tuli toisesta ketjusta mieleen.. puolison kommeintointi omasta painosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jenna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jenna";27140292]mua ärsyttää lihavien itsesäälipuhe: ei oo aikaa, mä en vaan laihdu, mulla on raskasta.

se on itsestä kiinni, oikeasti. :)[/QUOTE]

Joskus se on myös puolisosta kiinni... Jos sillä äidillä ei ole edes tuntia omaa aikaa ja on niin väsynyt, että nukahtaa seisten, niin kuntoilu voi (muulta kuin superihmiseltä) jäädä...

Nimimerkki Yritän jaksaa laahustaa päivän sekoamatta 2h yöunien jälkeen

[QUOTE="jenna";27140292]mua ärsyttää lihavien itsesäälipuhe: ei oo aikaa, mä en vaan laihdu, mulla on raskasta.

Mitä itsesäälipuhetta mä muka olen kirjoittanut? Ja missä kirjoitin, etten liiku ja ole painoa pudottamassa?

Mä vain halusin tuoda esille sen, että ei parisuhteen saamisen edellytyksenä ole se, että on normaalipainoinen. Eikä ylipainoisen kumppani läheskään aina ole myöskin ylipainoinen. Mä haluan laihtua itseni takia enkä todellakaan tekisi sitä yhdenkään miehen takia. Jos ei kestä mua katsoa ylipainoisena, niin saa painua hevon kuuseen.

Mitä se sulle kuuluu onko joku ylipainoinen vai ei ja jaksaako tehdä asialle jotakin. On sullakin pienet ärsytyksen aiheet ja murheet elämässä.

Sulla tuskin on kokemusta suuresta painonpudotuksesta. Se ei ole niin helppoa kuin sä luulet.

[QUOTE="jenna";27140278]niin, eikö olekkin ihana huomata kun muutkin huomaavat pienentyneen olemuksen :) itsekkin olen ollut tässä tilanteessa nimittäin, painoa tuli 8kg parissa vuodessa ja se näkyi koska olen lyhyt. kun sain ne pudotettua, omasta tahdosta ja puolison kannustaessa kovasti, on elämänlaatu parantunut paljon!

mutta tiedän että lasten kanssa aika on joskus kortilla, mutta väittääkö joku, ettei oikeasti pysty puolta tuntia päivästä nipistää itselle? ja syömällä sitä eniten hoikistuu :)[/QUOTE]

Joo en voi väittää, etteikö tekisi hyvää itsetunnolle ;) Mut toisaalta ymmärrän ihmisiä, jotka ei vaan jaksa lapsiperheen arjessa ajatella vielä omia harrastuksiakin. Varsinkaan jos puoliso ei ole tukena. Tottahan on myös tuo, että syömällä oikein laihtuu parhaiten. Mutta kotiäidin ainoa lohtu voi olla se pullakahvi kun lapset nukkuu päiväunia (jos nukkuu..!). Toivoisin jokaisen äidin ja naisen tajuavan jossain vaiheessa oman parhaansa ihan terveydenkin kannalta, että alkaisivat huolehtia itsestään. Jaksaa huomattavasti paremmin sitä arkeakin! En kyllä sano että tää pitäisi tehdä puolison, vaan naisen itsensä takia.

[QUOTE="jenna";27140196]ai ei vaikka ylipaino olisi jo selvä uhka terveydelle?? sanotaanhan liian laihallekkin että painon pitää nousta? miksei lihavat saa kuulla totuutta omasta tilastaan vaan lihavat on aina pitänyt hyväksyä, on "hienoa" kun on kurveja?

veikkaan että ei ole oikeasti kovinkaan monta aidosti, todella ulkonäköönsä ja painoonsa tyytyväistä ylipainoista..[/QUOTE]

Jos ylipainoa on niin paljon, että se hengen päälle käy, ihminen tietää sen ihan varmasti itsekin.
Ja missä on sanottu, että ylipainoista pitäisi kehua? Suurin osa lihavista ihmisistä ei varmaankaan ole tyytyväisiä itseensä ja ulkonäköönsä, mutta ei se välttämättä kuitenkaan niin paljon haittaa, että jaksais tehdä asialle jotain.

