Tunnetko ihmisen jolla on rahaa, näköä ja lahjoja mutta joka on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 767
19 178
113
...jotenkin ontto, sosiaalisesti kömpelö ja jolla ei ole sitä omaa juttua, luonnetta? Eivät tule toimeen ryhmässä? Voi olla yllättävänkin puhelias tyyppi. Alku heillä monesti jossain projektissa hohdokasta mut kun sisällöt tai oma juttu puuttuu, niin homma lopahtaa.
Tuli vaan mieleen kun luin Vauvalla ketjua Sara Forsbergista.
Kauheeta listata näitä, mut mulle tulee muita nimiä mieleen:Tanja Karpela, se hakattu Miss Helsinki, ehkä Vesa Keskinen, pikkuisen Alexander Stubb.

Semmoinen mies voi olla miehenä joku puhelias myyntimies jolla on tavallaan kaikki "oikein" eli ruutupaita, tukka siististi ja hands free korvalla ja juttuakin tulee. Mutta sit se huomaa ettei ole kovin taitava ihmisten kanssa tai ei tule muiden miesten ymmärtämäksi.

Tai sit voi olla naisena joku kaunis missi, joka ei kuitenkaan ole kauhean sympaattinen vaan vähän kolkko. Saa yleensä alkuvaiheessa jonkun komistuksen joka sit kyllästyy häneen. Tulee lähinnä vain miesten kanssa toimeen. Naisista jotka häntä vähän karsastaa häntä, hän vaan toteaa:Ovat vaan mulle kateellisia.

Kun kuitenkin suurin osa hyvännäköisistä ja varakkaistakin ihmisistä ovat ihan suosittuja, koska heillä on persoonassa joku mukava juttu, heillä on sosiaalista pelisilmää. Olivat se sitten puheliaita tai hiljaisia. Ovat symppiksiä.

Tää aihe mua vaan on mietityttänyt useinkin kun sukuni on täynnä ihmisiä jotka yrittävät päteä ulkoisilla jutuilla, mutta moni on jotenkin ontto sisältä, ja se ärsyttää mua suunnattomasti. Mä vaikka kaivan nenääni koko elämän etten olisi samanlainen. :D Tai silloin kun olen ollut ihan hyvännäköisenä niin olen halunnut olla sisäisestikin samanlainen, kuin mitä ulkoinen olemus antaa ymmärtää.

Viimeksi muokattu:
mulla heräs vaan kysymys, että kuinka hyvin sä nää henkilöt tunnet kun sulla on heidän onttoudestaan vankka käsitys?
No sen perusteella miten niiden ihmisten elämä sujuu, saavatko ympärilleen pysyväisiä ihmisiä jne. Jotenkin heillä se homma lössähtää jossain vaiheessa.

Tää on hirveän vaikea selittää. Jotenkin semmoinen ihminen vaan ei ole maanläheinen eikä ole omaa luonnetta. Ne ei oikein mahdu joukkoon vaikka haluaisivat.
Kun sitten taas joku tarkoituksella erakko tai yrmy tai vaikka mökin mummo voi olla tykätty ja ihailtu, hänellä on "sitä jotakin." Joku kiva kiinnostuksenkohde, herttaisuus, oma juttu.

Stubb ehkä on huono esimerkki. Hänellä kyllä on osaamista ja sisältöä, mutta ehkä liian kepoinen ja heppoinen lama-Suomeen. Mutta hän pärjäisi hyvin jossain EU-virassa.

