tuliko kellekkään synnytyksen jälkeen sellasta"horkkaa" tai palelua yms??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullakin heti synnytyksen jälkeen tuli sellain kunnon palelukohtaus, että ihan horkkasin. Muutama päivä siitä tulinkin kunnon nuhakuumeeseen, joka ei kuitenkaan tarttunut vauvaan vaikka niin pelkäsin.

Tuli, mutta vertakin lähti paljon ja sain punasoluja. Kannattaa kysyä, josko neuvolassa mittaisivat hemoglobiinisi. Voi olla myös merkki kuumeesta, pahimmillaan kohtutulehduksesta.

Mulle tuli maidon nousun aikoihin,etenkin öisin, sellaisia horkkakohtauksia.Palelin ihan hulluna hampaat kalisten,ja hetken päästä olin hiestä märkä. Pahin meni ohi muutamassa päivässä. Voisko sulla olla maidonnoususta johtuvaa?

Ihan heti siinä synnytyksen jälkeen, ennen kuin istukka oli syntynyt. Selvisi kyllä syykin, istukka oli irronnut sinne kohtuun ja sinne vuoti verta reippaasti, ei vaan päässyt ulos kun istukka oli kohdunsuulla tukkeena. Mut ei sen jälkeen.

Mulle tuli maidon nousun aikoihin,etenkin öisin, sellaisia horkkakohtauksia.Palelin ihan hulluna hampaat kalisten,ja hetken päästä olin hiestä märkä. Pahin meni ohi muutamassa päivässä. Voisko sulla olla maidonnoususta johtuvaa?

Samoin minulla esikoisen syntymän jälkeen. Vaatteet meni vaihtoon moneen ker- taan kun hikoilutti ja palellutti vuorotellen.

Mulla tuli n. viikko synnytyksestä ihan järkkyjä horkka- ja tärinäkohtauksia. Alkoi iltaisin ja yötkin oli kamalia. Tärinää, vapinaa, palelua ja hikoilua. Kesti viikon verran. Ei mulla aiemmin ole ainakaan noin voimakkaita kohtauksia ollut kuin nyt. Oletin sen johtuvan, hormooneista, maidon noususta, väsymyksestä, sressistä. Verta en tietääkseni erityisesti menettänyt.

no siis just on viikko synnytyksestä ja öisin tulee ihan kauheet hiki tärinä kohtaukset vaikka vaatetta on tosi paljon ja peittoja päällä,silti palelee...taitaa sit johtua maidon noususta? mutta mulla on lämpö'kin:/ 37.4 ja se tosiaan on mulle niinku kuumetta. voikohan olla rintatulehus? käy tosi kipeää kun vauva imee...

En menettänyt ihmeemmin kyllä verta. Tuli siellä osastolla tuollaisia ja lisäksi kylmähikikohtauksia öisin. Kamalaa! Ajattelin sen johtuvan maidonnoususta ja valittelin hoitsuille, jotka toivat vaan Buranaa. Kyllä se ohi meni.

no siis just on viikko synnytyksestä ja öisin tulee ihan kauheet hiki tärinä kohtaukset vaikka vaatetta on tosi paljon ja peittoja päällä,silti palelee...taitaa sit johtua maidon noususta? mutta mulla on lämpö'kin:/ 37.4 ja se tosiaan on mulle niinku kuumetta. voikohan olla rintatulehus? käy tosi kipeää kun vauva imee...

Soita huomenna neuvolaan tuosta, kun kerran on kuumetta tai lämpöä. Voi olla, että tarvit kuurin.

"Rintatulehduksessa rinta on aristava, kuumottava, punottava ja joskus rinnassa tuntuu selvä möykky, mikä on normaali tulehdusreaktioon kuuluva ilmiö, myös imetys voi aiheuttaa kipua. Rintatulehdus on yleensä vain yhdessä rinnassa kerrallaan. Tulehdukseen kuuluu myös nopeasti nouseva korkea kuume (vähintään 38.5 C) ja/tai muutoin flunssainen olo, mikä erottaa sen tiehyttukoksesta. Jotkut äidit saavat rintatulehduksen, kun muu perhe kärsii tavallisesta flunssasta."

kuulostaako tuo tutulta... imetystukilistan sivulta kopsattu

Mulla tuli sairaalassa ollessa (5pv synnytyksestä) kahtena yönä ja kotona 10 pv synnytyksestä, paleli aivan tolkuttomasti ja kuumeen nosti äkisti jonnekin 39 asteeseen. Epäilivät silloin sairaalassa, että rintatulehdusta yrittää tehdä, ja kotonakin varmaan sitä koska alkuillasta oli toinen rinta tosi kipeä ja muutaman "kova" patti siellä.

Mulla tuli melkeen heti synnytyksen jälkeen, kuume nousi 38,5 ja antoivat tosi reilusti särkylääkkeitä. Tuo tärinä ja kuume meni ohi päivässä. Rankka synnytys mulla oli, kun en saanut oikein kivunlievityksiä ja ponnistus yli tunnin.

Yhteistyössä