Tuli pomolta viesti puhelimeen missä irtisano mut

  • Viestiketjun aloittaja nyt vituttaa
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27723674]Porsaanreikiä kaivellaan juu, mutta yleensä myös tiedetään lainsäädännöstä jotain ja vähintään yksi lakimies jopa löytyy. Vaikuttaa, että tämä ko. pomo on itse jotenkin loman tai hoitoonohjauksen tarpeessa, jos tekstiviestin sisältö oli noin asiaton.[/QUOTE]

No niin tiedetäänkin lainsäädännöstä. Sen takia olen tätä asiaa jo kauan ihmetellytkin. Olen vain tullut siihen johtopäätökseen, että nämä henkilöt luottavat omaan asemaansa niin vahvasti, että saavat alaisensakin uskomaan kaiken pajunköyden, mitä heille syötetään. Ja näillä henkilöillä on oikeus tehdä työssään näinkin perustavanlaatuisia virheitä, kun taas rividuunarit ovat vastuussa tekemisistään ihan eri tavoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27723663:
Minäkin olen ollut kauan siinä käsityksessä, että tällaista tapahtuu vain pienissä yksityisissä firmoissa, mutta muutamat tapaukset ovat avanneet silmäni.

Mustaa väitetään ihan kirkkain silmin valkoiseksi vedoten siihen, että korkeammalla aina muka tiedetään asiat paremmin ja "näin ne asiat vain ovat". Kun pyydetään perusteluja, vastaus on joko se, että "nämä ovat kuule vähän monimutkaisempia asioita, kuin sinä kuvittelet" tai "ei minun sinulle tarvitse perustella".
Jaa, erikoista! Minä olen sitten vain varmaan ollut "hyvissä" paikoissa töissä. Tietysti asiat ja tilanteet nähdään aina eri näkökulmista työnantaja omasta ja työntekijä omastansa. Meillä kyllä neuvotellaan, pohditaan ja käyttäydytään aina asiallisesti. Ihannehan olisi että työnantajapuoli ja liitot toimisivat neuvottelevassa ja keskustelevassa ilmapiirissä. Eikä siten että ensimmäisessä ristiriitatilanteessa aletaan huutaa oikeuksia ja liittoa. Oikeudet ne on sillä työnantajallakin.

Itse olen urani aikana "joutunut" irtisanomaan pari työntekijää ja se ei ole yhtään mukavaa enkä todellakaan haluaisi joutua niihin tilanteisiin uudestaa. Siksi ihmettelenkin todella paljon ap:n esimiehen käyttäytymistä. Minä jos työssäni toimisin noin niin se olisin minä joka saisi kenkää:D
 
nyt vituttaa
Noin ainakin lähes joka työpaikalla. Aiemmin oli myös saantö, että äitiysloman jälkeen pitäisi olla töissä jokin tietty aika (esim. 6kk/9kk). Nyt tästä on käsittääkseni luovuttu, koska joku (oisko ollut postin työntekijä) voitti oikeudessa jutun puolelleen. Äitiysloma kun ei ole ennustettavissa oleva asia, niin ei voida vaatia jotain tiettyjä aikoja töissä. Hoitovapaa kuitenkin omavalintainen asia tai jotain sellaista.

Jostain olen myös ymmärtänyt, että äitiysloma ei olisi syy katkaista hoitovapaata... Eli jos olet ilmoittanut olevasi hoitovapaalla kesäkuuhun 2013 asti, mutta tuletkin raskaaksi ja äitiyslomasi alkaisi jo huhtikuussa 2013. Tämän mukaan olisit työnantajan kannalta kuitenkin edelleen hoitovapaalla sinne kesäkuuhun 2013 asti ja ei tarvitsisi maksaa lomakorvauksia ennen sitä. Kelalta tietty saat äippälomarahat ihan silloin, kun äippälomasi oikeasti alkaisi, eli huhtikuusta 2013 asti. Tästä asiasta en nyt pistä päätäni pantiksi, mutta näin itse olin ymmärtävinäni, kun mietin, mihin asti uskallan hoitovapaani ilmoittaa. Noi tekstit vaan on välillä niin hankalia tulkita tälläselle maallikolle, että olen vain saattanut ymmärtää asian väärin.
Tuo hoitovapaan katkaiseminen voi olla noin,mutta meillä pitää kuitenkin ilmoittaa se uuden äitiysloman alkamispäivä silloin kun se alkaa. Palkkaa tästä äitiyslomasta en käsitääkseni saa siltä 3kk.
 
