Tuli tuosta turpiin saamisesta mieleen...

Katherine Wheel

Aktiivinen jäsen
27.01.2005
17 604
0
36
Jokainen nainen sanoo, että jos puoliso lyö kerrankin, se on ero samantien? Miksi sadat naiset, jotka näin sanovat, eivät sitten kuitenkaan lähde? Kuinka moni teistä, jotka noin sanovat, on oikeasti joutunut puolisonsa pahoinpitelemäksi ja lähtenyt samantien? Minunkin ystäväpiirissä on naisia, jotka ovat olleet sitä mieltä, että yhdestä lyönnistä loppuu suhde, mutta kuitenkin jatkaneet. Tänään viimeksi näin nuoren naisen puoli päätä veressä, ja tultuaan päivystyksestä takaisin puolusteli sitä kusipäätä joka hänet pahoinpiteli :headwall:

mä olen siitä varma siksi, että olen koko lapsuuteni, ennen kuin mut huostaanotettiin, katsonut sitä turpaanvetämistä ja elänyt pelossa. se sama jatkuu edelleen äidillä, eri miehen harjottamana vaan. jos ei olis lapsia, voisin ehkä antaa anteeksi..mutta mun lapset ei tule IKINÄ elämään siinä pelossa missä mä elin!

Se on niin helppo puhua asioista joista ei kokemusta kuitenkaan ole. Se lähteminen saattaakin tuntua pelottavammalta kun mitä oot kuvitellu.

Vaikka niin mä olen sanonu itekki ja toivon niin pystyväni myös tekemään jos niin pahasti sattuis käymään.

Ensin sitä rakastaa ja sitte on niin alitestettu ja nyrkin ja hellan välissä että hyvä jos on voimia hengittää saati ajatella pois lähtemistä :(
Helppo huudella kun ei ole selaista kokenu :(

jos olisin yksin, varmaan helposti jäisinkin..mutta kun on nuo lapset. musta on tullut epäluuloinen ja kyyninen yms. mua ei puhuttais pyörryksiin.

ja toivottovasti en joudu tilanteeseen että selviäisi jäänkö vai lähdenkö :/
mua ei pelottaisi lähteminen, mua pelottaisi jääminen. en vois elää niin et joutus miettimään et saako taas turpaan :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensin sitä rakastaa ja sitte on niin alitestettu ja nyrkin ja hellan välissä että hyvä jos on voimia hengittää saati ajatella pois lähtemistä :(
Helppo huudella kun ei ole selaista kokenu :(

Mä en ole itsekään kokenut sellaista, eikä toivottavasti tarvitsekaan. Mutta ymmärrän täysin mikseivät ne naiset jätä niitä sikojaan. Mutta on se karmeeta kuunnella kun nainen joka on pari tuntia sitten ollut pää auki, puolustelee sitä rakastaan kun sillä nyt vaan meni hermot.

Minä olen jättänyt avomiehen siksi että löi ja jutut alkoi olla tosi törkeitä muutenkin, henkistä väkivaltaa siis.
Siksi en mitenkään voi ymmärtää miten kukaan voi elää jatkuvassa väkivallan pelossa. Itsestä ainakin tuli ihan säikky ja suorastaan pelästyin kun tuli jostain riitä että eihän se vaan taas lyö.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Minä olen jättänyt avomiehen siksi että löi ja jutut alkoi olla tosi törkeitä muutenkin, henkistä väkivaltaa siis.
Siksi en mitenkään voi ymmärtää miten kukaan voi elää jatkuvassa väkivallan pelossa. Itsestä ainakin tuli ihan säikky ja suorastaan pelästyin kun tuli jostain riitä että eihän se vaan taas lyö.

Mutta säkään et lähtenyt heti ekan lyönnin jälkeen :( Hyvä kuitenkin että lopulta lähdit :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Mutta säkään et lähtenyt heti ekan lyönnin jälkeen :( Hyvä kuitenkin että lopulta lähdit :hug:

Ei lyöntejä ollut kuin se yksi mutta uhkailuja sen jälkeen enkä lähtenyt heti vaan aikaa kului.
Mutta lähdin kuitenkin.
Aluksi sorruin tyypilliseen ajattelutapaan että vika on mussa ja mä oon ärsyttävä jne. Kunnes tutustuin yhteen ihanaan ihmiseen josta tuli hyvä ystävä ja häneltä sain voimaa lähteä.

yleensähän se henkinen väkivalta on alkanut jo paljon ennen sitä ekaa lyöntiä, jolloin itsetunto on jo mennyt ja asioita ei näe enää niinkuin "normaali" ihminen..

se et joutuu myöntämään muille ja ennenkaikkea itselleen, et on niin paskaan suhteeseen alkanut ja siinä elänyt, ei oo ihan helppoa.Ihminen jonka kuuluis sua rakastaa ja pitää susta huolta, pahoinpiteleekin sua henkisesti ja fyysisesti, on aika kamalaa ja mielummin sitä vaan unohtaa ja pettää itseään luulemaan et mitään ei oo vialla.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Minä lähdin ensimmäisen lyönnin jälkeen. Ensimmäinen käsiksikäyminen oli kaulaliinan vetäminen tiukkaan. Olin ymmälläni ja kuvittelin ettei mies itse tajunnut tuota tai tarkoittanut niin, selitin asian siis näin itselleni, kunnes tuli lyönti. Sitä ei kukaan voi selitellä parhainpäin.
Näiden tapahtumien välillä oli vuosi. Tuo pitkä tapahtuma aikaväli saattaa joillakin olla se syy, ettei pystytä eroamaan miehestä joka on niin kunnollinen muuten. Joillain se lampun syttyminen kestää vuosia ja tilanne pahenee koko ajan. Minä en ole alistuja luonteeltani.

Yhteistyössä