies, mutta rikas

Valitsisitko siis tylsimyksen? Minä tein valintani noiden kahden välillä ja otin tuon ykkösen. En kestä tylsiä miehiä ja niihin sai törmäillä riittämiin silloin kun miestä itselleni etsin. Elämä on ollut yhtä vuoristorataa miehen työttömyyskausien mukaisesti, mutta ei kaduta vielä 4 vuoden jälkeenkään, vaikka täytyy myöntää, että välillä tulee mieleen miten paljon helpommalla olisin jossain mielessä päässyt, jos olisin valinnut miehen taloudellisten syiden mukaan... Työhalutonta miestä en missään tapauksessa ottaisi, mutta minkäs teet jos toinen on semmoisella alalla, että firmat kaatuvat alta. Minun mieheni on onneksi hyvä keksimään jotain hanttihommia jos työttömyys uhkaa venyä.

Täällä on yksi joka ei ainakaan rahan takia miehen kanssa ole.Juuri äsken mies ajeli taksilla meidän viikon ruokarahat..ja makkarissa nukkuu kohta 4 kk:n ikäinen poika.Tänne ei tule joulua..

Voin ilmottaa rehellisesti= Itteni =) JOs tapaisin SUper SEisovan ukon jolla ois mammonaa enemmän ku itteni ukolla------------------->>SE ois sit sillä selvä =)

Enpä kyllä tunne. Kyllähän näillä palstoilla näkee näitä naisia, jotka ovat miehen autoon ja asuntoon retkahtaneet ja sitten huomataan että ollaankin kotiorjana välinpitämättömälle miehelle, mutta tosimaailmassa en ole näihin tapauksiin törmännyt. Pari snobia tunnen, joille ei luultavasti "kelpaisi" köyhä mies, mutta heillä on onneksi niistä varakkaistakin varaa valita, ei tarvi tyytyä mihinkään.

Omat miehet ovat aina olleet vähävaraisia. Kyllähän raha kelpaisi minullekin, mutta sillä ei ole kyllä ihastumisen ja rakastumisen kanssa mitään tekemistä, ja haluan itselleni kumppanin, en elättäjää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aika monihan tällä palstallakin sanoo ettei voi erota sika-miehestään koska ei pärjäis rahallisesti yksin lasten kanssa.

Mullakin on tuttavissa muutama, jotka sietää pettämistä, henkistä väkivaltaa, muunkinlaista väkivaltaa jne. koska muuten elintaso laskisi, jos päästäis ukon menemään. Ehkä tän voi myös verhota "lasten parhaaksi" eli ei erota lasten takia tai muuta kornia. Lisäksi tuttavapiirissä oli aikoinaan pari haukkaa, jotka kyllä valitsi miehiä nimenomaan statuksen ja rahapussin takia.

Noo, ite ansaitsen pikkasen enemmän kuin mies. Ollaan ihan hyvissä töissä molemmat. Rahankäyttö on kuitenkin erilaista: miehellä aina viimeiset pennoset menossa ennen tilipäivää, mulla säästyny ja säästyy koko ajan jotain.

Minä menin yhteen 7 vuotta sitten köyhän miehen kanssa, jota rakastin palavasti. Vanhempani, ylempiluokkaiset snobit, olivat sitä mieltä että mies on täysi paska kun ei ole rikas ja niinpä sättivät, haukkuivat jne. miestä jopa päin naamaa. Kiltti mies kun oli niin kesti. Rakkaus pysyi ja tulin raskaaksi, nykyään meillä on perhe. Ja minun vanhempani? Potkaisivat tyhjää, jättäen minulle ison perinnön tuhlattavaksi :D.

Yhteistyössä