tulipas väiteltyä ystävän kanssa,ni kertokaas te kummat tytöt vai pojat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
"Poikien keskimääräinen syntymäpaino ja -pituus olivat kuitenkin suurempia kuin tytöillä", sanotaan tässä artikkelissa:
http://www.poliklinikka.fi/terveysuutiset/&id=7148128

Mutta luulisi tuoreempiakin tilastoja olevan.

No jos tää tuli tässä selville, en jaksa etsiä sitä mun linkkiä.

valitettavasti en tuolta löytänyt mainintaa siitä, että tytöt olisivat pienempiä järkeään vastasyntyneinä.

Täs on joku tällainen tutkimus, koskee siis eri asiaa kuin syntymäpainot, mutta tässäkin aineistossa poikien syntymäpainot ovat olleet hivenen korkeammat. Mutta ei tätä varmaan voi pitää sillätavalla luotettavana läheenä kun ei tosiaan koske noita painoja.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article123560.ece?page=9&

"Poikien syntymäpaino oli keskimäärin 3,56 kiloja ja tyttöjen 3,41 kiloa."

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
"Poikien keskimääräinen syntymäpaino ja -pituus olivat kuitenkin suurempia kuin tytöillä", sanotaan tässä artikkelissa:
http://www.poliklinikka.fi/terveysuutiset/&id=7148128

Mutta luulisi tuoreempiakin tilastoja olevan.

No jos tää tuli tässä selville, en jaksa etsiä sitä mun linkkiä.

valitettavasti en tuolta löytänyt mainintaa siitä, että tytöt olisivat pienempiä järkeään vastasyntyneinä.

Mitä tarkoitat: "pienempiä järkeään"? Tuo tarkoittaa nimenomaan, että poikien KESKIMÄÄRÄINEN syntymäpaino ja -pituus ovat suurempia.

NO,mun kaksoset olivat täsmälleen samanpainoisia 2870 g per kappale
ja poika oli tyttöä sentin pidempi...
47 ja 48 cm.

Lääkäri ihmetteli miten voi niin tasapainoiset kaksoset olla....

Mut mun tietoni mukaan,poikien keskiarvo syntymäpainossa on tyttöjä vähän korkeempi.Mut eihän se päde kaikkiin.

saman synnyttäjän vauvat on aina edeltävää painavampia. pääsääntöisesti siis,poikkeuksia on.
minulla tyttö painoi 3260 poika 3460 ja poika 3640 pituus oli kaikilla sama 50cm
ystäväni esikois tyyttö oli 3800 ja poika reilu 4kg
toisen ystäväni pojat olivat 3220 ja 3800
riippuu synnyttäjän koosta sekä vaikuttaa myös hieman isäkin varmasti.
pienet ihmiset tekee pienempiä lapsia kun suuret.

sairaslapsi.com-sivuilta löytyvissä kasvutaulukoissa sanotaan, että suurin osa suomalaislapsista on syntyessään haarukoissa:
tytöt 2.2kg-4.2kg
pojat 2.4kg-4.5kg
Että kyllä tuon mukaan pojat hieman suurempia olisivat syntyessään.

Meillä tyttö ja poika ja poika oli aavistuksen painavampi, syntyi kyllä myös pidemmillä raskausviikoilla...

Meillä tyttö oli 4kg ja poika 3,5kg syntyessään. Tyttö syntyi rv 41+6 ja poika rv 40+3, joten ainakin meillä tyttö ehti kasvamaan reilusti yli viikon kauemmin kohdussa. Kai siihen nuo raskausviikotkin vaikuttaa, minkä kokoisia lapsia tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
saman synnyttäjän vauvat on aina edeltävää painavampia. pääsääntöisesti siis,poikkeuksia on.
minulla tyttö painoi 3260 poika 3460 ja poika 3640 pituus oli kaikilla sama 50cm
ystäväni esikois tyyttö oli 3800 ja poika reilu 4kg
toisen ystäväni pojat olivat 3220 ja 3800
riippuu synnyttäjän koosta sekä vaikuttaa myös hieman isäkin varmasti.
pienet ihmiset tekee pienempiä lapsia kun suuret.

Mun lapset on pienentyneet ensimmäisestä...
eka 3,5 kg =poika
kaksoset 2,8 kg per nenu=tyttö ja poika
nelonen 3,1 kg =tyttö
vitonen 3,3 kg=poika
Mut aika hyvin siinä kolmen kilon hujakoilla.

Joo, siis kyllä poikien sntymäpano on tutkimusten mukaan keskimäärin aavistuksen suurempi kuin tyttöjen.Meillä muuten pitänyt paikkansa, poika oli vajaa 200g suurempi kuin tytöt, ovat syntyneet suunnilleen samoilla viikoilla :)