Tulipa paha mieli kun minua haukuttiin rasistiksi bussia odotellessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksityisautoilija jatkossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomi on paaponut jo ihan liikaa näitä maahanmuuttajia. Alkavat jo oleen siinä luulossa että omistavat tämän maan.... vaikka todellisuudessa ovat vasta saaneet maahanmuuttoviraston ja sossun sormensa ympärille.
Sana RASISTI on nykyään sellainen aseettomaksi riisuva voimasana että kun sen ottaa esiin niin toinen ihminen ei enään saa esittää omia mielipiteitään.
Nykyään on niin tredikästä ja muka humaania olla sokeana maahanmuuttajien oikeuksien puolustaja. Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän kuinka kalliiksi he tulevat tälle maalle.
Eikö se ole pahinta rasismia että maahanmuuttajat saavat esim sossusta enemmän rahaa kuin ihan Suomiperhe??
Ongelmat alkvat kyllä tulevaisuudessa näkyä ja sit onkin jo myöhäistä. Kiitos sinulle Astrid Thors ja muut maanpetturit (päättäjät).

HJK-valmentaja Muurista syljettiin, syynä ehkä ramadan-kommentti
22.9.2009 15:33
A A Helsingin Sanomat

Antti Muurinen
Helsingin Jalkapalloklubi pelaa Suomen mestaruudesta, mutta valmentaja Antti Muurinen on lähinnä hämmentynyt. Klubin otteluissa on huudettu Muurista eroamaan, mutta nyt tilanne kärjistyi erikoisella tavalla, kun maahanmuuttajataustainen mies sylki Muurista kohti Itäkeskuksessa maanantaina.

Muurinen oli kävelemässä kauppakeskuksessa tyttärensä kanssa, kun tummaihoinen mies kohdisti vihansa valmentajaan. "Todella pelottava ja uhkaava hän ehdottomasti oli", Muurinen sanoi hätkähdyttävästä tilanteesta, jossa sylki sentään lensi vähän ohi.

"Minulla ei ole kokemusta tällaisista tilanteista, mutta yritimme vain vetäytyä sivummalle. Tilanne oli säikäyttävä", Muurinen sanoi.

Urheilulehti julkaisi taannoin etusivun uutisen, jossa väitettiin Muurisen astuneen urheilun ja uskonnon väliin. Lehden mukaan Muurinen nosti gambialaisen Dawda Bahin aloittaman ramadanin cup-tappion syyksi Kuopiossa. Muslimi Bah aloitti paastokuukauden vähän ennen Kuopion ottelua.

Muurinen ei tiedä sylkemisen syytä, mutta epäilee sen johtuvan taannoisesta kirjoituksesta. Sittemmin Muurinen ja Bah ovat keskustelleet ja sopineet mahdolliset epäselvyydet, joita elokuun lopun KuPS-tappion jälkeen ilmaantui.

Bah'n sanotaan loukkaantuneen verisesti HJK:n verkkosivuilla olleesta kappaleesta:

"Tähän peliin meillä kulminoitui aika monta ongelmaa. Jouduimme tekemään avauskokoonpanoon neljä pakon sanelemaa muutosta. Lisäksi pitää muistaa Akin (Riihilahti) lievä reisikipu ja Dawda Bah'n juuri alkanut ramadan", Muurinen luetteli HJK:n verkkosivuilla.

"Mainitsin sen vain luettelon omaisesti tyyliin, pilkku, pilkku, pilkku. En haukkuisi Dawdaa, vaikka hän olisi mokannut rankkarin. Se ei ole minun tyylini", Muurinen sanoi.

Alkuperäinen kirjoittaja minäminäminä:
Suomi on paaponut jo ihan liikaa näitä maahanmuuttajia. Alkavat jo oleen siinä luulossa että omistavat tämän maan.... vaikka todellisuudessa ovat vasta saaneet maahanmuuttoviraston ja sossun sormensa ympärille.
Sana RASISTI on nykyään sellainen aseettomaksi riisuva voimasana että kun sen ottaa esiin niin toinen ihminen ei enään saa esittää omia mielipiteitään.
Nykyään on niin tredikästä ja muka humaania olla sokeana maahanmuuttajien oikeuksien puolustaja. Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän kuinka kalliiksi he tulevat tälle maalle.
Eikö se ole pahinta rasismia että maahanmuuttajat saavat esim sossusta enemmän rahaa kuin ihan Suomiperhe??
Ongelmat alkvat kyllä tulevaisuudessa näkyä ja sit onkin jo myöhäistä. Kiitos sinulle Astrid Thors ja muut maanpetturit (päättäjät).

Tämmöstä tämä nykyään on. No tuleehan tuossa sivussa hyvinvointiyhteiskunta ajettua alas.