Mä oon painanut 95 kiloa ja 60 kiloa meidän suhteen aikana ja mies ei oo sanonut juuta eikä jaata koskaan mun ulkonäöstä :D Seksielämässä ei ole ollut muutoksia painosta johtuen.

Mä luulen, että toi ei vaan edes huomaa :D

En itse ajattele ylipainoa ulkonäön kannalta vaan terveyden sekä kuinka paljon lihavuus saa ihmisen jättämään asioita tekemättä. Väitän että reilusti ylipainoisen vanhemman lapsi ei saa niin paljoa liikunnallista tekemistä kuin normaalipainoisen, joka JAKSAA liikkua. Koska olette yhdessä lähteneet kunnolla patikkaretkelle metsään, yöpynyt teltassa, juossut kilpaa, kiivennyt kalliolle, pelannut tosissanne jalkapalloa/jääkiekkoa, harjoitellut kärrynpyöriä, tanssinut sydämenne kyllyydestä, hyppinyt hyppynarua, leikkinyt mukana kiipeilytelineissä?

Se on ihan eri asia katsoa vierestä, kuin tehdä niitä asioita. Sen takia haluan olla normaalipainoinen ja hyväkuntoinen ihminen, jotta pystyn nauttimaan ympäristöstäni mahdollisimman paljon ja todellakin tekemään siellä asioita.

En itse ajattele ylipainoa ulkonäön kannalta vaan terveyden sekä kuinka paljon lihavuus saa ihmisen jättämään asioita tekemättä. Väitän että reilusti ylipainoisen vanhemman lapsi ei saa niin paljoa liikunnallista tekemistä kuin normaalipainoisen, joka JAKSAA liikkua. Koska olette yhdessä lähteneet kunnolla patikkaretkelle metsään, yöpynyt teltassa, juossut kilpaa, kiivennyt kalliolle, pelannut tosissanne jalkapalloa/jääkiekkoa, harjoitellut kärrynpyöriä, tanssinut sydämenne kyllyydestä, hyppinyt hyppynarua, leikkinyt mukana kiipeilytelineissä?

Se on ihan eri asia katsoa vierestä, kuin tehdä niitä asioita. Sen takia haluan olla normaalipainoinen ja hyväkuntoinen ihminen, jotta pystyn nauttimaan ympäristöstäni mahdollisimman paljon ja todellakin tekemään siellä asioita.

No harvassa on ainakin mun tuttavapiirissä ne normaalipainoisetkin vanhemmat jotka tekevät noita sun luettelemia asioita. :D

Mun lapseni saama liikuntamäärä ei ole riippuvaista mun painosta.

No minä en säälipuheile, en laihdu koska en halua olla syömättä enkä pidä urheilemisesta. Happy now? :rolleyes:

Jenna, oikeassa olet! älä välitä muiden urputuksesta, antaa olla läskejä jos haluavat ja katsoa kateellisina meitä 'kakkosnelosia' kuten minua joka käy punttisalilla(sieltä niitä muotoja muuten saa toisin kuin pullasta ja suklaasta;))

Salilla missä itse käyn treenaa lisäkseni moni naapuriperheen isi(eivät kyllä kovin tiheään koska työssä käyvät) ja ovat ihan hyvässä kunnossa, vaimonsa kulkevat jenkkakahvat tursottaen huonoryhtisinä kun eivät viitsi liikkua siitä hiekkalaatikon reunalta.

mun mielestä ylipainoiset on kyllä just niitä muodottomia!!

Monet hoikat normaalipainoiset naiset ovat muodokkaita ja kurvikkaita, kun taas lihavat ylipainoiset ovat tasapaksuja löllöjä, eivätkä kurvit erotu siitä tasapaksusta vartalosta. Vai ovatko vatsa- ja selkämakkarat kurveja? Hoikasta vartalosta kurvit erottuvat selvästi ja siitähän miehet pitävät. Naurettavaa, kun lihavat yleistävät aina KAIKKI normaalipainoiset hoikat kurvikkaat anorektikoiksi tai laudoiksi, vaikka ne hoikat on juuri niitä kurvikkaita kaunottaria.