säpäle harmaana
Jaa, erikoista! Minä olen sitten vain varmaan ollut "hyvissä" paikoissa töissä. Tietysti asiat ja tilanteet nähdään aina eri näkökulmista työnantaja omasta ja työntekijä omastansa. Meillä kyllä neuvotellaan, pohditaan ja käyttäydytään aina asiallisesti. Ihannehan olisi että työnantajapuoli ja liitot toimisivat neuvottelevassa ja keskustelevassa ilmapiirissä. Eikä siten että ensimmäisessä ristiriitatilanteessa aletaan huutaa oikeuksia ja liittoa. Oikeudet ne on sillä työnantajallakin.

Itse olen urani aikana "joutunut" irtisanomaan pari työntekijää ja se ei ole yhtään mukavaa enkä todellakaan haluaisi joutua niihin tilanteisiin uudestaa. Siksi ihmettelenkin todella paljon ap:n esimiehen käyttäytymistä. Minä jos työssäni toimisin noin niin se olisin minä joka saisi kenkää:D
No eihän se tietysti kaikissa paikoissa näin olekaan, mutta minun luuloni siitä, että isoissa firmoissa ja julkisella puolella on vaikea säätää omiaan ja toimia lainvastaisesti esim henkilöstöasioissa, on romuttunut aikoja sitten.
 
Täytyy myöntää, että ymmärrän työnantajaasi täysin. Ymmärrän toki sinuakin, mutta jos minulla olisi työntekijöitä, jotka vain lisääntyvät ja lomailevat kotona, olisin todella ärtynyt ja takuulla hakisin työtä tekevän työntekijän lomailijoiden tilalle maksoi mitä maksoi. Fakta on se, ettei sinusta siellä kotisohvalla koidu firmalle muuta kuin haittaa ja rahanmenoa. Sinun tilassasi olisin kyllä käynyt välillä näyttäytymässä töissäkin, että työnantaja olisi ymmärtänyt, että tahdon töissä käydä. Tiedän kyllä, että tämä viesti nostaa hirveän sanaharkan siitä, kuinka kotiäitiys on työtä ja blaa blaa, mutta kyllä tuollainen tilanne takuulla vituttaa työnantajaa ja saa tämän ajattelemaan, ettei työntekijällä ole ollut aikomustakaan palata töihin vaan poikia litanja lapsia firman kirjoilla.

Nyt kun olen ollut täällä KaksPlussalla jonkin aikaa, on pakko myöntää, että olen saanut naisista todella huonon kuvan. Ihmettelen, miten en ole ennen tajunnut kuinka paljon tähän maahan mahtuu sellaisia naisia, jotka käyttävät lapsia tekosyynä, jonka nojalla olla käymättä töissä. Hassua sanoa näin bi-naisena, mutta välillä oikein nousee inho ja vitutus naisia kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
säpäle harmaana
Täytyy myöntää, että ymmärrän työnantajaasi täysin. Ymmärrän toki sinuakin, mutta jos minulla olisi työntekijöitä, jotka vain lisääntyvät ja lomailevat kotona, olisin todella ärtynyt ja takuulla hakisin työtä tekevän työntekijän lomailijoiden tilalle maksoi mitä maksoi. Fakta on se, ettei sinusta siellä kotisohvalla koidu firmalle muuta kuin haittaa ja rahanmenoa. Sinun tilassasi olisin kyllä käynyt välillä näyttäytymässä töissäkin, että työnantaja olisi ymmärtänyt, että tahdon töissä käydä. Tiedän kyllä, että tämä viesti nostaa hirveän sanaharkan siitä, kuinka kotiäitiys on työtä ja blaa blaa, mutta kyllä tuollainen tilanne takuulla vituttaa työnantajaa ja saa tämän ajattelemaan, ettei työntekijällä ole ollut aikomustakaan palata töihin vaan poikia litanja lapsia firman kirjoilla.

