Tummankeltainen pissa, syy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pissaliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pissaliisa

Vieras
Eli olen raskaana. 29 viikko menossa ja pissa on muuttunut tummankeltaiseksi. Onko tämä normaalia?

Eilen kävin neuvolassa, mutta siellä asiaa ei otettu puheeksi koska neuvolannainen oli joku sijainen ja kauhea kiire koko ajan.. Melkein heittämällä uloskin lähdin.. Pissanäytettäkään ei keretty ottamaan ja soitteli perään että käyn tänään antamassa ja niin teinkin mutta hän ei ollut paikalla.

Joten kyselenpä teiltä viisaammilta (?) että tiedättekö mistä tummankeltainen pissa johtuu?

Sukupuolitauteja ei ole. Pissatulehdusta on joskus ollut jolloin ne ovat olleet tosi ärhäköitä ja tullut verta mukana joten en usko pissatulehdukseksikaan, mutta nämä ovat vain epäilyjä.

Kiitoksia vastauksista.

Nestevajaus saattaa aiheuttaa moista. Muista juoda tarpeeksi. Itse raskaana ollessani join aina, kun kävelin keittiön ohi, vaikkei yhtään jano olisikaan ollut. Lapsivesi vaihtuu joka kolmas tunti ja myös oma kroppa tarvitsee enemmän nestettä kun "normaalitilassa" :)

Mulla alkaa tänään rv29 ja samaa on ollut jo ajat. Kysyin neuvolasta ja ei mitään hätää. Pissassa oli näytteiden mukaan jotain sekamuotoistaflooraa eli ei tulehdusta vaan jotain muuta. Tuo näyte otettiin kun neuvolan näytteessä oli leukosyyttejä ja verta.

Pissasi on liian "tujua", tai miten sen nyt ilmaisisi. Juo enemmän vettä.

Samasta syystä esim. aamupissa on tummempaa kuin päiväpissa. Ja yleensä labranäytteet halutaan aamupissasta, koska se on "ehtaa tavaraa" eikä vedellä lantrattua vaaleaa pissaa.

Kun juot enemmän, pissasikin taas vaalenee. Raskausaikana nesteen tarve on paljon suurempi.

Mulla oli yksi kerta melkoista nektariiniä ja th sanoi että pitäisi juoda paljon enemmän.
Ei meinannut eka uskoa ku tulin huoneeseen ja sanoin että olipas se sakeaa. Kävi testin tekemässä ja takas tulessaan sanoi että oli joo vähän turhan paksua.

Meillä käydään ensin antamassa näyte ja sitten mennään huoneeseen. Jossain välissä th käy tekemässä sen testin.

Yhteistyössä