Tulossa Vauva 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias pahalainen

Vieras
Plussanneet:

Noa plussa +05/08 LA 11.1.09
Liliania +06/08 LA 21.2.09
hippu81 +07/08 LA 6.3.09
Liisaleena +10/08 LA 10.6.09
Wilma +10/08 LA 21.6.09
Miini-81 +11/08 LA ?
mminttu +11/08 LA 22.7.09
hensku +12/08 LA ?

Synnyttäneet:

-Ama-(LA 22.6.)poika 18.6, rv 39+3,50 cm, 3320 g, pään ymp 35 cm.
Mi-iu,(LA 8.7)tyttö 13.7 rv.40+5, 52cm, 4015g, 52cm, pään ymp 35cm
Emeliina*, (LA 6.8)tyttö 3.8. 51cm, 3000g, pään ymp. 32,5cm
Tähti* plussa 12/07, la 27.8., Tyttö 5.9. 2880g, 48cm, pään ymp. 35cm
Sanibel plussa 02/08 LA 28.10., Poika 28.10. 3270 g ja 51 cm
Helmi LA 16.10., Tyttö 29.10. 3440 g, 50 cm, pään ymp. 34 cm
Philippa plussa 04/08 LA 26.12., Tyttö 23.10.
Hertta plussa 04/08 LA 13.12., Poika 11.12. 3590g, 49 cm

En vielä uskalla lisätä itseäni listoille, mutta uskottava kai se on kun 2 testiä näytti positiivista tulosta, että kyllä täällä kasvatetaan jotain muutakin kun läskikerrosta masussa=). Kävin laskureilla katsomassa ja laskettuaika näyttäis ajoittuvan 14-24.9.09 tienoille. Mulla tuli viimeksi niin hurja kierto (66 päivää) että laskin muutamalta kierrolta keskiarvon.
Ja anteeksi että aloitin uuden ketjun =)
UP rv 4+1

Kiitoksia onnitteluista ja olen minä itsekin tätä plussaa jo odottanut liki vuoden. Mieskin alkaa tajuta asian pikkuhiljaa.Eilen käski meinaan ajella varovasti töistä kotiin ettei kallisarvoinen vauva vahingoitu...suloista =)
Nyt sitä muuten tulkitsee jokaista oiretta herkällä anturilla ja miettii koko ajan voisko mikään olla merkki keskenmenosta. Voihan hemmetti....ensin pelkää että pillerit pettää ja tulee raskaaksi. Sitten sitä pelkää lapsettomuutta. Ja kun vihdoin raskautuu niin sitten alkaa pelko keskenmenosta.Ei ole elämä helppoa =D
Saako muuten limpparia juoda normaalisti...kyselee yks tietämätön?
Ja onko teillä kokemusta voiko suolahuoneeseen mennä raskaana ollessa? Sain sellaisen 3xhoidon joululahjaksi ja se auttais kyllä mun astmaani.
Ja vielä yks tyhmä kysymys.Kuinka pitkälle eka neuvolakäynti yleensä menee ja ultrataanko siellä ollenkaan/varmistetaan vauvan olemassaolo? Koittakaa kestää nämä tyhmät kysymykset...
UP

Huomenta!
Miulle nyt on aamu, heräsin vajaa tunti sit... Poika valvotti viime yön 00.00-06-00... Kiva. Nyt on sit vuorokausirytmi ihan päälaellaan, vaikka ei nyt tuon ikäsellä varsinaista rytmiä vielä olekaan, mut nyt sit päivän nukkuu ja ens yönä taas varmasti vaan valvoo... Pitää koittaa hereillä pitää täs päivän aikana pidempiä jaksoja, jos sit ees vähän nukkus yöaikaan...
UP: Limpparia voi juoda. Suolahuoneesta en tiedä, mut kysäse sieltä hoitolasta. Eka neuvolakäynti menee rv7-10 tienoille. Miun eka nla oli rv7+6. Parin viikon sisäänhän siun kantsii nyt neuvolaan soitella. Ultrauksesta: riippuu onko siun neuvolassa ultralaitetta. Esim. meillä ei ollut, joten ei ultrattu. Olin omatoimisesti käynyt yksityisellä ensin varhaisultrassa. Varhaisulta tehdään yleensä mielellään vasta rv6+ viikoilla, koska siitä alkaen on mahdollista nähdä sydämensyke. Neuvolassa on sitten sydänäänten kuuntelulaitteet, mutta äänet taas on mahdollista kuulla keskimäärin rv10-12 jälkeen. Meidän nlassa laite niin vanha rotisko, että kuuluu vasta rv12 jälkeen.

