Tunnetko sinä kokoomusta, sossuja, vasureita, kristillisiä, ruåtsalaisia ja vihreitä äänestänyt tulleesi huijatuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suomen hallitus kusettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24854474]Onhan perussuomalaiset muuttaneet suomalaista hallituspolitiikkaa: hallitus esti Romanian ja Bulgarian pääsyn Schengeniin. Tälläistä poikkiteloin asettumista EU-asioissa ei Suomi ole koskaan aiemmin tehnyt.[/QUOTE]

Eli sulla oli tasan yksi esimerkki. Onnea, että sait kakistettua sen ulos kuitenkin näin kymmenien ketjujen vääntämisen jälkeen.

Olihan se persfinneiltä ihan fiksua jäädä oppositioon räksyttämään ja kannatustaan nostamaan. Mitäs sitten seuraavalla kerralla, kun pitäisi sinne hallitukseen sitten oikeasti mennä?

Tuleeko Hakkaraisen Tepasta ministeri, entäs tästä "ei kulttuurille rahaa"-Immosesta kanssa? Niin ja Halla-ahosta?

[QUOTE="vieras";24854548]Olihan se persfinneiltä ihan fiksua jäädä oppositioon räksyttämään ja kannatustaan nostamaan. Mitäs sitten seuraavalla kerralla, kun pitäisi sinne hallitukseen sitten oikeasti mennä?

Tuleeko Hakkaraisen Tepasta ministeri, entäs tästä "ei kulttuurille rahaa"-Immosesta kanssa? Niin ja Halla-ahosta?[/QUOTE]

Elomaan Kike petailee jo kulttuuriministerin paikkaansa, kun ihan antoi kirjan Victorialle ja Danielille. Itse kirjoittamansa ja rupsahtamisesta kertovan tosin.

Tämän ketjun suuresta asiattomuuksien määrästä huomaa miten perussuomalaisten kannatuksen nousu ja seuraavissa kunnallisvaaleissa nouseminen suurimmaksi puolueeksi tuntuu pelottavan joitakin yksilöitä. Mut ei hätää, perussuomalaiset rakentavat kaikille parempaa Suomea.=)

[QUOTE="vieras";24854579]Tämän ketjun suuresta asiattomuuksien määrästä huomaa miten perussuomalaisten kannatuksen nousu ja seuraavissa kunnallisvaaleissa nouseminen suurimmaksi puolueeksi tuntuu pelottavan joitakin yksilöitä. Mut ei hätää, perussuomalaiset rakentavat kaikille parempaa Suomea.=)[/QUOTE]

On hienoa olla uskossaan vahva. Varsinkin kun tässäkin ketjussa on joutunut yksin puolustamaan uskoansa.

[QUOTE="vieras";24854591]Seuraava kulttuuriministeri on Toivolan Jani, koska se osaa tanssia niin ihanasti pyöreine peppuineen ja onhan se kaiken muun hyvän lisäksi homo, joka on ominaisuu joka pätevöittää hommaan kuin hommaan.[/QUOTE]

Se niistä asiattomuuksista.

[QUOTE="vieras";24854579] Mut ei hätää, perussuomalaiset rakentavat kaikille parempaa Suomea.=)[/QUOTE]

Kaikille paitsi homoseksuaaleille, transsukupuolisille, maahanmuuttajille, maahanmuuttajien jälkeläisille, vierasmaalaista sukunimeä kantaville, vierasmaalaisen näköisille, naisille, modernin taiteen ystäville, suomenruotsalaisille, islamilaisille, hedelmöityshoitoja tarvitseville yksinäisille naisille, romaneille sekä eri mieltä oleville...

[QUOTE="vieras";24854616]Kun perustaa väitteensä tosiasioille on yksinkin helppo puolustaa asiaansa keskustelussa jossa vastapuoli on faktoissa aseeton.[/QUOTE]

Eikös me sovittu, että ne sinun faktasi loppuivat jo ensimmäisellä sivulla, kun aloit nimitellä toista mieltä olevia tyhmiksi...? Eikä asiattomuuksien määrä näytä näissä viimeisissä kommenteissa ainakaan vähentyvän.

