Tunnen itseni niiiiiin paskaksi ja laiskaksi nyt ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytyskynnys 0!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytyskynnys 0!!!

Vieras
Meillä on poika, joka täyttää tällä viikolla 1-vuotta. Olen äitiysloman jälkeen tehnyt "keikka-työtä", Muutamia vuoroja kk:ssa. Tänään menin taas pitkästä aikaa töihin, anoppi tuli pojan kanssa pariksi tunniksi meille, ennenkuin mies pääsee töistä. Ehti istua puoli tuntia meillä, niin kuului motkotusta siitä kuinka meillä on valot "joka" huoneessa päällä (oli jäänyt vessaan, olohuoneeseen ja eteiseen) , kauheita pölykasoja pitkin nurkkia (meillä kaksi koiraa), olen ajattelematon kun lapsi leikkii ulkona ilman kenkiä ( eivät pysy jalassa kun opettelee kävelemään, repii pois jne..) Kaiken kruunasi se kun tulin töistä niin hän oli siirrellyt mun ulkokukat siis ruukkuineen päivineen ja amppeleineen ihan eri paikkoihin. Varmaan koska ovat "tuossa" hienommat!!!!!!!! Vi**u mulla leviää pää tuon ihmisen kanssa!!!!! Meillä on iso talo, iso piha kaksi koiraa ja yksi jokapaikkaan haluava/kiipeävä lapsi, enkä millään jaksa stressata tuollaisista asioista ite!!!! Vitutti tuo pölyistä huomauttelu ja muu päteminen niin että pää räjähtää!! Kaiken lisäksi on huomennakin tulossa pariksi tunniksi kun menen iltavuoroon... Sen jälkeen en taida enää pyytääkkään, jos kerta noin häiritsee joka helvetin asia meillä....

Kiitos että sain purkaa "raivoni" ..

Anoppi haluaa päteä :D
Älä stressaa, tuollaista se on lapsiperheessä, tärkeämpääkin tekemistä kuin päivittäin suursiivota. Jos sulla kerta töihin meno, niin lähde heti ku anoppi tulee äläkä jää kuuntelemaan hänen päivittelyjään.

mä vaan en osaa sanoa mitään kun jään monttu auki kun se laukoo tollaisia.. Niin paska olo oli koko työpäivän ja haluaisin vaan keksiä miten "näpäyttäisin" sille jos se huomenna alottaa taas ton saman.. :( Olis niin paljon helpompaa sanoa omalle äidille tollasen jälkeen kun anopille, kun se luokkaantuu ja on niin marttyyriä että... Stna mua sieluttaa nyt!!!! Ja ite tiedän sen että pidän huolen kodista, ruuasta, koirista, pihen siisteydestä jne... mutta just tänään jäi kaikki ja tää oli huomauttelemassa välittömästi...

Ite ajattelin kuluttaa aamupäivän mielummin lapsen kans ulkona olemiseen kun imuroimiseen tai muuhun hössäämiseen kun tiesin että olen vielä töissäkin kymmeneen asti illalla ja siellä tarttee olla skarppina..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä vaan en osaa sanoa mitään kun jään monttu auki kun se laukoo tollaisia.. Niin paska olo oli koko työpäivän ja haluaisin vaan keksiä miten "näpäyttäisin" sille jos se huomenna alottaa taas ton saman.. :( Olis niin paljon helpompaa sanoa omalle äidille tollasen jälkeen kun anopille, kun se luokkaantuu ja on niin marttyyriä että... Stna mua sieluttaa nyt!!!! Ja ite tiedän sen että pidän huolen kodista, ruuasta, koirista, pihen siisteydestä jne... mutta just tänään jäi kaikki ja tää oli huomauttelemassa välittömästi...

Ex-anoppi huomautteli mulle aikoinaan kodin siisteydestä, tokaisin vain että mua ne sotkut ei haittaa ja mä sentään asun täällä, sä et!
Veti herneet nekkuun mutta so what, olipahan hiljaa :D :D :D

Ite ajattelin kuluttaa aamupäivän mielummin lapsen kans ulkona olemiseen kun imuroimiseen tai muuhun hössäämiseen kun tiesin että olen vielä töissäkin kymmeneen asti illalla ja siellä tarttee olla skarppina..

Mielestäni sulla oli oikea tärkeysjärjestys :)!

Anoppi koulutettavana, käske miehesi puhua vähän totuuksia. Minulla olisi pää räjähtänyt, jos sama olisi jatkunut. Mies laittoi äidillensä faktat pöytään: meidän koti, meidän lapset. Hän on omansa kasvattanut ja tällaisen perheen poika sitten perusti. Nyyhkytteli illan verran, mutta välit lämpenivät meillä sittemmin ystävyyteen saakka :heart:

