Tulipas itku tänään :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimmi"

Vieras
Kaupungilla oltiin kahvilla ja mies tuli pikkutytön kanssa kahvilaan. Huusi tytölle "Sinä jäät nyt tänne" " Et seuraa!" ym. inhottavaa. Tyttö oli ehkä n. 5v. Lapsi jäi istumaan portaalle ja mies lähti pois. Siinä pieni tyttö istui kahvilan portaalla ja meni siihen maate ja laittoi silmät kiinni. Siinä vaiheessa mulle tuli itku :'( Mietittiin jo mun miehen kanssa että mennä puhumaan sille lapselle.
Hetken päästä se lapsen kanssa tullut mies tuli takaisin ja ärjyi " Isä on tosi vihainen nyt!" Retuutti tyttönsä kahvilasta ulos.
Kyllä jäi itselle äärettömän paha olo tuosta!

Et sitten sen vertaa kuitenkaan välittäny et olisit puuttunu tilanteeseen? :x

No juuri siinä mietimme että mennä puhumaan tytölle, mutta sitten isä tuli takaisin. Oletko itse ollut tuollaisessa tilanteessa? Helppo sieltä huudella tuollaisia kommentteja. Mun mieheni kyllä sanoi, että poliisit olisi voinut soittaa jos sen lapsen isä olisi ärjyillyt vielä siinä enemmän.

Entäs jos se kahvila oli lapselle tuttu paikka? Isä meni hetkeksi lepuuttamaan hermojaan?

Toisaalta, tuo silmien kiinni laittaminen (ja nukkuminen) saattavat kertoa lapsen elämästä sellaista, mikä ei kestä päivänvaloa.

Entäs jos se kahvila oli lapselle tuttu paikka? Isä meni hetkeksi lepuuttamaan hermojaan?

Toisaalta, tuo silmien kiinni laittaminen (ja nukkuminen) saattavat kertoa lapsen elämästä sellaista, mikä ei kestä päivänvaloa.

Niin, jos tyttö olisi vain istunut siinä ja vaikka mököttänyt, ei olisi tuntunut niin pahalta. Mutta kun se laittoi maate siihen portaille ja pisti silmät kiinni. Pieni reppana :(

Olin jo valmistautunut lohduttamaan aapeetä.. mutta. Voiko tuo olla edes totta?
Mulla on jo ikää ja sitä kautta auktoriteettiäkin, että olisin puuttunut asiaan!
Millä ihmeen käsittämättömällä oikeudella olisit puuttunut? Mikä helvetti siinä on että jotkut naiset kokevat omaavansa poliisin valtuudet silloin kun heidän mielestään joku muu on väärässä missä tahansa asiassa joka liittyy lapsiin? Ei mitään tietoa kontekstista mutta heti ollaan vetämässä johtopäätöksiä, puuttumassa asiaan ja tuomitsemassa. Suoraan sanoen vituttaa suunnattomasti tuollaiset.

[QUOTE="weera";26990665]Niin entä jos se oli tuttu kahvila ja oli sovittu että se on jäähypaikka lapselle, joka oli tehnyt jotain typerää?[/QUOTE]

No en tiedä. Ehkä, ehkä ei. Mutta lapsen isä oli vihainen ja tilanne jotenkin äärettömän surullinen.

[QUOTE="mimmi";26990670]Mutta lapsen isä oli vihainen ja tilanne jotenkin äärettömän surullinen.[/QUOTE]

Joo, minäkin olen joskus äärettömän vihainen, viimeeksi tänään. Tekeekö se minusta huonon ja välinpitämättömän äidin? Aihetta ls-ilmoitukseen, kun äidiltä paloi pinna? Joku raja se lienee vanhempienkin sietokyvyllä :whistle:

Joo, minäkin olen joskus äärettömän vihainen, viimeeksi tänään. Tekeekö se minusta huonon ja välinpitämättömän äidin? Aihetta ls-ilmoitukseen, kun äidiltä paloi pinna? Joku raja se lienee vanhempienkin sietokyvyllä :whistle:

Olen minäkin ollut vihainen lapselleni, monesti! Mutta sitä kaupungilla tapahtunutta tilannetta on vaikea kuvata näin kirjoittamalla, kun se oli jotenkin pelottavaa, kun isä huusi ja lähti vain pois. Ja kun se pieni tyttö jäi maate portaille. Toivottavasti oli vain hetken kiukunpuuska isällä..Mutta kun se koko episodi kieli jotain muuta.

Mun mielestä tää kaksplus on semmonen palsta, jonne tullaa päivittelemään, kauhistelemaan ja voivottelemaan esim. tämän kaltaisia juttuja, mutta sitten tosielämässä ei toimita kuitenkaan mitenkään.