Kaikille paitsi homoseksuaaleille, transsukupuolisille, maahanmuuttajille, maahanmuuttajien jälkeläisille, vierasmaalaista sukunimeä kantaville, vierasmaalaisen näköisille, naisille, modernin taiteen ystäville, suomenruotsalaisille, islamilaisille, hedelmöityshoitoja tarvitseville yksinäisille naisille, romaneille sekä eri mieltä oleville...

Mä olen aiemmin pitänyt sua keskustelijana joka pysyy asiassa ja asiallisena, mutta tässä ketjussa sun linja on muuttunut ja sua ei enää voi ottaa vakavasti. Harmi.

[QUOTE="vieras";24854647]Mä olen aiemmin pitänyt sua keskustelijana joka pysyy asiassa ja asiallisena, mutta tässä ketjussa sun linja on muuttunut ja sua ei enää voi ottaa vakavasti. Harmi.[/QUOTE]

Minä en ole missään vaiheessa pitänyt sinua erityisen asiallisena keskustelijana, mutta olen hiljalleen oppinut elämään sen seikan kanssa :)

Ikävä kyllä, kuten leikkimielisestä luettelostani voi havaita, perussuomalaisten ajatus "kaikista" on niin rajoittunut, ettei siihen kuulu edes oman kansan enemmistö.

Suurlakko ja mielenosoitukset pysäyttivät Kreikan

19.10.2011 10:09 | Päivitetty 19.10.2011 14:17 | 7 | A A REUTERS–HS Petros Giannakouris / AP
Kreikan valtionvarainministeriön työntekijät järjestivät mielenosoituksen työpaikallaan tiistaina.ATEENA. Kreikassa on tänään järjestetty suuria mielenosoituksia. Poliisi arvioi, että kaduilla on ollut yli 120 000 ihmistä.

Suurin mielenosoitus järjestettiin Ateenassa, jossa parlamenttitalon tuntumaan kokoontui noin 70 000 ihmistä. Marssin liepeillä liikkui huppupäisiä nuoria, jotka heittelivät palopommeja, kertoi Reutersin haastattelema silminnäkijä. Mellakkapoliisi ampui nuoria kyynelkaasulla.

Mielenosoitukset liittyvät keskiviikkona alkaneeseen yleislakkoon, jotka pysäyttivät Ateenan ja muun Kreikan.

Kreikan ammattiliitot aloittivat 48 tunnin yleislakon, kun parlamentti valmistautui äänestämään uudesta säästöpaketista. Se on ehtona, jotta Kreikka saisi lisämiljardeja valtiontaloutensa pelastamiseksi.

Syntagma-aukiolla parlamentin edessä järjestettiin suuri mielenosoitus. "Kaikkien lakkojen äiti", hallitusta lähellä oleva Ta Nea -lehti kirjoitti.

"Lähetämme äänekkään viestin hallitukselle ja poliittiselle järjestelmälle. Uskomme, että mielenosoituksesta tulee suunnaton", sanoi Kostas Tsikrikas, julkisen alan suurimman liiton Adedyn johtaja. Adedyn ohella lakon organisoi yksityisen sektorin liitto GSEE.

Pääministeri Georgios Papandreou pyysi vielä myöhään tiistaina oman sosialistisen Pasok-puolueensa kansanedustajia äänestämään uusien ankarien säätötoimien puolesta.

Valtiovarainministeriön laatiman lakiehdotuksen mukaan julkisen alan palkkoja alennettaisiin tuntuvasti, osa puoleen aiemmasta. Yksityisellä puolella lykättäisiin palkkaneuvotteluja ja osa palkoista alenisi viidenneksellä. Eläkkeitä alennettaisiin edelleen. Julkisen alan irtisanomissuoja poistuisi. Tuloveroa alettaisiin periä yli 5 000 euron vuosituloista, saksalainen Der Spiegel-verkkolehti listasi lakialoitetta.