Nyt kun olen ollut täällä KaksPlussalla jonkin aikaa, on pakko myöntää, että olen saanut naisista todella huonon kuvan. Ihmettelen, miten en ole ennen tajunnut kuinka paljon tähän maahan mahtuu sellaisia naisia, jotka käyttävät lapsia tekosyynä, jonka nojalla olla käymättä töissä. Hassua sanoa näin bi-naisena, mutta välillä oikein nousee inho ja vitutus naisia kohtaan.
Tarkoittaako se jotenkin automaattisesti huonoa työmotivaatiota, että haluaa hoitaa pienet lapset kotona tai, että lapset syntyvät pienellä ikäerolla? Minä ainakin tunnen paljonkin hyviä työntekijöitä, jotka pitävät työstään, mutta ovat tehneet lapset putkeen ja hoitaneet heidät kotona. Mikä ihmeen järki esim ap:n olisi ollut mennä välillä töihin (todistaakseen työnantajalleen lojaalisuutensa?) ja viedä esikoinen pariksi kuukaudeksi hoitoon ja jäädä taas pian äitiyslomalle ?
 
taistellut
Kyllä tuo on niin törkeä ja laiton irtisanominen, ettei oikeuteen asti tarvi varmaan edes mennä, ellei kunta sitten väkisin sitä halua. Pitkähän se prosessi on, mutta varmasti kannattaa! Ja noi puheet että naiset tulee kalliiksi ja plääplää voi ihan jättää omaan arvoonsa. Kyllä jokainen omanarvontuntonsa tietävä nainen lähtee ajamaan oikeuksiaan kun niitä sorretaan!!! Muutenhän sitä oltaisiin taas vuosikymmenten takaisessa tilanteessa naistenoikeuksien suhteen. Liiton kautta tosiaan tätä pitää lähteä ajamaan, itse ei voi tietää niitä kiemuroita joilla saa asian vietyä eteenpäin.
 
Ken guru
Täytyy myöntää, että ymmärrän työnantajaasi täysin. Ymmärrän toki sinuakin, mutta jos minulla olisi työntekijöitä, jotka vain lisääntyvät ja lomailevat kotona, olisin todella ärtynyt ja takuulla hakisin työtä tekevän työntekijän lomailijoiden tilalle maksoi mitä maksoi. Fakta on se, ettei sinusta siellä kotisohvalla koidu firmalle muuta kuin haittaa ja rahanmenoa. Sinun tilassasi olisin kyllä käynyt välillä näyttäytymässä töissäkin, että työnantaja olisi ymmärtänyt, että tahdon töissä käydä. Tiedän kyllä, että tämä viesti nostaa hirveän sanaharkan siitä, kuinka kotiäitiys on työtä ja blaa blaa, mutta kyllä tuollainen tilanne takuulla vituttaa työnantajaa ja saa tämän ajattelemaan, ettei työntekijällä ole ollut aikomustakaan palata töihin vaan poikia litanja lapsia firman kirjoilla.

Nyt kun olen ollut täällä KaksPlussalla jonkin aikaa, on pakko myöntää, että olen saanut naisista todella huonon kuvan. Ihmettelen, miten en ole ennen tajunnut kuinka paljon tähän maahan mahtuu sellaisia naisia, jotka käyttävät lapsia tekosyynä, jonka nojalla olla käymättä töissä. Hassua sanoa näin bi-naisena, mutta välillä oikein nousee inho ja vitutus naisia kohtaan.
Kyse on kuitenkin vain parista kolmesta vuodesta yleensä. Sellaista se vaan on, että elämä jatkuu lasten myötä, ja jonkun ne lapset on hoidettavakin. Kamalaahan se olisi jos kaikki olisi pakotettuja laittamaan lapsensa päiväkotiin, eikä lapsia saisi tehdä perä perään. Mihin tuo kirjoituksesi siis viittaa. Että sinua vituttaa jos joku ei toimi niin.
 
