Tuli tuosta elatuksesta mieleen, että meneekö aina näin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elatusasiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";22235853]Siis lastenvalvojalle lasketaan niin, että ensin on se 250 euroa ja siihen lisätään sitten ne sähkö, vesi, vakuutukset, jätekustannukset, lainanlyhennykset tai siis osa niistä mikä lasketaan lapsen kuluiksi.
Niin ja asun omakotitalossa, joten en saa mitään asumistukia sun muita. Niin ja omakotitalossa on vakuutukset pakollisia.[/QUOTE]

Mietin vain tuota vakuutuksen pakollisuudesta eli sehän olisi sulla ihan sama pakollinen, vaikka asuisit yksin. Itse kun maksan meidän 7 hengen pakollisen kotivakuutuksen omakotitaloomme n. 300e ei siitä tule kuukautta kohti kuin 25e/kk ja sen kun akaa 7 henkeen, niin yhden lapsen olsuus olisi n. 3.6e/kk eli suuren suuresta summasta kyse.

Mietin vain tuota vakuutuksen pakollisuudesta eli sehän olisi sulla ihan sama pakollinen, vaikka asuisit yksin. Itse kun maksan meidän 7 hengen pakollisen kotivakuutuksen omakotitaloomme n. 300e ei siitä tule kuukautta kohti kuin 25e/kk ja sen kun akaa 7 henkeen, niin yhden lapsen olsuus olisi n. 3.6e/kk eli suuren suuresta summasta kyse.

Ei ole kyse kotivakuutuksesta, vaan lapsen omasta sairaskuluvakuutuksesta. Se hyväksytään mukaan laskuihin vain, jos molemmat vanhemmat ovat sen ottamisesta yhdessä sopineet.

Niin, mutta se silti lasketaan siellä lastenvalvojalla kuuluvaksi ja kun meitä on 2 niin lapsen osuus on silloin suurempi kuin jos meitä olisi 7. Toisekseen samahan se on jätekustannuksien kanssa, kun jos asun yksin ja pönttö tyhjennetään 3 kertaa kuukaudessa, niin maksan sen saman, mutta nyt kun meitä on 2 niin lapselle lasketaan oma osuus siitä.
Tässä on vain nyt kysymys siitä, miten se lastenvalvojalla lasketaan, niillä on ihan omat kaavat se laskea.

[QUOTE="eiju";22235704]Kyllä tosiaan kulut lisääntyvät huikeasti kun lapset kasvavat.Siis jos vähänkään panostaa harrastuksiin jne. vaatimattomiinkin.
meilläkin esikoisen opiskelukulutkin jo matkoineen yn. n. 500e kk keskimäärin.
lisäksi asuu ja syö kotona ja vaatettaakin täytyy.[/QUOTE]

Mun mielestä harrastusten valinta pitäisi olla molempien vanhempien yhdessä valittavissa. Eli jos vain isä tai äiti on valinnut harrastuksen, niin hän sen maksakoot tai jos isompi tuloinen puoliso haluaa lapsen harrastava vaikkapa lätkää, niin hän voisi ihan omasta tahdostaan harrastuksen maksaa. Mutta ei niin, että tuloton puoliso vaatii, että exänsä se kallis harrastus on maksettava. Silloin pitää miettiä omaan kukkaroon sopiva laji, kuten ydinperheessäkin tehdään.

Yhteistyössä