Jos sit ajattelee aloituksessa kuvattujen ihmisten vastakohtaa, niin Aki Palsanmäki. :D
On sitä mitä on, hänellä on oma juttu, on varmasti oikeastikin mukava eikä yritä liikoja. Ennakoitava luonne.
(no, kuitenkin joku piilo-narsisti joka hakkaa vaimoaan ja jolle täytyy kirjoittaa repliikit :rolleyes:)

Ensinnäkin tämä ketju vaikuttaa aika kateelliselta. Jos katsotaan, että jollakulla on "kaikkea", niin sitten päätellään, että se on sisältä ontto. Ei täällä kenenkään elämä mitenkään täydellisesti suju, mutta eiköhän se ole kivempi itkeä kuitenkin mersussa kuin ladassa. Eivätkä nuo listaamasi tyypit ole (kaikki) mitenkään lahjakkaita. Tai sanotaan suoraan, että eivät ole älykkäitä (no Keskisen ja miss Helsingin älynlahjoista minulla ei ole käsitystä.)
Hmm, taisi mennä sulta ohi mitä tarkoitan, ja en ehkä osaa avata tätä.

Kirjoitin että _suurin osa_ rikkaista ja hyvännäköisistä on semmoisia kivoja. Tai heillä on joku juttu jolla pärjäävät. Eli en ole heille kateellinen.
Lisäksi olen nuorempana ollut ihan simpsakka ja nätti niin en ole kateellinen mainitsemilleni esimerkki-ihmisille. :whistle:

Mutta näiltä ontoilta ihmisiltä puuttuu sisältöjä.

Voisin vastata jos ymmärtäisin mitä ajat takaa.
Alotus on liian pitkä ja epäselvä.
En usko että tunnen, kun en liiku julkkisten tai "menestyjien" piireissä.

Viimeksi muokattu:
Hmm, taisi mennä sulta ohi mitä tarkoitan, ja en ehkä osaa avata tätä.

Kirjoitin että _suurin osa_ rikkaista ja hyvännäköisistä on semmoisia kivoja. Tai heillä on joku juttu jolla pärjäävät. Eli en ole heille kateellinen.
Lisäksi olen nuorempana ollut ihan simpsakka ja nätti niin en ole kateellinen mainitsemilleni esimerkki-ihmisille. :whistle:

Mutta näiltä ontoilta ihmisiltä puuttuu sisältöjä.
Eiköhän maailma ole täynnä "onttoja" ihmisiä.
Mutta ontot voivat seurustella keskenään. Ei "täytettyjen" (vai mikä on onton vastakohta?) tarvitse siihen mennä sohimaan, :giggle:

Eiköhän maailma ole täynnä "onttoja" ihmisiä.
Mutta ontot voivat seurustella keskenään. Ei "täytettyjen" (vai mikä on onton vastakohta?) tarvitse siihen mennä sohimaan, :giggle:
:laugh:
Juu, ehkä tää topic on tuhoon tuomittu.
En tarkoita pinnallista vaan tyhjää.

Siis periaatteessa joku tyhjäpää-wt-Jessica on vähän semmoinen jota haen takaa. Hänellä ei ole semmoista kivaa sisältöä, oli se sitten vaikka tanssilavoilla käynti (siis en itse niissä käy mut otin esimerkkinä), 50-luvun autot tai vaikka fitness (joka on pinnallista).
Jollain lailla ihmiset säälivät ja nauravat semmoista ihmistä, vaikka hänellä olisi ollut vaikuttava alku, kuten Tanja Karpela.
Semmoiset ei vaan kuulu joukkoon. On kauheesti joitain avuja mutta aina jäävät ulkopuolisiksi.

...kun taas sitten joku irtoripsi-megatissiblondi voi olla ihan tykättykin ja hyväksytty, jos hänellä on joku mukava juttu. On vaikka iloinen ja pirteä seurassa, ihmisläheinen.

Aloitusviestissäni kuvaamat ihmiset eivät myös helposti löydä paikkaansa yhteisössä tai elämässä, aloitetut jutut lopahtavat. Joku onnekas avioliitto voi heidät pelastaa ajelehtimiselta.

Joo joskus tunsin tuollaisia ihmisiä, jotka puheiden perusteella perustavat elämänsä rahalle, ulkonäölle ja statukselle. Kuvittelin ettei heillä ole syvällisempää elämänsisältöä.

