Tunnetko ylemmyydetunteita kohdatessasi teiniäidin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aaapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25903760]No tokihan jo vaikka 11-vuotias voi olla sukupuolisesti kypsä sikiämään, mutta se, onko se järkevää, onkin jo eri juttu.[/QUOTE]

Miksi 22-vuotiaana ei olisi järkevää saada esikoista jos haluaa? 11-v on sinusta sama asia, älä ole tyhmä.

[QUOTE="vieras";25903107]näin. Mulle on monta kertaa tultu kaupassa hämmästelemään että miten tämmösellä näin nuorella tytöllä on lapsi? Että onko pikkusisko vai oonko lastenhoitaja? Joskus on tultu ihan suoraan vittuilemaankin että ei lasten pitäis tehdä lapsia. Ja mä olen tosiaan 26. Mitenniin babyface? :D[/QUOTE]

Sama vika rahikaisella... Uskomatonta!

En tunne. Saatan jopa ihastella ja ajatella että mä itse tuossa iässä en todellakaan olisi pystynyt siihen. Olin aivan liian teini angsti, aivan liian kauan.. Mutta silti joku muu sen ikäinen kasvattaa toista ihmistä. Wau...!

[QUOTE="sama";25903791]Miksi 22-vuotiaana ei olisi järkevää saada esikoista jos haluaa? 11-v on sinusta sama asia, älä ole tyhmä.[/QUOTE]

No kyllähän sellaisiakin on, jotka ei kaipaa mitään nuoruuden tuomia vapauksia vaan haluavat jo siinä iässä alkaa viettämään kotiarkea, eikä siinä mitään. Mutta on niitäkin parikymppisiä jotka vaan haluavat sen lapsen ja sitten kun sen saavat, eivät älyäkään sen tuomia muutoksia ja sittenpä ne teiniperheet ajelevat edelleenkin viikonloppuiltaisin sitä marketin parkkipaikkaa ympäri ja ne lapset on siellä takapenkillä, vaikka niiden pitäis olla nukkumassa. Ei täysin ikäkysymys siis, mutta 16-vuotias on todellakin liian nuori, vaikka kuinka kokis itsensä aikuiseksi.

[QUOTE="vieras";25903854]No kyllähän sellaisiakin on, jotka ei kaipaa mitään nuoruuden tuomia vapauksia vaan haluavat jo siinä iässä alkaa viettämään kotiarkea, eikä siinä mitään. Mutta on niitäkin parikymppisiä jotka vaan haluavat sen lapsen ja sitten kun sen saavat, eivät älyäkään sen tuomia muutoksia ja sittenpä ne teiniperheet ajelevat edelleenkin viikonloppuiltaisin sitä marketin parkkipaikkaa ympäri ja ne lapset on siellä takapenkillä, vaikka niiden pitäis olla nukkumassa. Ei täysin ikäkysymys siis, mutta 16-vuotias on todellakin liian nuori, vaikka kuinka kokis itsensä aikuiseksi.[/QUOTE]

22v jossa mies usein vielä vanhempi ei kyllä ole teiniperhe.

[QUOTE="sama";25903891]22v jossa mies usein vielä vanhempi ei kyllä ole teiniperhe.[/QUOTE]

Olen nähnyt parikymppisen teiniperheen, äiti tais olla juuri 21-vuotias ja mies 23, käyttäytyivät mun mielestä kuten 16-vuotiaat.

En. Itsekkin olin teiniäiti.. Tai jos on kerran ni eiks sit oo aina :D ? Kasvaako siitä teiniäitiydestä
jotenkin pois vai? Onko se leima aina?

Ei mua tosiaankaan haittaa, että vaikka oliskin teiniäidin leima aina. Kyllähän ihminen iän myötä
toki aikuistuu ja kasvaa, mutta.. Mutta mutta.. Niin tiiä sitte.. Viisaat palstamammathan vois
kai kenties hieman valaista asiaa..

[QUOTE="vieras";25903931]Olen nähnyt parikymppisen teiniperheen, äiti tais olla juuri 21-vuotias ja mies 23, käyttäytyivät mun mielestä kuten 16-vuotiaat.[/QUOTE]
Ja mä tunnen liki nelikymppisen teiniperheen.

Tai siis, ei ne enää ole perhe. Lapset otettiin niiltä pois.

Vanhemmat käyttäytyivät epäkypsemmin kuin keskiverto 15 vee.

