Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, et miten teillä lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvät tavat opitaan jo pienenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvät tavat opitaan jo pienenä

Vieras
saa käyttyä kyläpaikassa kahvipöydässä? Saako syödä mielin määrin ja ottaa aina uuden herkun, vaikka vanha olisi vielä syömättä?

Meillä makealle perso 4-v ja olemme puhuneet hänelle jo ennen kyläilyjä, että pöydästä ei ahmita yksin kaikkea, eikä oteta ilman lupaa eli pitää sanoa äidille tai isälle mitä haluaa. Emme anna syödä monta pullaa tms. Keksien kohdalla on poikkeus, jos pöytään on vartavasten laitettu lastenkeksejä meidän lapsia varten (esim muumikeksejä anoppilassa). Silloin olen antanut ottaa useamman. Muutenkin pitää pyytää kauniisti saisinko ja siitä muistutetaan ja samoin pitää kiittää emäntää pöydästä poistuttaessa ja siitäkin tarvittaessa huomautan sekä kotona että kylässä.

Sitä nimim. äksyn ketjua lukiessa tuli joidenkin mielipiteistä sellainen olo, et lasten kuuluu saada olla lapsia myös kylässä ja kahvipöydässä. Miten on, onko teidän lapsilla säännöt vai ei?

Ei saa meillä lapset hillua ruokapöydässä kylässä miten sattuu. Se ruoka mitä otetaan, on syötävä loppuun, samaa lajia ei ainakaan toista oteta. Mutta meidän lapset ei niin kauheasti muutenkaan ole kahvipöydän herkkujen perään. Kiittää pitää, ja yleensä ei edes tarvitse muistuttaa, osaavat yleensä myös pyytää nätisti.

No, meidän lapsilla ON säännöt ja kylässä ei rohmuta pöydästä, ei tutkita kaappeja, ei hypitä sohvilla ja käyttäydytään muutenkin nätisti, mut mä oonkin tämmönen "natsiäiti" mikä muutenkin vaati käytöstä ja kiitosta. :D

On säännöt meilläkin, enkä anna syödä mielin määrin herkkuja kylässä. Välillä kyllä kontrolli pettää itselläkin. Mutta sanon kyllä, ettei ole tarkoitus tyhjentää koko kuppia, jos on herkkuja tarjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
No, meidän lapsilla ON säännöt ja kylässä ei rohmuta pöydästä, ei tutkita kaappeja, ei hypitä sohvilla ja käyttäydytään muutenkin nätisti, mut mä oonkin tämmönen "natsiäiti" mikä muutenkin vaati käytöstä ja kiitosta. :D

Peesi tälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Samoin. Ja kädet käydään pesemässä kahvipöydästä poistuessa, jos näyttää siltä ettei pelkkä paperipyyhe auta.

Juu ei meidän ipana saa notkua miten vain kun ollaan kylässä ja onneksi hällä tuntuu kyllä olevan luontainen kyky olla vieraskorea :) Kaikki aina sanoo että onpas teillä kiltti ja rauhallinen lapsi, vaikkei kyllä kotona ole niinkään kiltti vaan hirveä uhmis aina päällä.
Mutta meillä kyllä pidetään hyvää käytöstä yllä :D

Ja toinen :)

peesi :)
ja meillä kun ei hilluta kotonakaan ruokapöydässä :whistle:

Samoin.

Ihmeen paljon tälläisiä vastauksia, kun siinä toisessa ketjussa "äksy" lynkattiin tylyksi ja ilkeäksi ja lapsia turhaan komentelevaksi, koska lapsien pitää saada olla lapsia jne. Mutta kiva kuulla, ettei meidän perhe ole ainoa, joka komentelee lapsiaan kahvipöydässä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihmeen paljon tälläisiä vastauksia, kun siinä toisessa ketjussa "äksy" lynkattiin tylyksi ja ilkeäksi ja lapsia turhaan komentelevaksi, koska lapsien pitää saada olla lapsia jne. Mutta kiva kuulla, ettei meidän perhe ole ainoa, joka komentelee lapsiaan kahvipöydässä :D
Pitääpä lukaista tuo ketju!

Höpö höpö. Minä olen se "v" enkä ole missään kohtaan jaukkunut tylyksi, ilkeäksi tai sanonut, ettei lapsia saa komentaa. Nipoksi olen kyllä sanonut niitä, joiden kotona mitään ei saa tehdä. Ja kahvipöytätavoista en ole maininnut yhtään mitään. Ja sanoin, että lasten pitää saada leikkiä. Mielenkiintoista vääristelyä taas palstalta.

Lapset ei saa syödä mielin määrin ja montaa ei oteta kerralla. Tosin useimmiten eivät edes herkkuja rohmua, kun eivät malta leikkimiseltä.
Ja meillä saa levitellä leluja, hyppiä sänkyllä mutta vanhempien tavaroihin ei kosketa. Mutta silti lapset eivät kyläpaikassa levittele kaikkea ja toimi niin kuin toimivat kotonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Höpö höpö. Minä olen se "v" enkä ole missään kohtaan jaukkunut tylyksi, ilkeäksi tai sanonut, ettei lapsia saa komentaa. Nipoksi olen kyllä sanonut niitä, joiden kotona mitään ei saa tehdä. Ja kahvipöytätavoista en ole maininnut yhtään mitään. Ja sanoin, että lasten pitää saada leikkiä. Mielenkiintoista vääristelyä taas palstalta.

Lapset ei saa syödä mielin määrin ja montaa ei oteta kerralla. Tosin useimmiten eivät edes herkkuja rohmua, kun eivät malta leikkimiseltä.
Ja meillä saa levitellä leluja, hyppiä sänkyllä mutta vanhempien tavaroihin ei kosketa. Mutta silti lapset eivät kyläpaikassa levittele kaikkea ja toimi niin kuin toimivat kotonaan.

No minä olen sitten varmaan nipo myös, koska meillä ei saa hyppiä sohvalla eikä sängyssä ja ruoka syödään pöydässä. Lelujakin saa levitellä, tosin joutuu myös keräämään ja ärsyttää suunnattomasti jos vieraat jättää jälkeensä kaaoksen.

No minä olen sitten varmaan nipo myös, koska meillä ei saa hyppiä sohvalla eikä sängyssä ja ruoka syödään pöydässä. Lelujakin saa levitellä, tosin joutuu myös keräämään ja ärsyttää suunnattomasti jos vieraat jättää jälkeensä kaaoksen.

Kuten olen sanonut jo useaan kertaa ( valikoiva lukutaito ilmeisesti :p ) myös meillä syödään pöydässä eikä mielestäni ole nipotusta jos ei anna sänkyllä hyppiä. Meillä saa hyppiä ja jälkiä ei tartte aina siivota ja sitten taas vastaavasti kaverit sanoo ettei niillä tartte siivota. Se kun on melko turhaakin kun lapset leikkii koko ajan.
Mielenkiintoista että tämän takia meidän lapsilla ei ole MITÄÄN tapoja ja kasvatus on vapaata jne.
Mä olin aiemmin varsinainen järjestelyfriikki ja se on kyllä myös lapsilta pois jos on älytöntä nipotusta.

Yhteistyössä