"Lissu"
Täytyy myöntää, että ymmärrän työnantajaasi täysin. Ymmärrän toki sinuakin, mutta jos minulla olisi työntekijöitä, jotka vain lisääntyvät ja lomailevat kotona, olisin todella ärtynyt ja takuulla hakisin työtä tekevän työntekijän lomailijoiden tilalle maksoi mitä maksoi. Fakta on se, ettei sinusta siellä kotisohvalla koidu firmalle muuta kuin haittaa ja rahanmenoa. Sinun tilassasi olisin kyllä käynyt välillä näyttäytymässä töissäkin, että työnantaja olisi ymmärtänyt, että tahdon töissä käydä. Tiedän kyllä, että tämä viesti nostaa hirveän sanaharkan siitä, kuinka kotiäitiys on työtä ja blaa blaa, mutta kyllä tuollainen tilanne takuulla vituttaa työnantajaa ja saa tämän ajattelemaan, ettei työntekijällä ole ollut aikomustakaan palata töihin vaan poikia litanja lapsia firman kirjoilla.

Nyt kun olen ollut täällä KaksPlussalla jonkin aikaa, on pakko myöntää, että olen saanut naisista todella huonon kuvan. Ihmettelen, miten en ole ennen tajunnut kuinka paljon tähän maahan mahtuu sellaisia naisia, jotka käyttävät lapsia tekosyynä, jonka nojalla olla käymättä töissä. Hassua sanoa näin bi-naisena, mutta välillä oikein nousee inho ja vitutus naisia kohtaan.
No tuota... mun mielestä se "töissä näyttäytyminen" vaan hankaloittaisi tilannetta monessa tapauksessa. Se juuri tehtävään opetettu sijainen saisi mennä ja uusi opetus edessä kun tämä "olen motivoitunut"-näytös saataisiin päätökseen. :D

Mä tein kaksi lasta peräkkäin ja olin kotona reilut viisi vuotta. Eikä tarkoita etten haluaisi töissä käydä, muuta en halunnut laittaa lapsia kovin pieninä hoitoon. En tosin tehnyt sitä kenenkään työnantajan kustannuksella jos se minusta jotenkin jalomman tekee, sillä minulla ei ollut tuolloin vakituista työpaikkaa. Mutta saman ratkaisun olisin tehnyt, vaikka olisikin löytynyt vakituinen työpaikka. Ihminen elää kuitenkin omaa elämäänsä täällä, eikä työnantajan.

Nykyisin olen vakituisessa työpaikassa ja koska mulla on n. 35 vuotta vielä eläkeikään niin enköhän mä ehdi tässä vielä tarpeeksi töitäkin tehdä että saan puhdistettua kasvoni tästä kotonaolon häpeästä. :D
 
nyt vituttaa
Täytyy myöntää, että ymmärrän työnantajaasi täysin. Ymmärrän toki sinuakin, mutta jos minulla olisi työntekijöitä, jotka vain lisääntyvät ja lomailevat kotona, olisin todella ärtynyt ja takuulla hakisin työtä tekevän työntekijän lomailijoiden tilalle maksoi mitä maksoi. Fakta on se, ettei sinusta siellä kotisohvalla koidu firmalle muuta kuin haittaa ja rahanmenoa. Sinun tilassasi olisin kyllä käynyt välillä näyttäytymässä töissäkin, että työnantaja olisi ymmärtänyt, että tahdon töissä käydä. Tiedän kyllä, että tämä viesti nostaa hirveän sanaharkan siitä, kuinka kotiäitiys on työtä ja blaa blaa, mutta kyllä tuollainen tilanne takuulla vituttaa työnantajaa ja saa tämän ajattelemaan, ettei työntekijällä ole ollut aikomustakaan palata töihin vaan poikia litanja lapsia firman kirjoilla.