[QUOTE="vieras";25903931]Olen nähnyt parikymppisen teiniperheen, äiti tais olla juuri 21-vuotias ja mies 23, käyttäytyivät mun mielestä kuten 16-vuotiaat.[/QUOTE]

Eli 21 ja 23v ovat hyvän ikäisiä vanhempia, jos nämä näkemäsi vain käyttäytyivät kuten 16-vuotiaat, ei se sitten kerro kuin näistä kahdesta jotka eivät käyttäytyneet kuten ikäistensä kuuluisi, etenkin vanhempina.

[QUOTE="sama";25903969]Eli 21 ja 23v ovat hyvän ikäisiä vanhempia, jos nämä näkemäsi vain käyttäytyivät kuten 16-vuotiaat, ei se sitten kerro kuin näistä kahdesta jotka eivät käyttäytyneet kuten ikäistensä kuuluisi, etenkin vanhempina.[/QUOTE]

Nyt meni yli mun hilseen... :) En kato sokeasti ikää, mutta 16-vuotias äiti mua vaan säälittää, ei voi mitään. Itse tein ensimmäisen lapseni 33-vuotiaana, varmaankin monesta ikäloppuna, mutta eipähän jäänyt nuoruudesta mitään kokematta... ;)

Ja varmaan suurin osa yli parikymppisistä on ihan hyviä ja kypsiä vanhempia, mutta alle parikymppiset vaan on vielä niin nuoria, että hirvittää.

En, mutta sääliä aika usein tuntee, kun näkee todella nuoren äidin. Ja joidenkin teiniäitien kohdalla säälin (lasta kohtaan) lisäksi sellaista kauhistelua, mistä tietää itse lähestyvänsä keski-ikää.

Mä olen ollut 20v. kun sain esikoisen. Nyt olen 28 ja mulla on neljä lasta. En koe, että mulla olis jäänyt mikään nuoruus elämättä tai olisi pitänyt saada lapset myöhemmin. En mä ole jäänyt mistään paitsi. En ole mennyt tavallisen kaavan mukaan, mutta miksi olisi pitänyt kun löysin hyvän miehen ja halusin lapsia. Kyllä mä olen kuullut myös ihmisten harmittelevan sitä kun ei tehnyt lapsia paljon nuorempana mitä tekivät.

Ja ap:n kysymykseen. En mä kyllä koe ylemmyydentunnetta.

en ylemmyyytä todellakaan. Sääliä niistä 16-18 v äideistä. Itse olin "vain" 20v ekan saadessa, että en sen vanhempi, mutta itse elättänyt omilla rahoilla erittäin hyvin pärjätty.
Itse sain kauhistuneita katseita ja kommeteja seläntakana kuinka noin nuori ja noin pienellä ikäerolla tekee (lapsilla 1v9kk) babyface olen!!

Joskus saatan tuntea häivähdyksen ylemmyyttä lukiessani tämän palstan keskusteluja. Mutta ainoastaan jos keskusteluissa esitetään vääriä mielipiteitä itseäni erityisesti koskettavista aiheista.

Mä sain esikoisen 23v ja kyllä olen miettinyt että olisin voinut pari vuotta pidempäänkin odottaa, niin ihanaa kuin äitiys onkin. Se on lopullista. Hyvästi vastuuttomuus, villi ja vapaa elämä. En olis koskaan itse ollut alaikäisenä aidosti valmis äidiksi, vaikka saatoinkin sillain joskus luulla.
En ylenkatso "teiniäitejä" mutta väkisinkin tulee mieleen että mahtoivatko tosiaan miettiä asiat loppuun asti ennen kuin hyvästelivät huolettoman nuoruutensa.

En tunne ylemmyydentunnetta, mutta säälin kyllä. En voi sille mitään, mutta säälittää vaan. Kun se teini on vielä liian nuori edes ymmärtämään, mitä menettää. Lasta kohtaan en tunne sääliä, hyvinhän se teiniäitikin usein osaa lapsensa hoitaa.

Sitten jos on sellainen ex-teiniäiti, joka on nyt jo vanhempi, mutta ei ole elämässään saanut mitään muuta aikaan kuin ne lapset, niin sitten kai tunnen ylemmyydentunnetta. Vaikka ei kai saisi, en minä sillekään mitään voi. Itse en pidä lapsia minään saavutuksena.

Yhteistyössä