tulipas väiteltyä ystävän kanssa,ni kertokaas te kummat tytöt vai pojat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aargh

Vieras
eli kummat on yleisesti ottaen syntyessään isompia??hänellä iso poika ja mulla pieni tyttö ja hän on aina siis kaikessa oikessa ja kun mun mielestä tytöt on yleensä pienempiä niinkuin lääkärikin mulle sanoi mutta hän väittää toisin..

että mitens on??

jaa-a. joku tutkimus aiheesta varmaan on jossain? mulla ollu likat painavampia ja toinen mimmi oli toiseksi pidin. pituuskasvussa sitten leikki-iässä luulen, että tytöt ovat lyhempiä. mutta kait syntyessään voi olla miten vaan?

meillä 3,5kg poika ja kaksossisko 3,3kg. Kuopus tyttö oli 4,9kg syntyessään... Että kyllä tuo painoasia taitaa olla riippumaton sukupuolesta... Enemmän vaikuttanee perimä ja äiteen syömiset ;).

Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
meillä 3,5kg poika ja kaksossisko 3,3kg. Kuopus tyttö oli 4,9kg syntyessään... Että kyllä tuo painoasia taitaa olla riippumaton sukupuolesta... Enemmän vaikuttanee perimä ja äiteen syömiset ;).

Mut hei, yleensä (huom.yleensä) kuopukset on isompia

"Poikien keskimääräinen syntymäpaino ja -pituus olivat kuitenkin suurempia kuin tytöillä", sanotaan tässä artikkelissa:
http://www.poliklinikka.fi/terveysuutiset/&id=7148128

Mutta luulisi tuoreempiakin tilastoja olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tytöt ovat pienempikokoisia vauva-iässä, oletan, että tämä pätee myös syntymäpainoon.

onko tästä joku tutkimus? kuten sanoin, omat tyttöni olleet syntyissään poikia painavampia.

Öhh.. Imetystukilistalla oli vissiin linkki jollekin sivulle, kävin vilkasemassa mihin omani sijoittuu. Esim 6 kk iässä tytöt painavat keskimäärin 7,5kg mutta pojat jo 8,5 kg. Ootas hetki niin käyn ettimässä...

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
"Poikien keskimääräinen syntymäpaino ja -pituus olivat kuitenkin suurempia kuin tytöillä", sanotaan tässä artikkelissa:
http://www.poliklinikka.fi/terveysuutiset/&id=7148128

Mutta luulisi tuoreempiakin tilastoja olevan.

No jos tää tuli tässä selville, en jaksa etsiä sitä mun linkkiä.

Se riippuu millä viikolla syntyy. Tytöt kasvavat kohdussa nopeammin ja kehittyvät aikaisemmin, mutta viimeisillä viikoilla pojat ottavat loppukirin ja menevät kasvussa ohi.

keskimäärin.

Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:

hämmennän vielä: painavin vastasyntyneeni oli siis tyttö ja hänen raskausaikanaan noudatin tiukkaa sappi-ruokavaliota ja paino laski, ei yhtään noussut. joten eipä ne syömisetkään aina vaikuta. aivan oli rasvatonta elämäni silloin vaan niin oli neiti iso.