Tulirokko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilli vieraisilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lilli vieraisilla

Vieras
Kenellä ollut? Miten kauan kesti? Oliko korkea kuume jne..?

Tytöllä 2,5v nousi eilen korkea kuume, ei laskenut millään kuumelääkkeellä alas. Pidin tyttöä koko yön sylissä, niin siis kuumetta 39 kainalosta mitattuna. Tänään iltapäivällä rupes pää punoittamaan, päänahka tosi punainen ja se on nyt levinnyt mahaan ja selkään. Kuumetta 40,2 eikä laske pamol f:llä + pronaxenilla.. Käytiin lääkärissä ja ne otti nieluviljelyn, jonka tulokset saadaan huomenna.. Toinen on niin raasu :'(

Mietin vain, että onkohan tämä tulirokkoa..?

Kellään ei ilmeisesti ole ollut tulirokkoa perheessä :ashamed:
Oishan ihan mukava kuulla niitä kokemuksia..

Tytön kuume laski pronaxenilla ja pamol f:llä yön aikana ja punaiset läiskätkin melkein poissa.. en nyt tiiä onko sittenkään tulirokko.. nooh, jos joku kertoisi kokemuksia, niin ehkä sitten tietäisin.. :/

Mulla oli tulirokko joskus lapsena, mutta en pahemmin siitä muista sen enempiä. Sama pöpö tekee mikä tekee myös angiinan, että voi hyvinkin olla tulirokkoa jos nieluviljely on positiivinen.

Mutta wikissä on lisäinfoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulirokko

Paranemisia potilaalle! :hug: <br><br>

Mulla oli tulirokko, kurkku oli niin kipeä, etten pystynyt juomaan tarpeeksi, kuumetta oli 40 C viikon verran. Näytin kypsältä tomaatilta värin ja turvotuksen puolesta.

Huolehdi siitä, että juo, itse kuivuin aika tavalla.

Meillä ei ole tulirokkoa ollut.. Siskon tytöllä oli viime talvena, mutta en muista, miten kipeä oli (ei asuta mitenkään lähekkäin). Toivottavasti menee tauti nopeasti ohi teiltä!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 11:54 -Lilli- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 11:32 Panthera leo kirjoitti:
Mulla oli tulirokko joskus lapsena, mutta en pahemmin siitä muista sen enempiä. Sama pöpö tekee mikä tekee myös angiinan, että voi hyvinkin olla tulirokkoa jos nieluviljely on positiivinen.

Mutta wikissä on lisäinfoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulirokko

Paranemisia potilaalle! :hug:

Kiitos :hug:
Tyttö alkaa olla oma riiviö itsensä, nyt on huoli pojasta.. on niin pieni vielä :'(
lääkäriin ja antibioottikuurin saatte jos streptokokki kenessä jyllää!!!!!!!!!! :attn:

Pojalla oli justiinsa tulirokko. Alkoi kurkkukivulla, päänsäryllä ja kuumella. Lääkäriin lähdettiin siksi kun alkoi korvaansa valittaa (reilu viikon jo sairastuttuaan), selvisi samalla että on tulirokko. Sai korvaan antibiootit, enpä tullut kysyneeksi että onko ne samat siihen tulirokkoonkin... Se on tää sama bakteeri joka aiheuttaa aikuisille angiinan. Mulla on nyt kurkku kipee ja kuumetta. Kuopuksella oli silmätulehdus, mutta toistaiseksi ei ole mitään muuta ollut...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:21 mirena04 kirjoitti:
Pojalla oli justiinsa tulirokko. Alkoi kurkkukivulla, päänsäryllä ja kuumella. Lääkäriin lähdettiin siksi kun alkoi korvaansa valittaa (reilu viikon jo sairastuttuaan), selvisi samalla että on tulirokko. Sai korvaan antibiootit, enpä tullut kysyneeksi että onko ne samat siihen tulirokkoonkin... Se on tää sama bakteeri joka aiheuttaa aikuisille angiinan. Mulla on nyt kurkku kipee ja kuumetta. Kuopuksella oli silmätulehdus, mutta toistaiseksi ei ole mitään muuta ollut...
eikö ne jo testannu teitä muita tai pyytäneet testiin kun esikko sai kuurin? Ihmettelen. Täällä meillä on kuulemma koko perhe syöny kuurin kun yhdessä todettu, ennalta ehkäisty epidemiaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:24 letkukinttu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:21 mirena04 kirjoitti:
eikö ne jo testannu teitä muita tai pyytäneet testiin kun esikko sai kuurin? Ihmettelen. Täällä meillä on kuulemma koko perhe syöny kuurin kun yhdessä todettu, ennalta ehkäisty epidemiaa.

No ei kyllä mitään puhetta edes ollut että muidenkin pitäis ottaa kuuri... :/

Yhteistyössä