Tulipas taas todella kiva olo...:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
No oma äitinä paukaisi tuossa äsken, että niin se vaan on että kaikki jotka niitä e-pillereitä käyttää niin joutuu sitten lapsettomuushoitoihin tai saa keskenmenon. Että olipa taas niin ihanan lohduttavaa. Kehtasi sitten vielä suuttua kun sanoin, että et viittisi puhua p...aa. Ihan kun en olisi muutenkaan miettinyt, että onko minun tekemisilläni jotain syytä keskenmenoon.
Jotenkin tuntuu, että ihmiseltä keltä eniten toivoisi lohtua ja tukea niin häneltä sitä olen vähiten saanut. Rivien välistä vaan saan lukea syytöksiä ja epäilyjä. Paras kommentti oli, että jos et edes ollut raskaana, jospa olit kuvitellut. Välillä oikein tuntuu, että ihankuin hän olisi vahingoniloinen. Eilenkin hän vain sanoi, kun kerroin kaverini hedelmöityshoidoista, että niin kyllä sitä saa varautua odottamaan sitä vauvaa kauankin (tarkoitti, että saadaan mekin sitä vauvaa odotella ja yritellä ihan rauhassa). Jotenkin kokonaan puuttuu se empaattisuus. :'(

äideiltä yleensä ne pahimmat kommentit tulee ja sattuvatkin eniten koska läheisiltä odottaisi tukea. Jotenkin olen omalla kohdallani ajatellut niin että yrittää kovasti auttaa kun toisella on paha olo, mutta pahentavat tilannetta. Näitä ei voi oikein ymmärtää jos ei ole itselle sattunut.

Minä jouduin synnyttämään kuolleen lapseni neljännellä kuulla ja äitini kommentoi heti että kyllä te vielä ehditte ja että niin hänellekin on käynyt (hänellä ollut kerran alkuraskauden keskenmeno, eli ei ehkä ihan sama asia). Kun itkin sain kuulla olevani enemmän hermoheikko kuin hän ja että minun pitäisi ajatella yhtä kaveriani joka ei varmaan edes tule raskaaksi. Tästähän hänellä eikä minullakaan ole mitään tietoa että edes lasta yrittäisivät..Ei tuollaisen surun keskellä paljon muita jaksa ajatella kun ei ole itselläkään vielä sitä esikoista....

Voimia kaikille keskenmenon kokeneille. Suru ei koskaan häviä, se kulkee aina mukana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 19:06 Vieras kirjoitti:
No oma äitinä paukaisi tuossa äsken, että niin se vaan on että kaikki jotka niitä e-pillereitä käyttää niin joutuu sitten lapsettomuushoitoihin tai saa keskenmenon. Että olipa taas niin ihanan lohduttavaa. Kehtasi sitten vielä suuttua kun sanoin, että et viittisi puhua p...aa. Ihan kun en olisi muutenkaan miettinyt, että onko minun tekemisilläni jotain syytä keskenmenoon.
Jotenkin tuntuu, että ihmiseltä keltä eniten toivoisi lohtua ja tukea niin häneltä sitä olen vähiten saanut. Rivien välistä vaan saan lukea syytöksiä ja epäilyjä. Paras kommentti oli, että jos et edes ollut raskaana, jospa olit kuvitellut. Välillä oikein tuntuu, että ihankuin hän olisi vahingoniloinen. Eilenkin hän vain sanoi, kun kerroin kaverini hedelmöityshoidoista, että niin kyllä sitä saa varautua odottamaan sitä vauvaa kauankin (tarkoitti, että saadaan mekin sitä vauvaa odotella ja yritellä ihan rauhassa). Jotenkin kokonaan puuttuu se empaattisuus. :'(
:hug: :hug: Minä en ole eläissäni syönyt pillerin pilleriä ja 2 keskenmenoa olen kokenut ja yksi lapsi kuoli kohtuun rv27....että sanoppa äidilles että ottaa selvää ennenkuin puhuu.

Halaus Sinulle! :hug:

Jos yhtään lohduttaa, niin on ne muidenkin äidit ihan yhtä kummia... Oma tilanteeni on se, että yritämme neljättä kiertoa vauvaa (esikoista). Äitini tietää yrityksestä, mutta on suhtautunut asiaan mielestäni tosi kummallisesti. Olen jopa ihan loukkaantunutkin ja pahoittanut mieleni. Naimisissa olen, korkeasti koulutettu ja lähestyn kolmeakymmentä - äidillä ei siis olisi mitään syytä suhtautua nurjasti tähän asiaan, mutta mutta...

En tiedä, minäkin olen pettynyt kun en saa äidiltäni mitään tukea. Meillä on ollut aina läheiset välit, ja olen perheeni ainoa tytär (minulla on kyllä veljiä). Viime vuosina olemme ottaneet yhteen ihmeellisen monista asioista. Tuntuu, että ehkä äitien voi olla vaikea ymmärtää, että tyttäristä on tullut oikeasti aikuisia tai jotain. He ovat menettäneet "auktoriteettiasemansa" suhteessa meihin, jolloin syntyy kaikenlaista väärinkäsitystä ja kärhämää.

Meilläkin äiti vain tuhahteli ja oli tosi ylimielinen, kun pohdin josko nyt voisin ensi kertaa tehdä raskaustestin kun kuukautiset ovat myöhässä. Hänen mielestään ei kuulemma todellakaan kannata. Minä loukkaannuin, koska olen niin odottanut tätä vaihetta.

Ei muuta kuin voimia Sinulle ja koetetaan sitten turvata vaikka ystäviin tai muihin läheisiin ihmisiin, jos äidit vaikuttavat siltä, että he ovat hommansa meidän lohduttajinaan jo tehneet. :/

Minä taas en ole muuta tehnytkään kun pillereitä popsinut (yht. 17 vuotta) ja poika (nyt 4v.) sai alkunsa 3 kk päästä pillereiden poisjättämisestä ja kaikki meni loppuun asti loistavasti. Eli kyllä äitisi pitäisi tarkistuttaa tietojaan.....jatkamisia !

Yhteistyössä