Tunne kurkussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lauri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lauri"

Vieras
Minulla on luultavasti Globus pharyngis (tunnetaan myös nimillä Globus sensation ja
Globus hystericus), eli tunne, että jotain olisi kurkussa, vaikka siellä ei ole mitään. Se tulee
vain kun jännittää jotain tai pelkää yms. Tarvitsen apua. Jos jollain on ollut sama juttu niin voisiko auttaa jotenkin?

miul on ollut. olin silloin vähän päälle parikymppinen, elämässä sattunut kaikkea kurjaa, ammattiin valmistuminen käsillä ym. oli tämän kurkussa tuntuvan `palasen`ohella juurikin jännitystä lieviä paniikkihäiriö oireita. lääkärissä tutkittiin tätä puristavaa tunnetta, jännityksestä paniikkioireista en kehdannut silloin mainita. tutkittiin kilpirauhasarvot ja mahdollinen astma ym.

myöhemmin itse löysin tämän diagnoosin jostain. miul kyl meni itsestään aikaa myöten ohi kun hankala elämän tilanne helpotti.

mene rohkeasti lääkäriin, ja kerro että tämän globus-oireyhtymän epäilet olevat. ainakin voivat sulkea pois ettei ole mitään somaattista ja jos et itse pääse jännityksestä ja peloista eroon niin ehkä saisit apua niihinkin.

Yhteistyössä