Tsemppiä UP:lle ja kysele vaan :) Kiva, jos jotenkin voi aina täällä olla avuksi ja jakaa tietoa!

Hertta ja pikku-ukko 3vk 2pv

Mitäs kuuluu muille odottajille?

Plussanneet:

hippu81 +07/08 LA 6.3.09
Wilma +10/08 LA 21.6.09
Miini-81 +11/08 LA ?
hensku +12/08 LA ?

Onks Miinin ja Henskun LA:t jo laskettu? Mikäs Lilianialla vointi?

Kävin hiukan taas nostelemassa ettei tiputa enää kolmannelle sivulle.
Omassa navassa ei mitään uutta. kait sitä odottaa, että tämä raskaus jotenkin ilmoittelis itsestään muutenkin kun et saa koko ajan juosta vessassa. En tietenkään toivo mitään pahoinvointiaaltoa kun sitä on töissä niin hiton vaikeaa piilotella, mut kaipa toivoisin jotain merkkiä että masussa tosiaan on elämää =D
Muistuttakaa kun ne oireet sitten tulevat, että itseppä tätä joskus kerjäsit =D

Onnellista Uutta Vuotta!

Paljon onnea UP!!!

Olen lomaillut ja ollut nettipimennossa ja vierotusoireet meinas jo iskeä palstailuun...

Onhan tuo la jo laskettu, päivitämpä listaa. Tuo la ei kyllä varmaan paljon tiedä, kaksoset keskimäärin syntyvät jokunen viikko etukäteen.

Plussanneet:

hippu81 +07/08 LA 6.3.09
Wilma +10/08 LA 21.6.09
Miini-81 +11/08 LA 27.7.09
hensku +12/08 LA ?

Miini 11+0

Moikka

Nostellaanpas meitä ylemmäs.
Jokos UP alkaa tottua ajatukseen raskaudesta? :) Mitä Henskulle kuuluu? Ja muille myös?

Soittelin eilen yhden kaverin kanssa, jolla on viikon vanha vauva. Onhan sitä kaikenlaisia ongelmia aluksi, joita en edes muistanut. Maha kovalla ja ei pysty istumaan, maito pakkautuu ja nännit on kipeänä… Huhhuh. Kaiken korvaa kuitenkin ihana vauva!

Onkos teillä ollut mitään mielitekoja raskauden aikana? Musta on hauskaa huomata, miten kroppa tietää, mitä tarvitaan. Alkuraskaudesta söin kauheasti tomaatteja, ne maistui tosi hyvältä - luin sitten, että tomaateissa on foolihappoa, jota tarvitaan aluksi selkärangan muodostumiseen (tai jotain.) Nyt mies ihmetteli, kun juon ihan hirveitä määriä maitoa ja kas vaan - vau-kirjan mukaan vauvan luusto kehittyy nyt kovasti. Oon myös laittanut leivän päälle juustoa viime viikkoina, vaikka yleensä en käytä.

T. LL ja Sintti rv 18+0

Moi moi!

Niin, missä luuraavat meidän uudet plussaajat?