Mitähän sä ap nyt kuvittelet saavasi irti tällä jutulla? Aivan turha tulla tänne jälkikäten tkemään tollasta tilannetta. Olisit sillon heti puuttunut asiaan! Mua oksettaa tollaset tekopyhät ihmiset joilla ei oo munaa irl puuttuu tollasiin asioihin mutta tullaan kyllä jälkikäteen kerää säälipisteitä kun tuli niin paha mieli...

Tämmönen tuli hakusanalla 'paskamutsi' :D
images

[QUOTE="niin";26990810]Mun mielestä tää kaksplus on semmonen palsta, jonne tullaa päivittelemään, kauhistelemaan ja voivottelemaan esim. tämän kaltaisia juttuja, mutta sitten tosielämässä ei toimita kuitenkaan mitenkään.[/QUOTE]

Minä taas tulen tänne voivottelemaan, mitä kaikkea typerää sitä on tullut irl tehtyä.

Isä huusi lapselle ja meni lepuuttamaan hermoja? Mikähän tässä taas oli niin järkyttävän kamalan hirveää....??? Mistä tekin hyeenat taas tiedätte mitä tyttö tehnyt koko päivän? Älkää tuomitko ennen kuin taustat tiedätte.

[QUOTE="allukka";26990827]Mitähän sä ap nyt kuvittelet saavasi irti tällä jutulla? Aivan turha tulla tänne jälkikäten tkemään tollasta tilannetta. Olisit sillon heti puuttunut asiaan! Mua oksettaa tollaset tekopyhät ihmiset joilla ei oo munaa irl puuttuu tollasiin asioihin mutta tullaan kyllä jälkikäteen kerää säälipisteitä kun tuli niin paha mieli...[/QUOTE]

En mitään säälipisteitä tällä kerää itselleni,haloo! Tuo tilanne jäi vain kummittelemaan mieleen, ei ole ennen noin vihaisen oloista isää ja alistuvan näköistä lasta näkynyt.

Vaikea sanoa tuohon mitään ja vaikea myös puuttua kun ei tuossa mitään väärää oikeastaan tapahtunut. Tosiaan kun ei ole nähnyt edeltäviä tapahtumia niin varsinkin lasten kurinpito voi konteksista irrotettuna näyttää ikävältä.

Itse oli kerran kotimatkalla kolmivuotiaan tyttöni kanssa. Tyttö rupesi kävellessä kiukuttelemaan joten kun ei päästy yksimielisyyteen niin nostin hänet rattaisiin jotta matka voi jatkua. Rattaissa hirveä huuto että haluaa kävellä. Minä selitän että ensin rauhoitutaan ja sitten saa kävellä. Tyttö rauhoittuu ja pääsee kävelemään. Alkaa kiukkuamaan ja riehumaan. Pari kertaa tätä. Enää en anna kävellä. Tyttö yrittää kiivetä rattaista pois. Minä kannan kainalossa ja tyttö potkii kengät jalasta. Omat voimat meinaa loppua. Sitten tullaan kauppakeskukseen jonka läpi kävellään siten, että tyttö juoksee perässäni paljain jaloin, itkee ja pyytää anteeksi, minä kävelen ripeästi eteenpäin ja mutisen että kotona saat huutia (ja tällä en todellakaan tarkoittanut mitään vakivaltaista).

Edellinen tilanne kauppakeskuksessa näytti varmaan ihan hirveältä. Mutta meillä oli kiire (oli menoa heti kotiinpääsyn jälkeen), minä en oikeasti jaksanut kantaa rimpuilevaa kolmevuotiasta toista kilometriä, joten ainoa vaihtoehto oli antaa tytön juosta mun perässä. Onneksi ei saatu vieraita laastensuojelusta.

Mä en nyt ymmärrä...Mikä tuossa ap:n kuvaamassa tilanteessa nyt oli niin kamalaa?? Mä olen monesti meidän temppuilevalle 5 v:lle joutunut ärähtämään julkisillakin paikoilla. Saattaisin ihan tuolla samalla tavalla sanoa lapselle ja jättää hetkeksi odottamaan kun käyn vaikkapa hakemassa syötävät tms. Mistäs sitä tiedetään, vaikka lapsi olisi hetkeä aiemmin jossain lähistöllä rikkonut jotain ja isä lähtenyt sitten selvittämään ja korvaamaan... Mä harvemmin tuomitsen ketään vanhempia tuolla kaupungilla tälläisten episodien perusteella, koska 3 vilkkaan lapsen äitinä tiedän, että se joku lapsi on voinut pistää ranttaliksi ihan hetkeä aiemmin.

Ja mitä tulee tuohon silmien kiinni pistämiseen...Mistäs sitäkään tiedetään, mitä se lapsi sillä tarkoittaa. Ehkä halusi leikkiä nukkuvaa tai oli nolona jostain huonosta käytöksestään... Ei vaan voi tietää tai vetää johtopäätöksiä, että lapsella on kotona huonot oltavat. Voisin edelleen oman 5v:n kuvitella tekevän jotain ihan samanlaista.

Yhteistyössä