Nyt kun olen ollut täällä KaksPlussalla jonkin aikaa, on pakko myöntää, että olen saanut naisista todella huonon kuvan. Ihmettelen, miten en ole ennen tajunnut kuinka paljon tähän maahan mahtuu sellaisia naisia, jotka käyttävät lapsia tekosyynä, jonka nojalla olla käymättä töissä. Hassua sanoa näin bi-naisena, mutta välillä oikein nousee inho ja vitutus naisia kohtaan.
Jos mä olisinkin vain lisääntynyt ja olisin ollut hoitovapaalla kauemmin niin,että esikoinen olisi sen n 3v kun jäisin uudelleen äitiyslomalla ja olisin hänestä taasen sinne kun hän täyttää sen 3 ja jäisin taaasen uudestaan äitiyslomalle niin, jotenkin tuon sinun kantasi ymmärtäisin. Tässä minun tilanteessa en ymmärrä. Ja laki on laki, vaikka kuinka vituttaisi niin ei sitä saa rikko tai saa,mutta sanktiota seuraa.

Minä kuitenkin olen samalla työnantajalla ollut vuodesta 2003 ilman yhtäkään sairauspoissaoloa ja tehden tarvittaessa ylitöitä, niin minun työmoraaliani on turha sättiä.

Olisiko se jotenkin paremman "näköistä" jos teksii viisi lasta ja kävisi jokaisen välissä tekemässä 1-3kk töitä?

Olisiko se sijaista kohtaan sitten oikein,että heivataan pois pariksi kuukaudeksi ja taas palkattisiin uudestaan? Olisiko se työnantajalle helpompaa?
 
tits
Tuo hoitovapaan katkaiseminen voi olla noin,mutta meillä pitää kuitenkin ilmoittaa se uuden äitiysloman alkamispäivä silloin kun se alkaa. Palkkaa tästä äitiyslomasta en käsitääkseni saa siltä 3kk.
Juu, ilmoittaa pitää silti oikea alkamisaika. Jäi se mainitsematta. :)

Birgitte, Oletko todella sitä mieltä, että mielummin ottaisit työntekijän takaisin, vaikkapa 4kk, ennen uutta äippälomaa??? Menetäisit mahdollisesti hyvän sijaisen, maksaisit (luultavasti) 3kk palkan äitiysloman alusta ja huonossa tapauksessa loppuraskauden sairasloman, haastattelisit taas kymmeniä mahdollisia äitiyslomasijaisia ja kouluttaisit taas uuden työntekijän? Vain, jotta näkisit työntekijän olevan motivoitunut. Itse kyllä kiittäisin kauniisti, jos ei työntekijä tossa vaiheessa töihin palaisi!! Kalliimmaksi kun se mulle työnantajana tulisi. Lisääntyminen kun on valitettavasti ihan luonnollinen asia ja niitä lapsia nyt usein tehdään enemmän, kuin yksi... Ja toistan mielipiteeni: äitiys- ja vanhempainvapaan kustannukset pitäisi jakaa tasapuolisesti kaikille yrityksille! Näin ne eivät kuormittaisi pelkästään naisvaltaisia aloja! Toivottavasti miehet alkavat entistä enemmän pitämään "osansa" vapaista ja miesvaltaisillakin aloilla aletaan ymmärtää, että se olisi tasapuolista kaikkien nimissä.
 
"vieras"
Täytyy myöntää, että ymmärrän työnantajaasi täysin. Ymmärrän toki sinuakin, mutta jos minulla olisi työntekijöitä, jotka vain lisääntyvät ja lomailevat kotona, olisin todella ärtynyt ja takuulla hakisin työtä tekevän työntekijän lomailijoiden tilalle maksoi mitä maksoi. Fakta on se, ettei sinusta siellä kotisohvalla koidu firmalle muuta kuin haittaa ja rahanmenoa. Sinun tilassasi olisin kyllä käynyt välillä näyttäytymässä töissäkin, että työnantaja olisi ymmärtänyt, että tahdon töissä käydä. Tiedän kyllä, että tämä viesti nostaa hirveän sanaharkan siitä, kuinka kotiäitiys on työtä ja blaa blaa, mutta kyllä tuollainen tilanne takuulla vituttaa työnantajaa ja saa tämän ajattelemaan, ettei työntekijällä ole ollut aikomustakaan palata töihin vaan poikia litanja lapsia firman kirjoilla.

