Tummista ihmisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä Äiti

Vieras
Mä mietin et ku kummiksin kun jos he täällä suomeesa ovat niin ihan varmasti itsekkin tietävät et he erottuu joukosta.
Niin miten he reakoivat jos lapset kysyy viattomasti heidän nähdessään
esim.
-äiti katoso ku tumma mies? tai jotain muuta.

Juu kyllä se ei ole kohteliasta osotella ja yritän opettaakkin lapsille et kaikkea ei tarvi kommenttoida ääneen. Mut lapset on viattomia ja ihmettelevät ympäristöä.

Tämä ei ole rasistista kun mietin vaan ku meillä ainakin lapset ihmettelee monestikkin maailmaa ku kuljetaan. Ihmisiä,eläimiä,luontoa ja kaikkea.

Meidän pihapiirissä tummia asuu 5 perhettä ainakin ja leikkivät meidän pojan kanssa joten poika ei sitä ihmettele. Olen opettanut että sanoo tumma poika tai tyttö, mukavinta olisi tietysti kutsua omalla nimellä :whistle:

Se menisi jo yli, jos lapsikaan ei saisi ihmetellä ympärillä olevaa maailmaa, jotta sekin luokiteltaisiin rasistiseksi. Menee jo hieman hysteeriseksi, jos pitäisi esitellä etukäteen kuvaa, että tässä on tummaihoinen ihminen ja sitten kun nähdään, niin missään nimessä ei saa edes vilkaista uteliaasti.

Kyllä se täytyy sen tummaihoisenkin tietää, että lapset on lapsia ja jos joku siitä loukkaantuu rasismiksi syyttäen, niin silloin ei voi mitään. Tapojani en kuitenkaan ala muuttamaan. Lapset ihmetelkööt, kunhan pysytään hyvän maun rajoissa ja tämä kyseinen asia sisältyy noihin hyvän maun rajoihin.

meillä todellakin on kansainvälinen tuttava piiri joten emme ole mitenkään rasistisia, saati sellaista opeteta.. mut sattu hieman nolo homma kaupassa kun eräs tumma ihoinen ja vielä aika tumma oli kassa jonossa edellä ja poika siihen musta nainen, liiikainen :ashamed:

mut sil on ny joku semmoinen vaihe tai jotain? et yhdistää tumman värin likaan.. kun jos jollain on vaikka mustat sukkahousut niin sanoo ota likaiset sukat pois... :headwall:

MInun lapseni eivät ole kummastelleet koska aina on ollut kaiken värisiä leikkikavereita. Jos ihmettelee, niin vastaa vain kuin asia on, että on olemassa monen värisiä ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se menisi jo yli, jos lapsikaan ei saisi ihmetellä ympärillä olevaa maailmaa, jotta sekin luokiteltaisiin rasistiseksi. Menee jo hieman hysteeriseksi, jos pitäisi esitellä etukäteen kuvaa, että tässä on tummaihoinen ihminen ja sitten kun nähdään, niin missään nimessä ei saa edes vilkaista uteliaasti.

Kyllä se täytyy sen tummaihoisenkin tietää, että lapset on lapsia ja jos joku siitä loukkaantuu rasismiksi syyttäen, niin silloin ei voi mitään. Tapojani en kuitenkaan ala muuttamaan. Lapset ihmetelkööt, kunhan pysytään hyvän maun rajoissa ja tämä kyseinen asia sisältyy noihin hyvän maun rajoihin.

Sinun kans olen samoilla ajatuksilla. Meillä ei ole lähimainkaan tummia ihmisiä ja kyllä se lapsissa herättää mielenkiinoa kun näkee sellaisen ihmisen.
Samoin mustalaisen. Tosin meidän neiti on ihan haltioissaan niistä mekoista ja varmasti menee jutteleen.

kyllä meidän lapset on ainaki ihmetelly ihan ääneen keskimmäisen kummitätille että kun se on niin kovin tumma... Ja kummitäti on siis namibiasta kotosin ja on ihan tumma. ei se mun mielestä loukkaavaa oo jos lapsi miettii maailmaa :D

mutta muistan kyllä yhen päivän ku oltiin tän mun lapsosen kummitätin kans kaupassa ja joku lapsi huusi kärryistä että "Äiti, kato neekeri!" johon äiti vastas että "Joo, missähän täällä palaa..." :xmas:

Kylläpä ne lapset ihmettelee ja ovat kiinnostuneita erillaisista ihmisistä.

Tässä eilen kävin 3vuotiaan kans kaupassa. Ja meilläpäin ei tavallisesti tummia näy. Niin poika kirkkaalla äänellä tuumas et musta mies. Minua kyllä nolotti,mut eipä mies mitenkään reakoinut asiaan.

Me maalaiset kun olimme esikoisen kanssa suuressa ostoskeskuksessa, niin siellä hän näki ekan kerran somalinaisen, joka oli pukeutunut täysin mustiin. Vain silmät näkyi huivin takaa. Tiesin, että kohta hän kysyy jotain, kun niin säikkynä jäi toljottamaan. Tuli ihan mun viereen ja kuiskasi:" Äiti, täällä kaupassa on kummitus" :saint:

Sen jälkeen on kyllä suhtautunut ihan normaalisti. Kerroin tietysti asioista niinkuin nyt 2-3 vuotiaalle silloin voi kertoa.

Toinen tilanne oli, kun näki lyhytkasvuisia.. Osoitteli sormella, että äiti kato!! Sitten taas kerrottiin, että meitä ihmisiä on niin monenlaisia..

Yhteistyössä