LL mä uskon kyllä kans tohon et kroppa tietää mitä tarvii. Mun esim viikonloppuna alko tehdä ihan hirveesti mieli paprikaa, tuskin vielä rauta-arvot on lähteneet alenee mutta kohtapuoliin. Maitoa mun on pakko käydä vetää joka yö mutta yösyöpöttely ei onneks jatkunu ku sen yhden viikon. Muita ihme mielitekoja mulla ei varsinaisesti oo. Välillä alkaa tehdä mieli jotain hyvää, yleensä suolasta välillä makeaa, ja sitä on saatava HETI. Se on vähän tuskasta jos sitä varten tarvii melkein kauppaan lähteä siltä istumalta. Tai nakkikiskalle... ;P

Mulla iski tänään aamulla kamalista kamalin aamupahoinvointi. No en oksentanut mutta istuin vessassa varmaan tunnin. En tiä olisko joku vattatauti iskenyt mutta enää ei kuitenkaan ole kauheesti mitään muutakun heikko olo. Enivei, luulin että tää olis tässä kohtaa hellittämään päin ja nyt se vasta toden teolla alko. Ei kivaa!

Kärsiikö joku muu unettomuudesta? Alkaa olla sekin tuskasta kun väsyttää jatkuvasti mut sit ei kuitenkaan saa nukuttua öisin. Mä murehdin kai lapsosia sekä duunin todella huonoa ilmapiiriä ja heräilen luvattoman usein.

Hei muuten, mun pitäis mennä terveyskeskukseen testeille (veri ja virtsa), miten pitkään pitäis pystyä pidättämään ennen näytteen antoa??? Nimittäin mun intiaaninimi vois olla Pissii kolme kertaa yössä. Mulla ei oo edes purkkia kotona eli pitäis kyetä venymään sinne paikalle, se ei kyllä taida onnistua joten pyydän purkin mukaan ja teen sitten toisen reissun. Ja kaikkia varmasti kiinnostaa tämä tieto....

Ja jee tilasin henkkamaukasta ekat mammavaatteet! Mutta ne tulee vasta tammikuun lopulla. Mulla alkaa maha käydä ahtaaks jopa näihin kahta kokoa suuriin housuihin jotka on trikoiden lisäks ainoat jotka enää mahtuu.

LL sä oot kohta puolivälissä, k-ä-s-i-t-t-ä-m-ä-t-ö-n-t-ä!

Miini ja lapsoset 11+2

Mulle on kans maistunut koko raskauden ajan maitotuotteet, erityisesti kylmä maito! Ja hedelmät. Muita mielitekoja ei ole pahemmin ollut mutta uskon kanstuohon että elimistö tietää mitä se tarvii ja sitä sit hinkuaa. Makeaa taas on tehnyt mieli entistä vähemmän, hassua...

Meidän neuvolan ohjeissa oli tuosta virtsanäytteen annosta 4 tunnin ohje eli sen verran pitäisi olla. Mut sit taas ihan perusnäyte, joka annetaan joka neuvolakerralla, josta siis katsotaan valkuaiset ym. niin siihen ei ole aikarajaa, tietääkseni. Nyt loppuvaiheessa mun pitää käydä vessassa yöllä varmaan tunnin välein, suurinpiirtein 3-5 kertaa joka yö. Onneksi olen nyt saanut nukuttua tosi hyvin, nukahdan aina melkein heti vessareissun jälkeen. Mut ihmettelen vaan miten sitä virtsaa voi riittää, kun joka kerralla kuitenkin tulee, eikä ole sitä ärsyttävää virtsaamisen tunnetta ja sit ei tulekaan kuin pari tippaa, mitä siis oli joskus alkuraskaudessa.

Mulla on aika piinaavat päivät edessä, kun odottaa vaan et jotain alkais tapahtua, mut kun ei! Odotankin sellaista äkkilähtöä, tyyliin vedet menee yllättäen ja siitä se sit lähtis. Kivuttomia suppareita tulee kyllä varmaan päivittäin, mutta eipä oikein muuta. Niin ja välillä jomottelee menkkamaisesti alaselkää ja -vatsaa eli kaipa siellä jotain on tapahtumassa. Tahtoisin vaan jo tositoimiin :)

Miinilläkin alkaa olla viikkoja jo mukavasti kasassa :) Onko ultra-aika jo tiedossa vai olitko jo käynyt? Ja Liisaleenallakin kohta puoliväli. Joko maha näkyy?

Noa 39+3

Mä nyt sitten riskillä lisään itteni tännekin listaan...