Nyt kun olen ollut täällä KaksPlussalla jonkin aikaa, on pakko myöntää, että olen saanut naisista todella huonon kuvan. Ihmettelen, miten en ole ennen tajunnut kuinka paljon tähän maahan mahtuu sellaisia naisia, jotka käyttävät lapsia tekosyynä, jonka nojalla olla käymättä töissä. Hassua sanoa näin bi-naisena, mutta välillä oikein nousee inho ja vitutus naisia kohtaan.
Minä "ymmärtäisin" jos olisi kiikun kaakun olevasta pienestä firmasta kyse, mutta kuntatyönantaja...
 
"vieras"
Hoitovapaan voi nykyään keskeyttää jos jää uudelle äitiyslomalle. (Tai ainakin meidän liitossa oli näin, uskoisin että muuallakin). Se oli muuttunut vähän aikaa sitten. Työnantajan ei tarvitse maksaa sitä 3kk:n palkkaa mutta lomat kertyy normaalisti äitiys- ja vanhempainvapaan ajalta.
 
tits
[QUOTE="vieras";27724387]Hoitovapaan voi nykyään keskeyttää jos jää uudelle äitiyslomalle. (Tai ainakin meidän liitossa oli näin, uskoisin että muuallakin). Se oli muuttunut vähän aikaa sitten. Työnantajan ei tarvitse maksaa sitä 3kk:n palkkaa mutta lomat kertyy normaalisti äitiys- ja vanhempainvapaan ajalta.[/QUOTE]

Ok, varmaan ollu mulla vanhaa tietoa. :)
 
Kuules ystävä, minulla on tästä kokemusta ja sinua ei voida vakituisesta työsuhteesta irtisanoa näillä perusteilla! Meillä itsellä on yt:t päällä töissä ja pomo sanoi että olen täysin turvassa niiltä koska olen hoitovapaalla. siis on laitonta irtisanoa ketään äitiyslomalaista tai hoitovapaalla olevaa millään muulla syyllä kuin että firma menee konkaan. Joten pomosi joko uhkailee tai sitten hän ei tajua kuinka kalliiksi tämä sinun irtisanominen tulee heille itselleen! :D
 
plklaskija
Kuules ystävä, minulla on tästä kokemusta ja sinua ei voida vakituisesta työsuhteesta irtisanoa näillä perusteilla! Meillä itsellä on yt:t päällä töissä ja pomo sanoi että olen täysin turvassa niiltä koska olen hoitovapaalla. siis on laitonta irtisanoa ketään äitiyslomalaista tai hoitovapaalla olevaa millään muulla syyllä kuin että firma menee konkaan. Joten pomosi joko uhkailee tai sitten hän ei tajua kuinka kalliiksi tämä sinun irtisanominen tulee heille itselleen! :D
Tämä ei ole totta. Jos on YT:t menossa niin saa irtisanoa perhevapaalla olevan, jos hänet olisi irtisanottu vaikka olisi töissä. Mutta missään tilanteessa ei voi perhevapaan takia irtisanoa.
 
"vieras"
No ilmeisesti kommentilla haettiin sitä, että irtisanomisesi takana ei ole mitään muuta syytä, sinusta johtuvaa. Tuskin on jos pomo oikeasti sanonut noin. Jos pystyt noi todistaan ei sitä oikein saa enää käännettyä sinusta johtuvaksikaan, siis lailliseksi irtisanomiseksi.
Itseasiassa työnantajalla on näyttötaakka osoittaakseen ettei irtisanominen johtunut hoitovapaasta. Jos työnantaja ei kykene sitä osoittamaan, kyseessä on laiton irtisanominen ja korvaukset työntekijälle. Jos siis oikeuteen mennään.