Olen sitä mieltä että koska päättäjät eivät aio asialle mitään tehdä, niin minä ainaskin henk koht aion osoittaa mielipiteeni siitä että en mamuja tänne enempää halua. Jos olen sen vuoksi rasisti niin siinähän sitten olen.

Alkuperäinen kirjoittaja Suomi on kiva maa vai onko:
Olen sitä mieltä että koska päättäjät eivät aio asialle mitään tehdä, niin minä ainaskin henk koht aion osoittaa mielipiteeni siitä että en mamuja tänne enempää halua. Jos olen sen vuoksi rasisti niin siinähän sitten olen.

Kohta on eduskuntavaalit ja ehdolla on monia hyviä kansallismielisiä ehdokkaita, joista useampi menee läpi. Muutos tulee, se on ihan varma.

kerran eräs äiti ei päästänyt! toisia vaunuja bussin kyytiin, huusi jopa kuskille että hänen on PAKKO pitää vaunuja menosuuntaan päin, koska hänen vakuutus ei korvaa jos vaunut kaatuu. Kuski oli niin tyhmä että ei puolustanut tätä joka oli tulossa kyytiin.
Tyhmä äiti ei tajunnut, että ne vaunut kaatuu joka tapauksessa jos niistä ei kukaan pidä kiinni tai jos kolari tulee.

Kylläpä pisti vihaksi kun eräskin ählämi oli tunkenu varmaan 8-9 ikäsen tyttönsä rattaisiin! Luonnollisesti vain sen vuoksi että pääsi bussilla ilmaiseksi. Tyttö istui jalat korvissa pienissä rattaissa ja kun hyppäsivät pysäkillä ulos niin ehdin nähdä kun tyttö hyppäsi pois rattaista ja jatkoi makaa kävellen. Siinä sitten jäi eräs toinen kyytiä kaipaava äiti bussipysäkille kun ei tämän ääliön takia mahtunut kyytiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kylläpä pisti vihaksi kun eräskin ählämi oli tunkenu varmaan 8-9 ikäsen tyttönsä rattaisiin! Luonnollisesti vain sen vuoksi että pääsi bussilla ilmaiseksi. Tyttö istui jalat korvissa pienissä rattaissa ja kun hyppäsivät pysäkillä ulos niin ehdin nähdä kun tyttö hyppäsi pois rattaista ja jatkoi makaa kävellen. Siinä sitten jäi eräs toinen kyytiä kaipaava äiti bussipysäkille kun ei tämän ääliön takia mahtunut kyytiin.

Mamuille on annettava ilmaiset bussiliput, tai oikeastaan taksisetelit, ko epäkohtien korjaamiseksi:)

Mamuille on annettava ilmaiset bussiliput, tai oikeastaan taksisetelit, ko epäkohtien korjaamiseksi:)

Kaikkihan on niille ilmaista!
Meille se onkin kaikkee muuta kuin ilmaista... mehän se lysti maksetaan kohonneina veroina yms maksuina.

njiin tätä rasistisuutta voi katsoa niin monelta kantilta,mä oon ite monta montaa mieltä rasistisuudesta ja välillä joku sanoo että ootpa rasisti vaikka ei edes varaa moiseen.ei ookkaan enkä koe olevanikaan rasisti,mutta esim.itse suomalaisena ruotsissa,kuitenkin suurimman osan suomessa viettäneenä tummana olen joka paikassa vähemmistöä.siltikään en ymmärrä että täällä ruotsissa tosiaan on käynyt niin että ulkomaalaiset omistaa tän koko maan!täällä ei ole juurikaan esim.yleisiä liputuspäiviä,ettei maahanmuutajilla tule pahamieli,myös yksityiset ihmiset liputtavat harvoin omilla pihoillaan ja jos sen tekeevät niin sitäkin selitellää sen pelossa että leimautuu rasistiseksi.täällä ei ole hienoa olla ruotsalainen vaan olet paremmassa "arvossa"jos olet jostain muualata.ja itse ruotsalaiset hyväksyy tämän mukisematta.suomessa se todellakaan näin ole ja hyvä niin!!musta tää touhu on täällä iiihan älytöntä!en silti hyväksy sitäkään että toisia herjataan tai käyttäydytään rasistosesti myöskään toiseen suuntaan.esim.oltiin kesällä suomessa mummolassa ja ei menny kun pari tuntia niin johan ruvettiin lastani haukkumaan toes mikskä pihassa.eikä siinä mitään lapset on sellasia,mutta sitä ei tapahdu täällä!mutta pointti on se kuitenkin mullakin että jokaisen maahanmuuttajan vähemmistön tulis osoittaa kunnioitusta vierasta maata kohtaan eikä se tarkoita että pitäisi oma kulttuuri unohtaa ja se mitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja mä mietin tätä:

Meille se onkin kaikkee muuta kuin ilmaista... mehän se lysti maksetaan kohonneina veroina yms maksuina.

