Tulostus keskeytyy kesken tulostuksen. Missä vika? Onko kellään vastaavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Matleena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Matleena"

Vieras
En ymmärrä miksi tulostimen tulostus keskeytyy kesken laskujen tulostuksen. Tulostin ei joko tulosta niitä ollenkaan ilman mitään ilmoitusta tai ne löytyvät jonosta tulostuksen keskeydyttyä. Olen muutaman kerran poistanut laskut jonosta ja välillä tulostin tulostaakin ok, mutta välilä tosiaan jättää laskuja välistä tulostamatta kesken tulostuksen ja osa niistä tulostuu ja osa ei tai ne löytyvät jonosta. Tulostin siis keskeyttää tulostuksen aina ilman syytä. Missähän voisi olla vika? Atk-tukihenkilökään ei ratkaissut ongelmaa. Auttakaa. Minun pitäisi saada laskut tulostettua. Kellään vastaavaa? Missä vika oli ja mitä teitte? Olet ansainnut halauksen jos pystyt ratkaisemaan ongelman;)

Itse en ymmärrä mitään noista laitteista kun vaan käytän niitä ja näköjään hyvällä menestyksellä;) Missä se erikoismerkki voisi olla? Ja mikä erikoismerkki voisi olla kyseessä? En ymmärrä yhtään kun en todellakaan ole mikään tietokone-expertti. Ja mikä on firmis? Voiko sen itse päivittää? Hienoa kun vastasitte:)

[QUOTE="Matleena";26455912]Itse en ymmärrä mitään noista laitteista kun vaan käytän niitä ja näköjään hyvällä menestyksellä;) Missä se erikoismerkki voisi olla? Ja mikä erikoismerkki voisi olla kyseessä? En ymmärrä yhtään kun en todellakaan ole mikään tietokone-expertti. Ja mikä on firmis? Voiko sen itse päivittää? Hienoa kun vastasitte:)[/QUOTE]

firmis on firmware eli siinä tulostimessa oleva ohjelmisto. mikrotuen pitäisi tietää mistä on kyse.

[QUOTE="Matleena";26455912]Missä se erikoismerkki voisi olla? Ja mikä erikoismerkki voisi olla kyseessä?[/QUOTE]
Tulostin tottelee erilaisia ohjauskoodeja joilla se osaa tehdä mm sivunvaihdot jne. Väärä ohjauskoodi voi johtua esimerkiksi tulostimen ja tulostinajurin epäyhteensopivuudesta. Käyttäjä ei niihin voi vaikuttaa muuten kuin päivittämällä tulostimen laiteajurin.

Ja mikä on firmis? Voiko sen itse päivittää? Hienoa kun vastasitte:)
Firmis eli firmware on oheislaitteen ohjelmisto.

Katkeaako tulostus joka kerta samalla tavalla ja samassa kohdassa?

Yhteistyössä