Tosiaan eilen ja tänään oon testannut erittäin haaleat viivat testeissä... Ne on siis niin haaleita, että kovasti epäilyttää. En kyllä uskalla vielä hihkaista onnesta, mutta turha se on varmaan etukäteen surra... Saattaa olla, että joudun vielä häntä koipien välissä pötkimään takaisin haaveilijoiden pariin. :/

No mutta... Täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin meillä kaikilla ja että loputkin haaveilijat siirtyisivät sieltä pian tänne puolelle! :)

Plussanneet:

hippu81 +07/08 LA 6.3.09
Wilma +10/08 LA 21.6.09
Miini-81 +11/08 LA 27.7.09
hensku +12/08 LA ?
Dinna +01/09 LA 15-20.09.2009

Paljon onnea Dinna! Tarrasukkia masuasukille matkaan!

Mä en tajunnutkaan et Noalla oli lähtö noin lähellä, huisin jännää! Ja odottavan aika on tunnetusti pitkä. Vaan ihan kohta sä kyllä pääset niihin tositoimiin!

Jaa neljä tuntia, kyllä mä siitä varmaan selviän jos haen sen purkin kotiin. Kiitos!

Soitin eilen neuvolaan kun vieläkään ei oo ultrakutsua kuulunut. Sanoi vaan että vähän myöhään ovat niitä nyt lähettäneet mutta hän soittaa sairaalaan ja varmistaa tilanteen. Eikä tuota aikaa saa tietoon puhelimitse. Siis miten niin vähän myöhään, se on viimeistään ens viikolla!! *kiroilua* Mulla ei onneks pitäis olla mitään ihmeellistä duunissa mut miehelle voi olla hankalampaa järjestää vapaata. :(

Jee ja duunipäivä alkaa olla pulkassa taas. Olen koko päivän elänyt maanantaita, miten hienoa oli tajuta että onkin jo keskiviikko!

Miini

Holaaa!

Täällä iloitaan sitä että tuli täyteen viikot 12! Noh ei tässä kuitenkaan ihan kuuhun mennä. Voihan kaikki vielä(kin) kääntyä huonosti mutta ehkä sitä yrittää nyt ajatella enemmän positiivisemmi :D

Ja Dinnalle onneeeaa! Kivaa kun ketjuun tulis enemmän elämää! Kivahan tuolla kuukausiketjussakin on kirjoitella mutta täällä kun "tuntee" ihmiset ennaltaan niin on kivempi. Eli muutkin uudet plussaajat vaan tänne!

Mä kävin henkkamaukalla katselee farkkuja mutta löysin vaan yhden mallin eikä se todellakaan käynyt mun kropalle :( Täytyy kokeilla sitten alejen jälkeen uudestaan jos vaikka tulis uutta mallistoa....

Mäkin kärsisin unettomuudesta mutta kun kerta lomalla oon niin eipähän se haittaa kun voi nukkua millon vaan haluaa. Oon tosiaankin käyttänyt sitä mahdollisuutta usein!

Nopeesti se aika oikeasti menee mutta tuntuu kun seuraa omia viikkoja ettei se puoliväli tule milloinkaan. Liisaleenalla on varmaan ihanan pullea maha jo? Ja Miinilläkin ku kerta kaksi matkalaista! Aah mä en malta odottaa että mäkin saan mahan! Jotenkin sitä tuntee ittensä hyvinkin seksikkääksi isoine tisseineen ja turvonneen mahan kanssa ;) Pakko oli tänään ostaa jo uudet liivitkin kun alkaa nää vanhat olla liian pienet. Hyvä harppaus koossa 80a:sta 80c:hen :D Miltähän ne näyttää kun ne o täynnä maitoa?

Mä näin viime yönä aika todentuntuista unta siitä miten se vauva-arki ei ollutkaan mitään ruusuilla tanssimista vaan aika kovaa työtä. Kait sitä alkaa tässä vaiheessa kyseenalaistamaan omia kykyjään äitinä. Onneksi mun mies on mitä ihanin ja uskon ettei meillä ole mitään hätää kahdestaan. Ja ainahan voi sitten soittaa äitille :D

Ehkäpä en tarinoi enempää tällä erää. Voikaa!
mminttu 12+0!