"Meidän on sinniteltävä tässä sodassa kansana, hallituksena, parlamenttiryhmänä, että maamme voittaisi", Papandreou sanoi. "Me voitamme maamme puolesta, me kestämme", hän vakuutti.

Kreikan terveys-, opetus- ja liikenneministerit ovat myös vedonneet kansalaisiin, Kathimerini-verkkolehti kertoi.

"Olemme täysin tietoisia, kuinka suunnattomia muutoksia talouskriisi aiheuttaa ihmisten elämässä ja julkisissa palveluissa. Mutta joko teemme kaiken nyt, tai edessä on tuho", ministerit sanovat verkkosivuillaan.

Papandreoun Pasok-puolueella on Kreikan parlamentissa neljän paikan enemmistö, joten hallituksen ehdottamat uudistukset todennäköisesti hyväksytään, jos ei muuten, niin pienten oppositiopuolueiden tuella.

Pasokin puoluekuri kuitenkin rakoilee kriisissä, ja yksi edustaja erosi parlamenttiryhmästä maanantaina. Kaksi muutakin edustajaa uhkaa äänestää ehdotuksia vastaan.

Ensimmäinen äänestys koko laista on keskiviikkoiltana, lain yksityiskohdista äänestetään torstaina.

Lakko on sulkenut keskiviikkona ministeriöitä, keskeyttänyt julkiset palveluita ja sulkenut yritysten ovia, mahdollisesti pikkukauppoja myöten.

Suppeammat lakot ovat jatkuneet kriisikuukausien aikana Kreikassa.

Ateenassa mielenosoittajat ovat miehittäneet osia ministeriöistä, turistikohteet on suljettu ja roska kasautuu Ateenan ja Thessalonikin kaduille.

Kreikka on kärsinyt taantumasta jo neljän vuoden ajan. Talouskriisi on pahin toisen maailmansodan jälkeen. Kyselyn mukaan 85 prosenttia kreikkalaisista ei usko, että tilanne paranee. Julkinen velka ylittää vuotuisen kansantuotteen puolitoistakertaisesti, 162 prosentilla. Yhä uudet säästötoimet ovat olleet hampaattomia.

Euroopan unionin johtajat yrittävät jälleen sunnuntaina räätälöidä Kreikan talouteen tehoavaa säästöpakettia.

Ilman kansainvälistä lisätukea Kreikalta loppuvat rahat muutamassa viikossa.

Papandreou tapasi myöhään illalla konservatiivisen Uusi demokratia-puolueen johtajan Antonis Samarasin, joka kieltäytyi tukemasta hallituksen säästöpakettia.

Minä en ole missään vaiheessa pitänyt sinua erityisen asiallisena keskustelijana, mutta olen hiljalleen oppinut elämään sen seikan kanssa :)

Ikävä kyllä, kuten leikkimielisestä luettelostani voi havaita, perussuomalaisten ajatus "kaikista" on niin rajoittunut, ettei siihen kuulu edes oman kansan enemmistö.

Onneksi kuitenkin pidät minua asiallisena keskustelijana, vaikka en erityisen asialliseksi yllä sinun asteikolla mitattuna.

Huomaatkos, sulla on vain leikkimielisiä hatusta vedettyjä leutteloita, mutta ei faktaa väitteidesi tueksi.

Minkä puolueen kannatus kattaa oman kansan enemmistön?

