tuli toisesta ketjusta mieleen.. puolison kommeintointi omasta painosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jenna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jenna"

Vieras
Mä en ymmärrä että sanotaan että "olis kyllä entinen mies jos käskis mun laihduttaa"

En ymmärrä että nykyään pitää hyväksyä että toinen voi lihoa muodottomaksi sotanorsuksi, ei välitä yhtään itsestään vaan antaa kilojen kertyä!

Mun mielestä se on puolisonkin aliarviointia jos sanoo että "sen pitää mua rakastaa mua sellaisena ku oon"

Mä ainakin haluan yrittää näyttää hyvältä miehen silmissä, ja ihana kuulla kehuja kun pitää ulkonäöstäni..

mun mielestä parisuhteessa pitää pystyä siihen että voi sanoa toiselle että olisi hyvä tarkkailla syömisiä ja muuttaa elämäntapoja, ihan jo niiden terveysvaikutusten takia.. pitäkää ihmiset huolta itsestänne

Jos mies on kunnossa ja treenattu, ymmärrän että toivoo myös naiseltaan samankaltaista olemusta.

Sitä en ymmärrä että naimisiin menon jälkeen mies lösähtää, unohtaa kuntosalit ja alkaa sitten rouvalle huudella miten painon pitäisi tippua, hän kun tykkää hoikista naisista.

Ja näin se on ollut useassa tilanteessa.

Onneksi jokainen saa päättää millaisen suhteen hyväksyy. Itse olen sitä mieltä että jotkut ihmiset kun ovat olleet kauan kumppaninsa kanssa erehtyvät luulemaan kumppania lapsekseen jolle kerrotaan miten kuuluu elää ja henk koht aluetta ei ole enää edes omaan kehoon liittyen. Kun ei ole sopivaa olla sellainen tuollainen tai blaablaa

tarkoitin juuri sitä että jos mies on sellainen joka itse pitää itestään huolta.. mutta yhtälailla lösähtävälle miehelle pitäisi voida sanoa että tee itelles jotain!

mulle tulee het sellanen olo että toinen ei oo minkään arvoinen jos sanoo että ei mun enää tarvi näyttää hyvältä kun mulla on jo puoliso..

kannustakaa ihmiset toisianne parisuhteessa, pitäkää itsenne kunnossa nii pysyy parisuhdekkin parempana!

[QUOTE="Joopajoo";27140156]Taitaa jenna itse olla joku kakkosnelonen pyykkilauta pakkasenraiskaama pulkkanaru kun ei muotoja hyväksy.[/QUOTE]

no arvasinkin tämmöisen kommentoinnin.. en todellakaan ole langanlaiha, muotoja on ja haluankin niiden säilyvän, jota edesauttaa lihaskuntoharjoittelu.. mitä vikaa siinä on jos arvostaa itseään sen verran että haluaa pitää huolta ulkonäöstään?

Luuletko ap että se lisää puolison halua esim laihduttaa, jos toinen alkaa nähdä vaivaa ja huomautella, jopa haukkua?
Kyllä minä veikkaan että sellanen masentaa, ja paino alkaa lisääntyä entisestään.

Entäs sitten me jotka olemme löytäneet kumppanin reilusti ylipainoisina? Eikö siinä kumppani ole jo alun alkaen hyväksynyt toisen sellaisena kuin on?

Vai onko ap:n oletus, että reilusti ylipainoiset eivät löydä itselleen kumppania.

[QUOTE="vieras";27140175]Mun mielestä yhtään kenelläkään, edes miehellä tai vaimolla, ei ole oikeutta sanoa toiselle ihmiselle, että sun pitää laihduttaa.[/QUOTE]

ai ei vaikka ylipaino olisi jo selvä uhka terveydelle?? sanotaanhan liian laihallekkin että painon pitää nousta? miksei lihavat saa kuulla totuutta omasta tilastaan vaan lihavat on aina pitänyt hyväksyä, on "hienoa" kun on kurveja?

veikkaan että ei ole oikeasti kovinkaan monta aidosti, todella ulkonäköönsä ja painoonsa tyytyväistä ylipainoista..