[QUOTE="vieras";27140175]Mun mielestä yhtään kenelläkään, edes miehellä tai vaimolla, ei ole oikeutta sanoa toiselle ihmiselle, että sun pitää laihduttaa.[/QUOTE]

Sitten ei varmaan ole oikeutta sanoa myöskään, että puolison pitäisi lihottaa itseään? Jos oletetaan, että puoliso on selvästi alipainoinen, tyyliin anorektinen?

Ihan naurettavaa, ettei oman puolison terveydestä saisi olla huolissaan. Jos mun mieheni lihoisi niin paljo, että se olisi jo terveydelle haitallista, niin aivan varmana sanoisin asiasta mikäli ei itse tajuaisi tilannetta. Samoin toivoisin tapahtuvan toisinpäin, jos minä lihoisin/laihtuisin epäterveellisiin lukemiin.

[QUOTE="mimmi";27143217]Monet hoikat normaalipainoiset naiset ovat muodokkaita ja kurvikkaita, kun taas lihavat ylipainoiset ovat tasapaksuja löllöjä, eivätkä kurvit erotu siitä tasapaksusta vartalosta. Vai ovatko vatsa- ja selkämakkarat kurveja? Hoikasta vartalosta kurvit erottuvat selvästi ja siitähän miehet pitävät. Naurettavaa, kun lihavat yleistävät aina KAIKKI normaalipainoiset hoikat kurvikkaat anorektikoiksi tai laudoiksi, vaikka ne hoikat on juuri niitä kurvikkaita kaunottaria.[/QUOTE]

Sä olet ainakin lauta!

Tuohon törmää jatkuvasti, että lihavien mielestä vaihtoehdot ovat vain laiha/lauta/anorektikko tai muodokas ylipainoinen. Ja pilkkaavat kateuksissaan kaikkia normaalipainoisia hoikkia muodokkaita ja kurvikkaita naisia anorektikoiksi ja uskottelevat itselleen, että läskimakkarat ovat niitä oikeita kurveja.

Mielestäni olennaisinta on terveys, ei kilot. Paljon liikkuvat "läskit" ovat huomattavasti terveempiä mitä vähän liikkuvat "laudat".

Itse huomauttelen miehelleni liikunnasta, en hänen painostaan. Itsekin saisin liikkua paaaaljon enemmän, vaikka ns. lauta olenkin.

[QUOTE="jenna";27140126]
En ymmärrä että nykyään pitää hyväksyä että toinen voi lihoa muodottomaksi sotanorsuksi, ei välitä yhtään itsestään vaan antaa kilojen kertyä!
[/QUOTE]

Oma kokemus on exästä, joka alkoi motkottaa painostani, vaikka se ei ollut noussut kiloakaan siitä mitä painoin kun ensi kertaa tavattiin.

Hänestä nyt muutenkin tuli esille noita todella inhottavia piirteitä, valitti kaikesta ja yritti painostaa minua muuttumaan ihan eri ihmiseksi kuin mitä olin, vaikka ens alkuun hän juuri ihastui minuun koska olin heti kättelyssä oma itseni enkä esittänyt jotain mitä en ole/kaunistella totuutta tms.

No totta puhuen mun mielestäsellaiset hyvin alipainoiset syömättä laihat eivät myöskään mitään viehättäviä ole. mutta mieluummin kyllä olisin luipero kuin lihava. mutta onneksi ei tarvi kun voi olla myös sopivasti lihaksikas hoikka, urheilullinen! dietit vaihtoon on kyllä näkemisen arvoinen ohjelma, näkee molemmat ääripäät.