[QUOTE="vieras";24854579]Tämän ketjun suuresta asiattomuuksien määrästä huomaa miten perussuomalaisten kannatuksen nousu ja seuraavissa kunnallisvaaleissa nouseminen suurimmaksi puolueeksi tuntuu pelottavan joitakin yksilöitä. Mut ei hätää, perussuomalaiset rakentavat kaikille parempaa Suomea.=)[/QUOTE]

No minua kyllä oikeasti vähän pelottaakin. Jos puolueen suosio perustuu siihen, että vastustetaan kaikkea, mutta ei silti pystytä esittämään toimivia vaihtoehtoja ja jos todellinen päätäntä- ja toimintavalta pelottaa myös koko puoluetta, miten perussuomalaisten hallituskausi voisi tuoda mitään hyvää. Ja Soini ei voi yksikseen muodostaa eduskuntaryhmää, tarvitaan muitakin edustajia, jotka myös osaisivat asiansa. Olen pahoillani, mutta esim Hakkarainen ja Halla-Aho eivät ole minua kyllä osaamisellaan missään suhteessa vakuuttaneet.

Vaaliohjelmassa voi toki luvata vaikka mitä, mutta tällöin pitäisi olla takataskussa myös ne keinot, joilla ne lupaukset saavutetaan. Ja kun se lupauksien lunastamisen aika tulee, pitäisi myös uskaltaa ottaa se vastuu ja tehdä jotain, eikä vain pilkata muita.

[QUOTE="vieras";24854765]

Minkä puolueen kannatus kattaa oman kansan enemmistön?[/QUOTE]

Ei tässä nyt puhuttu puolueiden kannatuksesta. Luehan kommenttini uudestaan, oikein huolellisesti. Jooko? Kun olet ensin käynyt siellä ykkössivulla katsomassa mitä tuli kirjoitettua.

[QUOTE="vieras";24854783]Eli sä et osaa kertoa edes yhtä kirjoitusta jossa olisin haukkunut ihmisiä tyhmiksi.[/QUOTE]

Painallat aluksi itsesi ykkössivulle. Sitten scrollailet sinne viimeisen viestin kohdalle. Sitten luet sen, ihan omin avuin. Vaikka tavaamalla, jos tarvis on. Sitten mietit, että onko tuo fiksua ja faktapohjaista argumentointia.

Kerro, kun olet valmis. Jatketaan sitten.

[QUOTE="vieras";24854783]Eli sä et osaa kertoa edes yhtä kirjoitusta jossa olisin haukkunut ihmisiä tyhmiksi.[/QUOTE]

:laugh: Nettikeskusteluissa on se hyvä puoli, että jälkeenpäin voi tarkistaa kuka on sanonut ja mitä. Paitsi jos toinen osapuoli ei osaa lukea/ osaa selata ketjua taaksepäin.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24854779:
No minua kyllä oikeasti vähän pelottaakin. Jos puolueen suosio perustuu siihen, että vastustetaan kaikkea, mutta ei silti pystytä esittämään toimivia vaihtoehtoja ja jos todellinen päätäntä- ja toimintavalta pelottaa myös koko puoluetta, miten perussuomalaisten hallituskausi voisi tuoda mitään hyvää. Ja Soini ei voi yksikseen muodostaa eduskuntaryhmää, tarvitaan muitakin edustajia, jotka myös osaisivat asiansa. Olen pahoillani, mutta esim Hakkarainen ja Halla-Aho eivät ole minua kyllä osaamisellaan missään suhteessa vakuuttaneet.

Vaaliohjelmassa voi toki luvata vaikka mitä, mutta tällöin pitäisi olla takataskussa myös ne keinot, joilla ne lupaukset saavutetaan. Ja kun se lupauksien lunastamisen aika tulee, pitäisi myös uskaltaa ottaa se vastuu ja tehdä jotain, eikä vain pilkata muita.

Perussuomalaiset vastustavat vain huonoja asioita ja päätöksiä. Ei sellaisessa ole mitään väärää, päinvastoin, vaikka epätoivoiset poliittiset vastustajat toista yrittävät väittää.

Jos Halla-ahon osaaminen ei ole sinua vakuuttanut, niin onko Jani Toivolan osaaminen vakuuttanut? Tai oletko ihan varma että Katainen toimii oikein jakaessaan kreikkalaislle suomalaisten rahaa kymmeniä miljardeja?

Yhteistyössä