Huomenta!
Poju nukkui yön suht hyvin, muutaman kerran söi... Heräsi sit 05 maissa ja valvoi tuonne puol kasin paikkeille! Pitkään se jo jaksaa välillä olla hereillä ja seurustella... Nyt sit taas nukkuu, niin pääsin koneelle :) 11.30 ois neuvola, niin varmaan aika lähelle sitä nukkuu, kun pitää sit alkaa vaipanvaihtoon ja syöttöpuuhiin ennen lähtöä...

Tarrasukkia Dinnalle! Kiva, kun tulee uusia plussaajia joukkoon!

Voi vitsi miten pitkällä LL:kin jo on! :) Niin, joko maha on mukavasti pullahtanut esiin?

Toivottavasti ei Miinille vatsatautia pukkaa... :( Jospa se on vaan sitä aamuöklötystä vielä... Eiköhän se pian ala helpottamaan! bdbdbd

Ja onnittelut mmintulle rv12-rajapyykistä!!! Ihanaa! Kyllä nyt voi jo huokasta helpotuksesta ja olla rennommin mielin :) Paljon on jo saavutettu, kun rv12 takana!
Sit se onkin kiva, kun (saikulla ollessa, ainakin miulla) se maito alkaa herumaan kunnolla ja pakkautuu rintoihin, niin sit ne tissit vasta onkin muhkeat! :D Näyttää sellasilta pinkeiltä silikonirinnoilta, jotka vaan töröttää suoraan eteen eikä heilu mihinkään suuntaan, kun ovat niin täynnä maitoa! Oli se jännä fiilis, kun ei ennen sellasta ollu kokenu... Hieman siinä oli myös mukana sellasta negatiivista tunnetta, kun välillä sit vähän jomotteli, kun olivat niin täynnä, mut siitä se sit aika pian alko tasaantumaan :) Noin ainakin meni miulla...

Hertta ja pikku-ukko 4vk

Aamupäivää!
Täällähän on säpinää, kivakiva :)

Dinnalle tosi paljon onnea matkaan! Minkä ikäinen se sun esikoinen olikaan?

Toivottavasti Miini voi ja paremmin ja Noa pääsee kohta tositoimiin. Munkin pitää muuten mennä taas antamaan pissanäyte labraan. On ollut muutamia kivuttomia suppareita ja yksi kivulias, niin neuvolatäti meinasi, että voi olla pissatulehdus. Tää on jo kolmas kerta, kun joudun sinne labraan jonottamaan, siellä menee aina tunti. Ärsyttää. Aamulla kiidän sinne jalat ristissä ja sitten joutuu vielä odottamaan siellä sen tunnin. Yöllä pitäis käydä vessassa joskus 5-6 aikaan, niin ois sitten sopivasti "muhinutta" pissaa aamuksi… Yleensä käyn n. kolmen aikaan yöllä, mutta pitää yrittää herätä vielä toisenkin kerran. Tää oli varmaan tosi mielenkiintoista infoa teistä :D

Mminttu, mitenhän siellä H&M:llä oli nyt vaan yhtä mallia housuja? Kun mä kävin ennen joulua, niin oli vaikka minkänäköistä pöksyä, farkkua, sammareita, suoria housuja… Ja siis farkkujakin useampaa mallia (tai ainakin väriä/pesua.) Vinkkaan vielä, että Oz Babyssa on myös jonkin verran äitysvaatteita, mutta tais olla vähän kalliimpia kuin H&M:llä ja muutenkaan ei olleet ihan mun makuun. Yhdet farkut ostin sieltä alekorista, sellaset jotka jää mahan alle. Aluksi ne oli hyvät, mutta viimeksi kun koitin niin jotenkin puristi inhottavasti alavatsaa ja vauva potki ihan hirveesti, taisi olla ahdasta raasulla. Pitäis käydä ostamassa jotain pitkän mallisia t-paitoja, kun meinaa maha kurkkia kaikista vanhoista:) Niitä pidän sitten neule- ja collegetakkien alla.

