tulot käteen yhteensä 1600?, kelan mielestä rikkaita?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rikas?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rikas?

Vieras
Avomieheni ja minun yhteiset tulot käteen kuussa on 1600?. Emme saa kelasta mitään lisä tukia, olemme kai heidän mielestään Rikkaita?!!!

Nyt erääntyisi opintolainan korot, opintolainan korkotukea en kelalta saa..
asuntolaina+vastike syö lähes 2/3 tuloistamme, eikä asuntoa viitsisi tämän väliaikaisen tilanteen takia myydä..Kun laskut on maksettu ruokarahaa jää noin 100-300?/kk,(siis laskujen jälkeen tilille jää tuo 100-300?) 3kk ei olla ostettu mitään ylimääräistä esim:vaatteita , kenkiä, käyty ulkona, elokuvissa tai muutakaan!!!

Mutta kelan mielestä elämme Herroiksi!!
Jos yksikin ylimääräinen lasku tippuu postiluukusta taloutemme on nollilla!! Esim nyt nuo opintolainojen korot ja lääkärilaskut jotka tulivat tänään.Soitin pankkiin lisää maksuaikaa ei saa, tai no käskivät soittamaan uudelleen kelassa käynnin jälkeen, mut lisäaika on maksimissaan Heinäkuun puoleenväliin..paljon helpottaa!!

Nyt joku voi ajatella että mitäs elätte niin leveästi ja ostitte asunnon, mutta tilanteemme huononi yllättäen, kun mieheni työnantaja vähensi työtunnit 140h->80h ilman mitään varoitusta..

Ja nyt sitten joku ajattelee että tekis kahta työtä päällekkäin, mutta kun kilpailevaan yritykseen ei työsopimuksen mukaan saa mennä eikä kilpailevaa toimintaa "harrastaa". Eli tehdä tmi:lle jotain sellaista hommaa jota myös työnantajan yritys tarjoaa..

* hae täysipäiväistä työtä jostain muualta
* neuvottele pankin kanssa siitä, että maksatte pienempää lyhennystä jonkun kuukauden ajan. Kyllä ne siihen suostuu, kun otat ajoissa ja asiallisesti yhteyttä

Ei se ihan niinkään mene, että ellei ole RIKAS pitää saada Kelalta tukea ;) Toimeentulo turvataan, mutta ymmärtänet, että johonkin ne rajat on asetettava, ei yhteiskunnan rahakirstu ole pohjaton eli rahaa ei valitettavasti riitä kaikkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Niin KELAhan katsoo bruttotulojen mukaan sen onko ihmisillä oikeuksia tukiin vai ei.

Jep, jos mie jäisin työttömäksi tms. nii en sais kelalta mitään, ku puolison tulot on nii hyvät

Mä tiedän et rajat täytyy vetää johonkin..tuntuu vaan joskus niin pahalta, ku kaikki tuntuu kaatuvan päälle vaikka kuinka yrittää!! Itse olen tehnyt töitä 13v asti kaikki v.loput ja lomat.. Toisin sanoen elättänyt itseni 13v asti..
Se vaan tuntuu väärältä kun yhteiskunta ei tue niitä jotka sentään yrittää.. tuntuu joskus siltä et paremmin pärjäisi ku heittäytyisi yhteiskunnan varoille kokonaan, eikä edes yrittäisi itse hankkia työpaikkaa tai rahaa!!

Tuota.. Ihmettelen kovasti kuinka asuntovelallisen olisi mahdollista käydä elokuvissa. Ei meidän perheessä ainakaan ole siihen varaa. No kerran 7v aikana on käyty kun saatiin ilmaiset liput.

Kun oli oikein tiukkaa niin jaoin lehtiä ja mainoksia töiden ohessa. Vanhoista vaatteista sai purkamalla kangasta ja lapselle pystyi ompelemaan vaatetta. Fleesehuopa oli halvempi hankkia, kuin pari metriä kangasta ja siitä sytyi nopeasti hyvät verkkarit perheelle.

1600? käteen siis yhteensä tein molempien rahat vai?
Kun mieheni nettoaa jonkun 1400?/kk ja minulle nyt ei tule vielä mitään kun tuet sillon kun opiskelin.Työt tosin alkaa ensi kuulla. :whistle:
Laina otettiin ja Kela päätti katkasta kun miehellä on niin hyvä palkka ja koska meillä on oma rivarikämppä.

olisiko mahdolista maksaa asuntolainasta pelkkiä korkoja vaikka puolisen vuotta että pystyisitte etsimään miehellesi kokopäivätyön. Ei kannata olla turhan uskollinen työnantajalle...eihän sekään teitä ajatellut. Mars pankkiin neuvottelemaan lainanmaksu väliaikaisesti uusiksi ja sitten mies etsimään kokoaikaista työtä.. jos et itse voi taloudellista tilannettanne parantaa.

Yhteistyössä