Nykyään tiedän paremmin. Nimittäin sen, ettei minullakaan ole mitään syvällisempää elämänsisältöä. Nyt ajattelen, että on vaan fiksua tehdä kuten nämä silloiset kaverini, eli satsata ulkonäköön, jolla saa sen rikkaan miehen, jolla saa hyvän elintason. Tuskin ne ihmissuhteet on kovinkaan paljon onnettomampia kuin köyhemmilläkään. Ja jos ovat, niin eiköhän ne erossa ansaitut eurot vähän lohduta niin että siitä pääsee taas elämässä eteenpäin.

Itse olen ottanut elämän hirveän vakavasti ja yrittänyt miettiä, onko sillä joku tarkoitus, eikä se ole tehnyt minusta sen onnellisempaa. Joten ennen ajattelin, että siitä kaikesta pohdiskelusta ja vaatimattomasta elämästä saa joskus jonkinlaisen palkinnon ja tyydytyksen tunteen, näin ei ole käynyt eikä varmaan käykään.

Saisinko jonkun luvun, kuinka monta rikasta tunnet? Itse en tunne yhtäkään oikeasti rikasta, muutaman taloudellisesti hyvin pärjäävän kyllä. Luulen (en tiedä), että et ehkä ole sen tyyppinen, joka pyörisi rikkaiden bileissä jatkuvasti, että voisi saada jonkun laajemman kuvan siitä millaisia ovat verrattuna siihen, miltä näyttävät.

Ja itsehän en tunne hirveän lukuisia ihmisiä mitenkään syvällisesti, että voisin sanoa. Monella on kuitenkin jotain ns. syvällisiä ajatuksia joistain asioista, mitkä heitä itseään kiinnostavat, ja ovat pihalla kuin lumiukot monesta muusta. Sellaista vaan nyt on elämä.
No osa mun suvusta on erittäin hyvin toimeentulevia ja kivoja ja joille siunaantuu hyviä työtehtäviä ym.mutta sit on tää tyhjäpää-osasto jotka pitävät mekkalaa tekemisistään ja kovasti yrittävät olla ihmisten kanssa, mutta jotenkin jäävät ulkopuolisiksi.

No nyt mä olen tän ketjun kautta saanut kiinni että mitä aloitusviestin ihmisiltä puuttuu. :D Se on porukassa toimeentuleminen, sosiaaliset taidot.

Sosiaalisia taitoja omaava voi olla hiljainen erakko tai puhelias, jäyhä tai leppoisa. Jotkut vaan saavat ihmiset puolelleen. Saavat hyväksyntää olemalla sitä mitä ovat, olivat he rikkaita/kauniita tai ei.

Suvussani vaan on liikaa niitä tyhjiä tynnyreitä...anteeksi, serkut. :D

Uskallan veikata että sulla ei ole mitään hajua millaisia nuo mainitsemasi ihmiset ovat perheensä tai ystäviensä kanssa tai silloin kun ovat yksin. Luulen että sulla on lähinnä joku ongelma nähdä muuta kuin pelkkä se kuori minkä he julkisuuteen näyttävät.

Taidan ehkä tietää mitä ajat takaa eli tarkoitatko että ihminen on jollain lailla ontto eli vaikka olisikin mukava ja puhelias, mutta joku juttu puuttuu eli on jollain tavalla lopulta etäinen? Eli näistä tulee sellainen etäinen olo siis näistä ihmisistä jotka mainitsit eli ei saa kuitenkaan heihin mitään otetta loppupeleissä tai he toimivat ja tekevät asioita jotenkin oudosti eli ei järkevästi ihmissuhteisiin liittyen?

Ihminen voi olla etäinen myös siksi, että haluaa pitää etäisyyttä muihin ihmisiin. Heille se sosialinen tilanne on suoritus, joka vie voimia, ei rentoa yhdessäoloa.
Jokaisella on velvollisuus peruskohteliaisuuten ja toisten huomioimiseen, mut itsetään ei tarvitse sen enempää antaa.