Kiitos tsempeistä!! Tää koko kuvion pyörittäminen välillä on vaan kaikkee muuta kun lepolomaa, vaikka mieskin tekee oman osansa, mutta molemmille hommaa riittää... Sit tämä yksiössä kaksistaan miehensä kanssa asuva anoppi tulee huomauttelemaan tällaisia, niin menee järki!! Jos huomenna avaa suunsa niin sanoa täräytän tuon että mua ei haittaa vaikka välillä onkin sotkuista. Oon niin tottunut siihen ettei aina ehdi! Mielummin teen ruuan ja pidän lapsen tyytyväisenä olemalla sen kanssa kun hössötän ympäri huushollia imurin kanssa ja poika kitisee lahkeessa kun ei saa äitiltä huomiota..
Huh, kun helpotti "räjähtää" täällä kun en miehelle tai muille kehtaa sanoa miten paljon vatutti =)

no sano sille anopille, et vois imuoida, jos se käy niin näppärästi ja vaivattomasti, et sinua se ei niin haitta jos hiukan on paikat sekaisn ja pölyä tms. Vapaata riistaa ns. siivousvlineet teillä, ketä häritsee niin toimeen tarttukoon. ANOPIT ON SIKA RAIVOSTUTTAVIA ja niille pitää näyttää kaapinpaikka noin useinmiten ja sen jälkeen alkaa yleensä moleminpuolinen kunnioitus näkyyn, muuten ne kuvittelee ettei kukaan aninen voi korvata niin hyvää ja rakastavaa kuin hän itse on pojallee ollut. Palauta se nainen maanpinnalle ja saa rauha elämääsi.

Siivoisit ja pitäisit kodin puhtaana ja viihtyisänä niin anoppinkin viihtyisi teillä kun tulee hoitamaan teidän lasta. Varmaan hänkin kiroilee kun joutuu tulla teidän likaiseen kotiin. Olisi sinultakin kohteliasta toista kohtaan jos saisi tulla puhtaaseen kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja lola:
Siivoisit ja pitäisit kodin puhtaana ja viihtyisänä niin anoppinkin viihtyisi teillä kun tulee hoitamaan teidän lasta. Varmaan hänkin kiroilee kun joutuu tulla teidän likaiseen kotiin. Olisi sinultakin kohteliasta toista kohtaan jos saisi tulla puhtaaseen kotiin.

Mä en voi enää kun nauraa tälle tämän mun kiehumisen jälkeen =D =D =D

oh my god!!! Taidat olla joko siivoisfriikki tai ihminen, jolla on kahden neliön kokoinen kämppä ilman lapsia.. Meillä ainakin kun siivoo, kohta on saman näköistä kun pikkunen levittelee tavarat pitkin taloa. Ja jos on koiria, sitä pölyä kertyy ihan sairaan lujaa... ilmeisesti et tiedä lapsia ja eläimiä omistavien perheiden elämästä paskan vertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja gaga:

oh my god!!! Taidat olla joko siivoisfriikki tai ihminen, jolla on kahden neliön kokoinen kämppä ilman lapsia.. Meillä ainakin kun siivoo, kohta on saman näköistä kun pikkunen levittelee tavarat pitkin taloa. Ja jos on koiria, sitä pölyä kertyy ihan sairaan lujaa... ilmeisesti et tiedä lapsia ja eläimiä omistavien perheiden elämästä paskan vertaa.

niinpä, juuri eilen imuroin ja lattiat moppasin ja tänään ulkoota kun tulimme niin poika otti kengät jalasta ja tyhjensi hiekat eteisen lattialle.. nooh taas pien unohti et roskiin ne tyhjennetään.. vähän kyllä kiehuin sisäisesti, mutta tuossa nuo hiekat ja kivet vartoo uutta siivous puuskaa, en niistä mihinkää katoa..

huh helpotus.. mä en siis ole monen mielestä "laiska" vaikka tänään jo niin itestäni ajattelin.. Aina en vaan ehdi kaikkee, ja koti on yleensä se mikä on rempallaan :( Stressaa välillä itseekin kun huusholli levällään, ja kaikki rempallaan, mutta nyt karistan sen niskoiltani kun sain täällä myötätuntoa olotilaani!

Miehes tehtävä on laittaa äitinsä kuriin, ja jos ei saa, niin sano: Ajattelin että tänään voisit pestä ikkunat, ja lattiankin voisi luututa, ja tekisitkö meille ruoan valmiiksi? Siivouskomeroon löydätkin itse..tsau

huh helpotus.. mä en siis ole monen mielestä "laiska" vaikka tänään jo niin itestäni ajattelin.. Aina en vaan ehdi kaikkee, ja koti on yleensä se mikä on rempallaan :( Stressaa välillä itseekin kun huusholli levällään, ja kaikki rempallaan, mutta nyt karistan sen niskoiltani kun sain täällä myötätuntoa olotilaani!

hei, olet ihan normaali pienen lapsen äiti, joka kuitenkin parhaansa tekee eli hoitaa lapsen hyvin ja se on tärkeintä, siivota voi myöhemminkin, ne roskat ei häviä itsestään vaan todella ystävällisesti ja kärsivällisesti odottavat ja lisääntyvät milloin on aikaa urakkaan käydä.

Meille naisille on vain nykyään joku saanut päähän ajatuksen et kaikki pitäis jaksaa hoitaa itse, kun tosi asia on et ennen oli piikoja tms auttamassa kodin askareissa ja lastenhoidossa, nyt kaikki jää yleensä vaimolle. Ja tämä ennen oli vielä 1970-luvun alkupuolella ihan kohtalaisen yleistä.

Yhteistyössä