Sitähän varten me käydään töissä=)

Hei ap! Selititkö sä sille naiselle että tuo kyseinen bussi on ainoa millä sä pääset töihin? Ja että vaikka laittaisit rattaat kasaan, niin kahdelle ei olis kuitenkaan paikkaa? Jos tämän ystävällisesti naiselle kerroit ja perustelit, niin silloin tuon naisen käytös on kyllä ollut todella huonoa.

Jep.:)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei ap! Selititkö sä sille naiselle että tuo kyseinen bussi on ainoa millä sä pääset töihin? Ja että vaikka laittaisit rattaat kasaan, niin kahdelle ei olis kuitenkaan paikkaa? Jos tämän ystävällisesti naiselle kerroit ja perustelit, niin silloin tuon naisen käytös on kyllä ollut todella huonoa.

Selitin toki. Ja sanoin myös että ilman muuta laittaisin rattaat kasaan jos ne menisivät sillä tavalla pienempään tilaan.

Mitäs jos ei enään huvitakkaan käydä... kuka ne sit elättää??
Vai lähtiskö ne jopa pois täältä?

Alkuperäinen kirjoittaja kotimaanimun:

Mitäs jos ei enään huvitakkaan käydä... kuka ne sit elättää??
Vai lähtiskö ne jopa pois täältä?

Lähtisivätkin! Mutta milläs nuita enää pois saa, ja lisää haalitaan koko ajan.:(

Osaavat näköjään jotkut ulkomaalaiset käyttää hyväkseen rasistin leimaa! Todella asiatonta käytöstä siltä naiselta. Ärsyttää muutenkin kun Suomessa kumarretaan ulkomaalaisia, esim. se ettei koulussa vietetä joulujuhlaa kun oppilaista osa on muslimeja on naurettavaa ja suomalaisia syrjivää. Tuskin he itse olisivat valmiita luopumaan omista uskonnollisista traditioistaan suomalaisten hyväksi. Niinikään islaminuskoa ei saa millään tavalla arvostella, sensijaan kristinusko on vapaata riistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Osaavat näköjään jotkut ulkomaalaiset käyttää hyväkseen rasistin leimaa! Todella asiatonta käytöstä siltä naiselta. Ärsyttää muutenkin kun Suomessa kumarretaan ulkomaalaisia, esim. se ettei koulussa vietetä joulujuhlaa kun oppilaista osa on muslimeja on naurettavaa ja suomalaisia syrjivää. Tuskin he itse olisivat valmiita luopumaan omista uskonnollisista traditioistaan suomalaisten hyväksi. Niinikään islaminuskoa ei saa millään tavalla arvostella, sensijaan kristinusko on vapaata riistaa.

Näinpä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Selitin toki. Ja sanoin myös että ilman muuta laittaisin rattaat kasaan jos ne menisivät sillä tavalla pienempään tilaan.

No sitten oli tosiaan sangen huonokäytöksinen nainen ja hänen sanansa voi jättää täysin omaan arvoonsa. Kyllähän typeriä ihmisiä mahtuu jokaiseen rotuun ja kulttuuriin, valitettavasti.

No huhuh. Ihan sama se on mistä lähtöisin tyyppi on, bussipysäkillä nyt vaan sattuu olemaan kirjottamaton sääntö vuoroista eikä sen perusteella ketään voi rasistiks haukkua :D Karsee tyyppi.
Muutenki tuntuu nykyään, että tuo rasismi on ihan molemmin puolista. Suomalaisen rasistisuus muuttajaa kohtaan on kuitenki jostain kumman syystä tuomittavampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minäminäminä:

Minä en valtaväestötaustaisena ihmisenä ymmärrä laisinkaan sitä, että aivan asialliseen juttuun piti vetää tällaista rasismipuppua. Kaikki ulkonäöltään valtaväestöstä erottuvat eivät suinkaan ole em. tarkoittamia maahanmuuttajia, eivätkä kaikki maahanmuuttajat käytä sosiaalitoimistojen avustuksia. Minun perheeni on monikulttuurinen siksi, että perheessämme on adoptoituja lapsia toisista maista. He eroavat ulkonäöltään valtaväestöstä, mutta ovat kieleltään, tavoiltaan ym. 100% suomalaisia ja ovat suomalaisia myös kansalaisuudeltaan, koska ovat tulleet perheeseemme jo pieninä lapsina. Yleistäminen on näissä rasismipuppujutuissa aina se suurin virhe!

Ai sitten vasta? :o

Hei haloo!!!

Yhteistyössä