Taidan ehkä tietää mitä ajat takaa eli tarkoitatko että ihminen on jollain lailla ontto eli vaikka olisikin mukava ja puhelias, mutta joku juttu puuttuu eli on jollain tavalla lopulta etäinen? Eli näistä tulee sellainen etäinen olo siis näistä ihmisistä jotka mainitsit eli ei saa kuitenkaan heihin mitään otetta loppupeleissä tai he toimivat ja tekevät asioita jotenkin oudosti eli ei järkevästi ihmissuhteisiin liittyen?
No joo, vähän sinnepäin.

Ihminen voi olla etäinen myös siksi, että haluaa pitää etäisyyttä muihin ihmisiin. Heille se sosialinen tilanne on suoritus, joka vie voimia, ei rentoa yhdessäoloa.
Jokaisella on velvollisuus peruskohteliaisuuten ja toisten huomioimiseen, mut itsetään ei tarvitse sen enempää antaa.
Silloin se on oma valinta. Mutta nää mun kuvailemat yrittää olla sosiaalista mutta eivät onnistu.

Koko ihmisen kanssakäyminenkin toisten saman lajin edustajien kanssa on aina riippuvainen kemioista. Kaikista ei voi tykätä.
Eiköhän tämä ole kaikille aikuisille selvä asia. Yleensähän sitä pitää ihmisestä, jonka kanssa pääsee samalle aaltopituudelle.

Tanja Karpelasta en ole saanut onttoa kuvaa, sen vähän mitä saanut mitään kuvaa, minusta on ihan sielullinen olento, ei ontto.
Vain esimerkin mainitakseni yhdestä onttolistasi tyypistä.
:LOL:

Viimeksi muokattu:
Niitä ihmisiä yleensä kuvaillaan ärsyttäviksi (en ala luettelemaan kansankielisiä termejä :cool:),

Koko ihmisen kanssakäyminenkin toisten saman lajin edustajien kanssa on aina riippuvainen kemioista. Kaikista ei voi tykätä.
Eiköhän tämä ole kaikille aikuisille selvä asia.

Tanja Karpelasta en ole saanut onttoa kuvaa, sen vähän mitä saanut mitään kuvaa, minusta on ihan sielullinen olento, ei ontto.
Vain esimerkin mainitakseni yhdestä onttolistasi tyypistä.
:LOL:

Minäkään en Karpelaa mitenkään tunne, siitä on vaan jäänyt mieleen se, että se tavallaan myi sielunsa tekijänoikeushommassa. Eli ajoi sellaista lakia, joka on älyttömyyksiin menevällä tavalla yritysten, eikä normaalin ihmisen ja terveen järjen puolella.

Minäkään en Karpelaa mitenkään tunne, siitä on vaan jäänyt mieleen se, että se tavallaan myi sielunsa tekijänoikeushommassa. Eli ajoi sellaista lakia, joka on älyttömyyksiin menevällä tavalla yritysten, eikä normaalin ihmisen ja terveen järjen puolella.
OK, en ole seurannut sen tekemisiä politiikassa.
Muistan vain että välittää eläimistä. Se riittää siihen, ettei päädy omalle onttolistalleni.

Joo, eiköhän kyse ole pikemminkin siitä että Echo et vain pidä noista ihmisistä. Ei tarkoita toki että vihaisitkaan niitä, mutta ei vaan ole sun mieleen syvällisesti.

Keltikangas-Järvinen joskus sanoi, että ihmisen sosiaalisuudessa on kaksi puolta: Halu olla ihmisten kanssa ja kyky olla ihmisten kanssa. Nämä kaksi eivät läheskään aina kulje käsi kädessä. Nyt kun vihdoin sait tämän pointtisi ilmaistua, niin voin todeta, että tämä oli tiedossa jo.
Tuo oli hyvin sanottu Keltinkankaalta.
Semmoiset ihmiset on mielenkiintoisia jotka osais olla ihmisten kanssa mutta jotka ei aina jaksa. Heistä huokuu ja pursuaa kuiteskin jotain vetovoimaa vaikka istuisivat ihan hiljaa. :)

Yhteistyössä