Onpas tökerö pomo sulla! Sä saat kyllä kaikki korvaukset jos viet asiaa eteenpän, jos siellä taustalla ei ole tuotannollisia ja taloudellisia syitä.
 
hyvänen aika
Tämä ei ole totta. Jos on YT:t menossa niin saa irtisanoa perhevapaalla olevan, jos hänet olisi irtisanottu vaikka olisi töissä. Mutta missään tilanteessa ei voi perhevapaan takia irtisanoa.
Teillä on kuulkaa mammat pää ihan sekaisin. Totta kai voi irtisanoa työntekijän koska vain ja missä tilanteessa. Oli sitten sairaana, lomalla, äityislomalla tai hoitovapaalla. Koska vain voi saada kenkää, oli yt:t päällä tai ei.

Mutta jos irtisanoo, niin irtisanominen on tietyissä tilanteissa laiton ja työnantaja voi joutua maksumieheksi. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että irtisanoa voi koska vai, milloin vain ja mistä syystä vain.
 
"vieras"
Pitääkö pomosi sinua todella niin tyhmänä, että nielet tämän kakistelematta. Pidä puolesi ja vie asia eteenpäin. Törkeä tai tyhmä pomo. Toivottavasti kuulut liittoon, tiiedetäänkö työpaikallasi kuulutko vai etkö.
 
"Vieras"
Totuus on että tänä päivänä yrityksillä EI ole varaa pitää loisia lomailemassa ja tehtailemassa lapsia. Kyllä vastuuntuntoinen aikuinen sen itsekin tajuaa että työnantaja ei ole mikään hyväntekeväisyyslaari josta voi ammentaa loputtomiin antamatta itse mitään.

Etsit uuden paikan sitten kun lapset on tehty. Ei se sen ihmeellisempää ole.
ANTEEKSI MITÄ? :D
Voi luoja teidän kanssanne.

Kyseessä selkeä laiton irtisanominen, heti yhteys liittoon ja säilytä viestit! Ei tule onnistumaan irtisanomisesi!

__________

"Työnhakija ei myöskään ole velvollinen kertomaan raskaudestaan esimerkiksi työhaastattelussa. Raskaudesta kertominen koeaikana ei oikeuta työnantajaa purkamaan työsuhdetta raskauden takia.


Raskaana olevan naisen suojelu
Työnantajan on poistettava raskaana olevan naisen työympäristöstä ja työtehtävistä sikiön kehitykselle tai raskaudelle vaaraa aiheuttavat tekijät. Tämä ei aina ole mahdollista. Silloin naisella on oikeus erityisäitiysvapaaseen, jonka aikana hän saa erityisäitiysrahaa.

Irtisanominen perhevapaan aikana
Työnantaja ei saa irtisanoa työntekijää raskauden tai perhevapaan takia. Jos työntekijä irtisanotaan perhevapaan aikana, työnantajan on pystyttävä todistamaan, että kyseessä on muu syy kuin perhevapaa. Taloudelliset tai tuotannolliset syyt riittävät perusteeksi vain, jos työnantajan toiminta päättyy kokonaan. Muussa tapauksessa oikeus katsoo irtisanomisen johtuneen perhevapaasta.

Jos perhevapaalta palaavalle ei voida enää tarjota työtä, irtisanomisaika voi alkaa aikaisintaan ensimmäisenä työpäivänä. Myös perhevapaalta palaava työntekijä saa irtisanomisajan palkan."
 
jaha
[QUOTE="noniin";27723110]ikävä totuus. olet kallis lomailija firmalle. keskity nyt sitten lapsiisi ja kun olet sikiöinyt tarpeeksi ni hae töitä.[/QUOTE]

Kalliiksi tämä tulee sille firmalle joka pitä moista nupopäistä pomoa. Korvauksena tulee vähintään vuoden-kolmen palkka.
 

Yhteistyössä