[QUOTE="Kirsi";27140190]Entäs sitten me jotka olemme löytäneet kumppanin reilusti ylipainoisina? Eikö siinä kumppani ole jo alun alkaen hyväksynyt toisen sellaisena kuin on?

Vai onko ap:n oletus, että reilusti ylipainoiset eivät löydä itselleen kumppania.[/QUOTE]

molemmat voisivat tsempata toisiaan terveellisempään elämään.. :)

[QUOTE="jenna";27140196]ai ei vaikka ylipaino olisi jo selvä uhka terveydelle?? sanotaanhan liian laihallekkin että painon pitää nousta? miksei lihavat saa kuulla totuutta omasta tilastaan vaan lihavat on aina pitänyt hyväksyä, on "hienoa" kun on kurveja?

veikkaan että ei ole oikeasti kovinkaan monta aidosti, todella ulkonäköönsä ja painoonsa tyytyväistä ylipainoista..[/QUOTE]

_o/ täällä on yksi ulkonäköönsä ja painoonsa tyytyväinen vaikka olen ylipainoinen! Mielummin pyöreä kuin muodoton kakka.

[QUOTE="jenna";27140201]molemmat voisivat tsempata toisiaan terveellisempään elämään.. :)[/QUOTE]

Molemmat? Sun oletus siis on, että ylipainoisen kumppanikin on aina ylipainoinen?

Sori, mutta ei se mene läheskään aina niin. Mulla on ollut useampi normaalipainoinen seurustelukumppani joista kaksi jopa aika timmejä salilla kävijöitä.

Nojoo, mutta rajansa kaikella. Jotain 10kg painonmuutoksia nyt tulee jokaselle, jossain vaiheessa, johonki suuntaan, jostain syystä. Elämä on.

Kyllä mä aika rankasti olisin ottanu sen, jos mies ois aukonu mun kiloista, silloin ku kilpirauhanen laukes. Siihen kun ei ruokavaliot ja/tai liikunnat auttanu, lääkitystä vaativa tila kun on. 8kg tuli parissa kuukaudessa "kuin tyhjästä" ja toki yritän asialle jotain tehdä, pikkuhiljaa. Mutta mitään päänaukomista ja "suoraan sanomista" en kyllä kaipaa. Bmi on normaalipaino kuitenkin.

[QUOTE="Kirsi";27140218]Molemmat? Sun oletus siis on, että ylipainoisen kumppanikin on aina ylipainoinen?

Sori, mutta ei se mene läheskään aina niin. Mulla on ollut useampi normaalipainoinen seurustelukumppani joista kaksi jopa aika timmejä salilla kävijöitä.[/QUOTE]

en sanonut niin, vaikka se toinen olisi normaalipainoinen tms, voisi yhdessä alkaa kuitenkin katsomaan syömisiään vielä terveellisemmäksi, lisätä liikuntaa yms..

[QUOTE="jenna";27140228]minäkään en ole muodoton, todellakaan :) mutta voisin vaikka lyödä vetoa, että jos laihduttaisit, vaikuttaisi se sinuun vain positiivisesti vaikka oletkin nyt tyytyväinen? voitko kieltää?[/QUOTE]

Voooooooooooin. :)

Nojoo, mutta rajansa kaikella. Jotain 10kg painonmuutoksia nyt tulee jokaselle, jossain vaiheessa, johonki suuntaan, jostain syystä. Elämä on.

Kyllä mä aika rankasti olisin ottanu sen, jos mies ois aukonu mun kiloista, silloin ku kilpirauhanen laukes. Siihen kun ei ruokavaliot ja/tai liikunnat auttanu, lääkitystä vaativa tila kun on. 8kg tuli parissa kuukaudessa "kuin tyhjästä" ja toki yritän asialle jotain tehdä, pikkuhiljaa. Mutta mitään päänaukomista ja "suoraan sanomista" en kyllä kaipaa. Bmi on normaalipaino kuitenkin.

kyllähän varmaan ymmärrät etten tarkoittanut tällaista tilannetta? vaan tilannetta jossa kirjaimellisesti syö itsensä ylipainoiseksi, ei välitä itsestään. sairaudet ovat mielestäni tällaisen ulkopuolella..