Maha on tosiaan kivasti pullahtanut loman aikana. Töissä ukot tuntuu aina vilkaisevan mahaa, ja näkee kuin niillä raksuttaa "mitähän tuoki on syöny…" :) Eilen kävin neuvolassa ja sf-mitta asettui kauniisti keskikäyrälle. Se kuulostaa hyvältä, koska esikoista odottaessa käyrä meni ylärajoilla, ja reilusti yli nelikiloinen vauveli syntyi. Nyt kelpaisi pienempikin tenava. Painokin oli mulla lähtenyt komeasti nousuun, vähän hirvittää jopa se tahti.

Hertallapa on aamuvirkku vauva :) Kiva kuulla, että teillä menee hyvin.

-LL

Moikka moi!

Tänään aamulla oli loistava olo, ensimmäinen kerta! Näitä lisää! Lenkkeilin koiran kanssa niin huumassa että meinasin myöhästyä labrasta.

Mmintulle valtaisat onnittelut 12 viikosta!! Kyllä se henkisesti on aika tärkeä rajapyykki vaikka eihän se huoli tietty siihen kokonaan lopukaan. Komppaan sua siinä et tänne on kiva jutella kun on vanhat tutut.

Liisaleena nää meidän pissajutut painii aika samassa sarjassa wc-paperikeskustelujen kanssa.. Mäkin selvitin tänään laborantilta et jos herään yöllä 3-4 välissä niin voin ottaa sen näytteen silloin jo purkkiin, niissä on jotain säilöntäainetta joten ne kestää muutaman tunnin. Mä kanssa heräilen ekan kerran joskus noihin aikoihin ja jos nukun huonosti niin käyn vielä kaksikin kertaa ennen kellon soittoa joten sillon ei kyllä edes mun lyhyellä matikalla tuu se 4h täyteen. :D Erittäin mielenkiintosta... Noan tahti muuten vaikutti melkoiselta, toivottavasti saat muuten nukuttua riittävän paljon. Jännä että se menee noin, poistuukohan sulta jo jotain ylimäärästä nestettä? Vai juotko ihan kauheesti nykyään?

Mulla kanssa maha on hiukan pullahtanut muttei vielä hirveen selvästi kuitenkaan.. Sisään sitä ei kuitenkaan enää millään vedetä. Töissä yks ukko tuli kanssa kysymään koska me alotetaan laihdutuskuuri! Eipä taideta alottaa. :)

Hertalla oli hyvät bosajutut hehheh! Mulla on jo muutenkin 80D joten minkä ihmeenlaisia mummoliivejä (meinasin kirjottaa mammaliivejä!) mä joudun kohta hankkimaan?! Nämäkin jo riittävän haasteelliset :/ Nämä alkaa käydä jo pieneksi, mies naureskelee kun kotona tissit pullahtelee.

Aika menee tajuttoman nopeesti kun ei omasta ole kyse, ajatella että Hertan pikkumies on jo 4 vk!!

Toivottavasti LL selviää pian mistä noi supparit johtuu!

Miini 11+3

Moro!

Aamulla oli neuvola, toivottavasti vika kerta näillä asioilla. Sain tietty vielä ensi viikolle ajan, mut toivottavsti sitä en tarvii... Mitään ihmeempää siellä nyt ei taaskaan ollut, kaikki ihan kunnossa, ja vauvakin on jo kuulemma aika hyvin kiinnittynyt, jee!! Toivottavasti älyäis alkaa tulee jo sieltä :) Ja painoa tullut edelleen, 1,4 kiloa kahdessa viikossa, mut olihan tuossa joulu välissä ja suklaata tullut syötyä nyt tosi paljon... Ja vatsa on toiminut aika huonosti ja turvottaa, niin varmaan siitäkin on ylimääräistä. Nyt yhteensä paino noussut 11 kiloa, ei siis jäänyt siihen kymmeneen mitä toivoin, mut eipä tuokaan paha ole.

