Tulirokkoko vai joku virusinfektio?

• Viestiketjun aloittaja Bintje
  • Ensimmäinen viesti
Bintje
Pojalle nousi tiistaina pientä punaista pistettä joka puolelle kroppaa. Ne vaan laajeni ja laajeni mut pistemäisyys säilyi. Neuvolasta epäiltiin parvoa soittoni perusteella. Keskiviikkona posket oli aivan äly punaiset ja välissä valkeita läikkiä. Suun ympärystä en nyt muista... Poskista vaalennut mutta poika on kauttaaltaan ryhelöinen :eek: Joka kikuli ja silmäluomet, sormien ja varpaiden iho on todella kumman näköistä. Iho on kuiva kuin hiekkapaperi. Tää viittais lukemani perusteella tulirokkoon. Tänään sanoi et suuhun sattuu ja kas kieli ihan punainen ja täynnä valkeita pieniä "rakkuloita". Taas viite tulirokkoon. Muuten ei valita kurkkuaan, kuumetta ei ole ollut. Poika on silmistään ihan ullisko ja aika itkuinen ollut mut syö ja riehuu...
Käytiin tk:ssa näytillä mut täällä lääkäri täys p*ska! Pelkää lapsia ja on muutenkin ihan avuton, lukee kirjasta koko ajan. No hänen mielestä ei ole tulirokko. Kutsui hoitajankin huoneeseen heti kun ei ite osannu. Hoitaja epäili jo puhelimessa rokkoa. Otettiin se nielunäyte jonka saan sit huomenn. Muuten ei tutkittu :(
Mietin vaan et josko sekin on negatiivinen niin pitäiskö maanantaina soittaa yksityiselle niin sais ainakin varman vastauksen.
Onko kellään muulla ilmennyt tämmöistä ihottumaa ja mistä johtunut?
Netistä oon lukenut paljon rokoista ja oireet enemmän tulirokkoa mut parvokin kävi epäilyissä... Pojalla ikää reippaat 3v.
Auttakaa nyt :'(

jos on tulirokkoa niin siihen pitäisi saada lääkitys. näin ainakin oon jostain ymmärtänyt. mulla itsellä oli parvo rokko pari viikkoa sitte ja lääkäri katsoi heti kieleen et onko niin ns. mansikkakieli. mulla ei ollut niin sit vois sulkea tulirokon pois listalta. mut mun mielestä toi sun kuvailema kieli on just mansikkakieli. mä kallistuisin tulirokon puoleen. mut enhän ole lääkäri. :whistle: sun siassa menisin yksityiselle.

Yhteistyössä