No entäpä jos tilanne on se, että mies juoksee omissa harrastuksissa ja vaimo hoitaa lapset ja kodin? Omaa aikaa ei ole nimeksikään, mites siinä harrastat liikuntaa? Mulla oli kahden lapsen jälkeen tilanne tuollainen, onneks kuitenkin tajusin muuttaa suuntaa ja laitoin miehen koville. Eikä kiloja tosiaan ollut tyyliin +10, mutta muutama raskauskilo oli jäänyt. Nyt on kiloja lähtenyt ja kummasti on energiaa taas. Ja huomaa, että uusi olemus taitaa miellyttää muidenkin, kuin oman ukon silmää... Siinähän yrittää mies nyt petrata :D

[QUOTE="baba";27140259]No entäpä jos tilanne on se, että mies juoksee omissa harrastuksissa ja vaimo hoitaa lapset ja kodin? Omaa aikaa ei ole nimeksikään, mites siinä harrastat liikuntaa? Mulla oli kahden lapsen jälkeen tilanne tuollainen, onneks kuitenkin tajusin muuttaa suuntaa ja laitoin miehen koville. Eikä kiloja tosiaan ollut tyyliin +10, mutta muutama raskauskilo oli jäänyt. Nyt on kiloja lähtenyt ja kummasti on energiaa taas. Ja huomaa, että uusi olemus taitaa miellyttää muidenkin, kuin oman ukon silmää... Siinähän yrittää mies nyt petrata :D[/QUOTE]

niin, eikö olekkin ihana huomata kun muutkin huomaavat pienentyneen olemuksen :) itsekkin olen ollut tässä tilanteessa nimittäin, painoa tuli 8kg parissa vuodessa ja se näkyi koska olen lyhyt. kun sain ne pudotettua, omasta tahdosta ja puolison kannustaessa kovasti, on elämänlaatu parantunut paljon!

mutta tiedän että lasten kanssa aika on joskus kortilla, mutta väittääkö joku, ettei oikeasti pysty puolta tuntia päivästä nipistää itselle? ja syömällä sitä eniten hoikistuu :)

[QUOTE="jenna";27140242]en sanonut niin, vaikka se toinen olisi normaalipainoinen tms, voisi yhdessä alkaa kuitenkin katsomaan syömisiään vielä terveellisemmäksi, lisätä liikuntaa yms..[/QUOTE]

Mitä jos se toinen syö jo terveellisesti ja käy ahkeasti kuntosalilla ja on lihaksikas? Miksi pitäisi vielä lisätä liikuntaa ja muuttaa syömisiään?

Sun tekstit kyllä valitettavasti ovat aika tavalla sellainen joka inhoaa lihavia ihmisiä. Sä et vain näe sitä omista teksteistäsi.

Miksi et anna muiden olla mitä ovat ja elää omia parisuhteitaan kuten haluaa? Ei sulla ole mitään oikeutta määritellä mitä toisten parisuhteissa sallitaan kumppanilta ja mitä ei. Jotkut asiat vain ovat sellaisia, että niistä on parempi pitää turpansa kiinni jos haluaa elää onnellisesti.

• Tykkää
Reactions: *Tähtilaatua*
[QUOTE="Kirsi";27140279]Mitä jos se toinen syö jo terveellisesti ja käy ahkeasti kuntosalilla ja on lihaksikas? Miksi pitäisi vielä lisätä liikuntaa ja muuttaa syömisiään?

Sun tekstit kyllä valitettavasti ovat aika tavalla sellainen joka inhoaa lihavia ihmisiä. Sä et vain näe sitä omista teksteistäsi.

Miksi et anna muiden olla mitä ovat ja elää omia parisuhteitaan kuten haluaa? Ei sulla ole mitään oikeutta määritellä mitä toisten parisuhteissa sallitaan kumppanilta ja mitä ei. Jotkut asiat vain ovat sellaisia, että niistä on parempi pitää turpansa kiinni jos haluaa elää onnellisesti.[/QUOTE]

mua ärsyttää lihavien itsesäälipuhe: ei oo aikaa, mä en vaan laihdu, mulla on raskasta.

se on itsestä kiinni, oikeasti. :)

Yhteistyössä