Jenna, oikeassa olet! älä välitä muiden urputuksesta, antaa olla läskejä jos haluavat ja katsoa kateellisina meitä 'kakkosnelosia' kuten minua joka käy punttisalilla(sieltä niitä muotoja muuten saa toisin kuin pullasta ja suklaasta;))

Ihana :D oikeastiko luulet että läskit ovat jotenkin kateellisia juuri sinulle :D

Itse olen kateellinen niille naisille jotka näyttävät hyviltä eivätkä näyttäis sitä itse edes tajuavan. Tuollaiset pullistelevat akat jotka kuvittelevat muiden naisten katselevan kateellisena, he ovat vain naurettavan näköisiä.

Sen kyllä huomaa kaukaa ketkä ovat niitä jotka käyvät salilla näyttääkseen muille että ovat niiiiin pirun hyvännäköisiä. Harvemmin he edes ovat.

itse olin 120kg kun tapasin mieheni ja nyt painan 60kg. miehelläni oli vaikea tottua uuteen kokooni koska muutos tapahtui niin äkkiä. ja itselläni myös:ashamed:

ja onpa hän joskus sanonut että ennemmin hän olisi ne kilot pitänyt minussa kuin katsonut vierestä sitä tuskaa.

Ihana :D oikeastiko luulet että läskit ovat jotenkin kateellisia juuri sinulle :D

Itse olen kateellinen niille naisille jotka näyttävät hyviltä eivätkä näyttäis sitä itse edes tajuavan. Tuollaiset pullistelevat akat jotka kuvittelevat muiden naisten katselevan kateellisena, he ovat vain naurettavan näköisiä.

Sen kyllä huomaa kaukaa ketkä ovat niitä jotka käyvät salilla näyttääkseen muille että ovat niiiiin pirun hyvännäköisiä. Harvemmin he edes ovat.

No kerroppa mistä sen huomaa että käyn salilla ihan muille näyttääkseni? miten se ilmenee? mitenkään mahdollistahan se ei ole että esim. terveyteni takia kävisin siellä? ulkonäkö on kyllä hyvä bonus!

No kerroppa mistä sen huomaa että käyn salilla ihan muille näyttääkseni? miten se ilmenee? mitenkään mahdollistahan se ei ole että esim. terveyteni takia kävisin siellä? ulkonäkö on kyllä hyvä bonus!

Tarkotin että sen kyllä huomaa henkilöstä, että kuvitteleeko hän saavansa hiljaisia kehuja tai kateellisia katseita.
Jotkut käyvät salilla todellakin ihan vain itsensä takia, nauttivat siitä. Eivätkä oleta että muut sitä erikoisemmin noteeraa, sillä harvoin kuitenkaan kaupungilla tulisi niin hyvännäköinen ihminen vastaan että muka asian pistäis merkille.

Mutta en usko että sellainen henkilö joka kokee tarpeelliseksi sanoa että läskit katsovat kateellisena, kävisi salilla pelkästään sen hyvän olon takia, vaan juurikin myös pönkittääkseen sitä omaa itseluottamusta.

Tarkotin että sen kyllä huomaa henkilöstä, että kuvitteleeko hän saavansa hiljaisia kehuja tai kateellisia katseita.
Jotkut käyvät salilla todellakin ihan vain itsensä takia, nauttivat siitä. Eivätkä oleta että muut sitä erikoisemmin noteeraa, sillä harvoin kuitenkaan kaupungilla tulisi niin hyvännäköinen ihminen vastaan että muka asian pistäis merkille.

Mutta en usko että sellainen henkilö joka kokee tarpeelliseksi sanoa että läskit katsovat kateellisena, kävisi salilla pelkästään sen hyvän olon takia, vaan juurikin myös pönkittääkseen sitä omaa itseluottamusta.

no totta, sellaisia ihmisiä kyllä on joilla on kuvitelmia. yleensä kyllä hyvin nuoria tyttöjä, teinejä. En kyllä todella kuvittele että kaikki pullukat katselevat kateellisena, se oli nyt ns heitto noille anorexia/lauta kommenteille. Todellakin haluan itselleni hyvän vahvan kropan reuman takia mitä sairastan. olen ollut oireeton niin kauan kuin olen treenannut punttisalilla. myös haluan näyttää hyvältä! kaksi kärpästä iskulla. salilta saan myös energiaa ja hyvää fiilistä.

Yhteistyössä