palan tunne kurkussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistus

Vieras
Mistä palantunne kurkussa voi johtua? Kilpirauhanen muistasyistä tutkittu vuosi sitten ja se ok. Eli ei sen syytä tämä. Lihasjumi? Sitä kyllä löytyy, joten voisko se olla? Keuhkoveritulppa? Kaukasuonten ahtauma? Tätä siis satunnaisesti kerrallaan n.3-5 päivää kestää. Ei varsinaisesti ahdista henkeä vaan kaulan alaosassa tunne kuin siellä olisi jotain ylimääräistä. Lisäksi pää on outo...voi myös johtua kun panikoin mistä tunne johtuu.

Onko sulla ahdistusta tai stressiä just nyt, siis ilman tuota panikointia tuosta tunteesta?

Mulla pala nousee kurkkuun jos ahdistaa ja tunne pahenee jos panikoin sitä palaa kurkussa. Ota siis rauhallisesti äläkä mieti koko palaa. Pystyt kyllä hengittämään, ole vaan rauhassa :)

Jonkn verran stressiä. Jonkin verran aikaisemmin olen kärsinyt paniikkikohtauksista ja opamoxit minulla niihin. Olen ottanut lääkkeet kun tämä palan tunne tulee muttei siitä ole apua ollut. Tuota närästystä en olekaan hoksannut. Eilen oli juhlat ja tuli syötyä ruiskuorisia kukkoja ja rasvaisia herkkuja. Ei siis olisi ihme jos närästäis. Mutta kun ei muuten närästä. Vain tuo palantunne.

Mulla on ollut tuollainen muutaman päivän kestävä tunne ylppärikeväänä ja muutaman kerran aikana, jolloin tein kolmea osa-aikaduunia henkeni pitimiksi. Eli selvä stressioire. Oirehtivat kaudet lyhenivät kun tajusin syyn, enkä enää lisästressannut syövän pelkoa tai vastaavaa. Lisäksi mulla oli jonkinlaista ylihengittämistä, eli koko ajan oli tarve haukotella, mutta siitä ei kuitenkaan tullut sitä tyydytystä jonka lisähappi normaalisti tuo. Paras lääke oli hikiliikunta ja sellaisen mukavan ja rentouttavan puuhan tekeminen, joka vei ajatukset pois itsensä tarkkailusta.

Uusimmat

Yhteistyössä