Tuli vähä tympeä olo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Näin sattumalta yhden tuttavan vuosien takaa ja vaihdettiin sitte kuulumisia. Kun mainitsin että oon menossa ensi kuussa töihin niin tämä alko suureen ääneen ihmetellä että miten mä nyt jo töihin meen kun kuopus on vasta 2vee. Antoi ymmärtää että oon suunnilleen ö-luokan äiti kun näin toimin. Itse hän on ollu 10vuotta putkeen kotona lasten kanssa ja nyt kuulemma sitte työkkärissä kirjoilla kun ei oo mihin mennä töihin. Tuli vaan vähä tympeä olo. Siirryn siis hänen mielestä kuun vaihteessa a-luokasta ö-luokkaan kun menen töihin...

Mä ainakin ihan avoimesti voin kertoa että en ole kotiäiti-tyyppiä, puolitoista vuotta kotona riitti mulle ja jaksoin taas paljon paremmin olla tytön kanssa kun olin välillä saanut tuulettaa aivoja aikuisten parissa. Hattua nostan kyllä kaikille jotka jaksavat ja haluavat olla vuosia kotona, vaikka joutuvatkin ehkä tinkimään elintasostaan. Jätetään tuollaiset toisten valintoja arvostelevat superäidit omaan arvoonsa, jos lapsen hoitoon vieminen on suurin synti äitinä olemisessa, niin lapsella ei varmasti voisi olla parempaa kotia. :)

Mielestäni olet tehnyt jo oivallisen teon kun oot ollu kotona kaksi vuotta. Se on kuitenkin ihan eri asia laittaa 2 vuotias hoitoon kun 1 vuotias. 2 vuotias rupeaa jo kuitenkin leikkimään muiden kanssa ja ottamaan kontaktia, osaa jo melko varmasti syödäkin itse jne. Pää pystyyn ja rinta ulos. Jokainen hoitakoon lapsensa kun parhaaksi katsoo ja pystyy.

Sekö nyt sitten onkin ylpeilyn aihe, että on 10-vuoden työttömyys takana ja mitään työtä et saa, paitsi jotain työharjoittelupaikkoja?

No siltä vähän tuntui kun se puhui niin ylpeästi kuinka hän on ollu 10 vuotta kotona lasten kanssa ja sitte kun nuorin tuli 3v niin oli pakko mennä työkkäriin kun kelasta ei enää tullu rahaa. Siinä kohtaa mä mainitsin että mulla on vakituinen virka mihin mennä. Meni vähä hiljaiseksi. :whistle: Pakko oli jotain laukaista kun otti vähä päähän. EI se, että tyyppi on ollu 10v kotona vaan se että se ilmiselvästi arvottaa äidit sen mukaan kuinka pitkään on lasten kanssa kotona.

Ja meillä lapset ei ees mee kokoaikaisesti hoitoon. Ne menee pph:lle 10 päivää/kk ja suurin osa hoitopäivistä on noin 4 tuntisia. ELi käytännössä ovat jatkossakin enemmän kotona kuin hoidossa.

Yhteistyössä