Niin, onhan tuo vessassakäynti aika ärsyttävää. Mulla kyllä on aika kova jano koko ajan eli varmaan siitäkin johtuu, vaikka yritän olla juomatta paljoa illalla. Mut onneksi tosiaan saan unen aina heti eli uni on kyllä riittävää. Mulle on tullut myös samankaltaista väsymystä kuin silloin alkuraskaudessa oli, nukun sellaiset 9-10 tunnin yöunet ja joskus saatan ottaa torkut illalla telkun ääressä... Kauhulla odotan miten yöunen raju vähentyminen sit vauvan syntymän jälkeen tulee vaikuttamaan...

Tisseistä vielä :) Mulle ei ole juurikaan tullut ylimääräistä kuppikokoon, mut kaikki entiset liivit kyll kiristää rinnanympäryksestä vaikka olen ostanut sellaisia jatkopaloja siihen hakasten väliin. Outoa, miten se onkaan voinut sieltä kasvaa? Mut odotan kyllä mielenkiinnolla sitä maidon nousemista, sais kerrankin kunnon etuvarustuksen :D

Noa 39+4

Termos ja holat Kanarialta!

Täällähän käy sutina!!UP:lle hirrrrmuiset onnittelut kauan kaivatun plussan johdosta!!! Aivan loistavaa!!:)

Meidän reissu meni mukavasti ja vaikka säät olivat aika vaihtelevat eli mistään helteestä ei voida puhua oli kuitenkin lämmintä ja valoisaa. Syötiin, juotiin ja lepäiltiin ja tietty kasvateltiin mahaa...:) Sieltä se nyt on pullahtanut juu...Reissussa näytti toisinaan vielä isommalta kuin nyt täällä kotimaassa, johtuen ehkä kesävaatteista? Olo on mainio, mitä nyt tuo ummetus edelleen vaivaa. Muilla tuli ripulia reissussa, mulla vaan ei...ärsyttävää. Hyvä jos vatsa toimii joka 2.-3.pv...

Ensi viikolla on vihdoin se kauan odotettu 2.neuvola ja toivottavasti saadaan kuulla ne sydänäänet sitten. Alkaa taas huolestuttamaan... Pikkuisia kutituksia ja kuplintoja olen ollut tuntevinani, mutta en tiiä onko se vain ilmaa tms. ?? Äsken rohkaisin myös mieleni ja kerroin töissä raskaudesta esimihelleni (joka on kmukava nainen) hän reagoi juuri niinkuin toivoin: onnitteli ja nauroi. Eli nyt on se juttu hoidettu...:)

Kohta onkin jo viikonloppu vaikka tänään vasta ekaa päivää tällä viikolla töissä. Nice. Ja kohta paukkuu taas viikot...:) Jee!

Wilma + Papu 16+4

Esikoisella tulee siis kohta 10 kuukautta täyteen. Jos kaikki menee hyvin, niin ikäeroks tulee melkein puoltoista vuotta. Mehän ollaan oltu valmis kakkoseen vaikka vaan vuodenkin ikäerolla, mutta kun menkat ei perkule alkanut, että olisi voinut alkaa yrittää... Aika toivoton olo on siis ollut tuolla haaveilu puolella runsas puol vuotta, kun ei o voinu laskee mitää ovis päiviä tai mitään. No, onneksi vihdoin saapuivat ja toivottavasti kaikki nyt vaan menisi hyvin. :) 3 testiä oon jo tehnyt ihan 3 pv:n sisässä ja kaikissa siis se sama haalea viiva, mutta kaipa sitten viiva sekin. Ensi viikolla testaan vielä uudestaan... Testaan itseasiassa varmaan monta kertaa vielä ennen np-ultraa, sillä oon tilannu niitä tikkuja varastoon sen verran ;D Ai niin, outo juttu vaan oli se, että testasin ovis testillä myös eilen, kun olin kuullut, että ne antais positiivisen tuloksen, jos on raskaana, ja se ei kyllä antanut mulle positiivista tulosta. :/ Ei nyt sen puoleen, sillä en mä oo ikinä saanu ovista tikutettuakaan vaikka 1 lapsen olenkin onnistunut saamaan...

Onpa jännää! Kohta Noa pääsee tosi toimiin! Se on kyllä jotain ihan kamalaa. Anteeksi ihan hirveästi jos tää pelottelee sua... Noi on vaan mun ekat ajatukset, jotka tulee synnytyksestä mieleen... :/ Kaikilla ei tosiaankaan ole rankkaa ja monet muistelevat synnytystä lämmöllä, mutta mulle se valitettavasti oli sen verran kova pala, että joudun tällä kerralla käväsemään pelko polilla... En ole mitään sektiota vaatimassa, mutta haluan vaan, että käydään edellinen synnytys tarkemmin läpi. Oikeastaan haluan, että siellä tiedoissa lukisi vaan, että oon tosi pelokas synnyttäjä, niin että mut otetaan todesta kun valitan. Vai oliko tää Noa edes sun eka synnytys?

Onnea mmintulle 12 viikon rajapyykista! :) Kyllä se vähän helpottaa!

On se kumma kuinka niin monet raskausoireet katoavat heti kun on synnyttänyt. Mäkin kävin nimittäin koko ekan raskauden ihan oikeasti melkein tunnin välein vessassa... Kyllä öisinkin! Oli upeaa, jos oli selvinnyt jollain 3 kerralla vaan yössä... Sitten kun vauva syntyi, niin oli ihan outoa, kun ei tarvinutkaan enää käydä!

No, mitään r-oireita ei täällä vielä ole. Ei siis mitään! Niitä odotellessea, jotta tää vähän edes konkretisoituisi silleen...

Tiedättekö muuten kumpaa sukupuolta odotatte vai aiotteko edes haluta tietää? Me kyllä varmaan halutaan...

Et sie Dinna onnistunut mua pelottelemaan :) Kyllähän sen tietää, ettei se mitään mukavaa puuhaa varmasti ole, mut jotenkin en osaa pelätä sitä, kun en tiedä millaista se on ja miten sen sit lopulta kokee. Olen kuullut sekä hyviä että huonoja synnytyskokemuksia, joten en ole alkanut sen enempää omaa kohtaloni miettimään. Sen näkee sitten mitä se tuo tullessaan. Mutta enemmän odotan sitä mielenkiinnolla, kuin pelolla. Ja onhan se varmasti niin, että jos on huonoja kokemuksia ekasta kerrasta, niin toista varmasti sit pelkääkin enemmän, kun tietää mitä se voi pahimmillaan olla. Ja on siis eka synnytys, ja sukupuoli tiedetään, tyttö olisi tulossa :)

Miini: Mie muuten ostin yhdet tosi hyvät imetysliivit, mutta valitettavasti yhtä kuppikokoa liian suuret. Triumph Mamabel -merkkiset, valkoiset, kaarituelliset, koko 80D. Täysin käyttämättömät, kun ovat himpun verran liian suuret. Miulla oma, normi koko 80C ja aattelin, et jos etumus kasvaakin maidontulon myötä yhtä kuppia isommaksi, mut eipä kasvanutkaan. Edelleen se 80C on sopiva ja sen kokosia imetysliivejä nyt oon sit pitäny. Eli kiinnostaisko Miiniä saada edullisesti laadukkaat Triumphin liivit? Kun harmittaa pyöritellä kaapissa tyhjän panttina niin hyviä liivejä... Vois sähköpostissa sopia lisää, jos kiinnostaa. Tai jos jotakuta muuta kiinnostas! hertta81@luukku.com

Hertta kiinnostaapa hyvinkin! Palaan astialle meilin puolella paremmalla ajalla. Pitäis kyllä melkein käydä kaupassa sovittamassa nuo ensin varmuuden vuoksi.

Palailen paremmalla ajalla, hauskaa iltaa, huomenna on jo perjantai!

Miini

Tulin pitkästä aikaa lueskelemaan teidän juttuja ja tajusin, että en olekaan tainnut onnitella Herttaa pojasta! Siellä näyttää kaikki lähteneen hyvin käyntiin.

Ja hyvät bosakeskustelut teillä tosiaan! :) Mäkin näin yksi yö unta, että tissit olivat muuttuneet ihan kamaliksi, sellaisiksi tempur-tyynyn tapaisiksi, joitan pystyi muotoilemaan haluamaansa mallisiksi :)

Noalle tsemppiä loppumetreille!
Sinis