tuli paha mieli kun taapero ei päässytkään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
morsiustytöksi vaikka niin sovittiin. morsiamen ja sulhasen kanssa oli sovittu, että taaperomme on kulkee miten kulkee, mutta haluavat pienen kävelemään käytävää. sovimme käytännön mitä tehdään jos ei mene niin kuin sujuu. kaikki piti olla ok, kunnes ko. pv:nä morsiamen isä sanoi pieneen päin kääntyneenä "etkai sä kävele". Siinä vaiheessa nousi pala kurkkuun ja aattelin, että mitäh! Morsian ei tod.näk. tiennyt näistä isänsä aatoksista, mutta en voinut "kävellä" yli joten paikan päällä sitten kysyin että mitä tehdään. Morsiamelle ilm. olisi käynyt että pieni kävelee niin kuin sovittu mutta morsiamen isä katsoi kyll vielä niin merkitsevästi, että aloin sitten selitellä että taapero on väsynyt, että ei kait onnistu.

Siinä sitten sukulaiset kyselivät kun mentiin penkkiin istumaan että ei pieni kävelekään alttarille. Siinä hätäpäissäni sitten valehtelin, että sovittiin, että ei mene, jos ei onnistukaan. Siinä oli mm. morsiamen isän äiti autuaan tietämättömänä mitä poikansa oli sanonut.

Nyt vaan harmittaa niin vietävästi kun käytiin harjoituksissa ja teetettiin puvut j haettiin hiuspannat etc., että miksi morsiamen isä ei voinut aiemmkin tuoda mielipidettään esille ja olisi sanonut suoraan tyttärelleen että ei halua että ei halua lastamme siihen kävelemään jos epäilee että epäonnistuu. En halunnut että morsiamen isä olisi sitten mulkoillut pahasti ja syyttänyt tyttärensä häiden pilaamisesta, jos kaikki ei olisi mennyt nappiin. Ymmärrän toki morsiamen isän jännityksen, mutta olisi tosiaan voinut aiemmin ottaa puheeksi.

Mietityttää vaan kun moni luuli, että oli miehen kanssa päätetty, että taapero ei kävele eikä näin ollut. Kertoisitko sinä asemassani morsiamelle totuuden, että tulisi julki sitten muillekin?

No mä oisin vaan sanonut, että näin on sovittu ja harjoiteltu MORSIUSPARIN kanssa. Morsiankin saattoi olla hämillään, kun ei sitten mennytkään suunnitelmien mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pillipiiparipimppa:
Kertoisin tietysti. Oliko tyttö itse pettynyt? :hug:

No on sen verran pieni, alta 2-v. että ei ihan itse vielä ymmärtänyt asiaa, mutta kovasti harjoituksissa juoksi iloisena käytävää.

Minä enemmän pettynyt tuon vaivannäön vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
morsiustytöksi vaikka niin sovittiin. morsiamen ja sulhasen kanssa oli sovittu, että taaperomme on kulkee miten kulkee, mutta haluavat pienen kävelemään käytävää. sovimme käytännön mitä tehdään jos ei mene niin kuin sujuu. kaikki piti olla ok, kunnes ko. pv:nä morsiamen isä sanoi pieneen päin kääntyneenä "etkai sä kävele". Siinä vaiheessa nousi pala kurkkuun ja aattelin, että mitäh! Morsian ei tod.näk. tiennyt näistä isänsä aatoksista, mutta en voinut "kävellä" yli joten paikan päällä sitten kysyin että mitä tehdään. Morsiamelle ilm. olisi käynyt että pieni kävelee niin kuin sovittu mutta morsiamen isä katsoi kyll vielä niin merkitsevästi, että aloin sitten selitellä että taapero on väsynyt, että ei kait onnistu.

Siinä sitten sukulaiset kyselivät kun mentiin penkkiin istumaan että ei pieni kävelekään alttarille. Siinä hätäpäissäni sitten valehtelin, että sovittiin, että ei mene, jos ei onnistukaan. Siinä oli mm. morsiamen isän äiti autuaan tietämättömänä mitä poikansa oli sanonut.

Nyt vaan harmittaa niin vietävästi kun käytiin harjoituksissa ja teetettiin puvut j haettiin hiuspannat etc., että miksi morsiamen isä ei voinut aiemmkin tuoda mielipidettään esille ja olisi sanonut suoraan tyttärelleen että ei halua että ei halua lastamme siihen kävelemään jos epäilee että epäonnistuu. En halunnut että morsiamen isä olisi sitten mulkoillut pahasti ja syyttänyt tyttärensä häiden pilaamisesta, jos kaikki ei olisi mennyt nappiin. Ymmärrän toki morsiamen isän jännityksen, mutta olisi tosiaan voinut aiemmin ottaa puheeksi.

Mietityttää vaan kun moni luuli, että oli miehen kanssa päätetty, että taapero ei kävele eikä näin ollut. Kertoisitko sinä asemassani morsiamelle totuuden, että tulisi julki sitten muillekin?

No voi harmitus :hug: Olipa isältä tökero temppu. Mitä sitten vaikka kaikki ei aivan putkeen oiskaan mennyt jos kerran asia oli ok morsiusparin mielestä.
Meillä oli häissä 2v sulhaspoika, ei se aivan nappiin mennyt hänenkään kanssa, muttei ketään haitannut ja toinen tohkeissaan oli mukana sen minkä osasi. Äitinsä sovitusti sitten toimi. Nyt on aikaa mennyt jo vuosia ja poika itse muistaa jutun mukavana +muut tämän söpön pikkumiehen totisessa tehtävässään.

Kertoisin jos sitä minulta kysyttäisiin ja avoimesti ihmeteltäisiin. Jos morsian kysyy niin sanot vaan totuuden että ei tuntunut oikein sopivalta että sait morsiamen isältä sellaisen kuvan ettei se ehkä olisi ihan sopivaa ja tämä oli saanut sinut hieman epäröimään. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja tärkeintä että morsiamella oli kauniit häät. Näin minä sen ihmisille ilmaisisin ettei siitä liian isoa juttua tekisi. Harmittaa tietysti puolestasi kun kaikki puvutkin ostettu valmiiksi.

No itse olen aika sanavalmis ihminen. Liiankin. Ja olisin hoitanut tuon tilanteen eri tavalla kuin sinä.

Siis morsiusparin kanssa olitte sopineet lapsenne osallisuudesta häihin. Sitä oli harjoiteltu. Vaatteet teetetty.
Varmasti morsiuspari oli suunnitellut kuinka ihanalta se näyttää kun ensin tulee pieni taapero ja sitten morsian ja kaikki menee miten menee. Lapsista kun ei koskaan tiedä ja jos lapsi "mokaa" vaikka niin ei voi kylläkään sanoa, sillä vaikka olisi tapahtunut mitä niin lapsenne olisi onnistunut tehtävässään.
Joskus noissa kotivideo-ohjelmissa on näkynyt pienten morsiusneitojen ja poikien toilailuja käytävällä, nenänkaivuusta lähtien ja se on minusta aika söpön näköistä ja tulee simmoinen mukava iloinen tunne.

Nyt sitten morsiammen isä kielsi sen. Ei morsian.
Sinä peruit isän mielipiteen takia. Sitä en ymmärrä.

Siinä tilanteessa olisin katsonut morsiammen isää ja sanonut, että lapsemme on puettu ja ollaan harjoiteltu morsiammen toiveiden mukaisesti ja morsian haluaa lapsemme kävelemään käytävällä.
En halua tehdä morsiusparin suurena päivänä heidän tahtonsa vastaisesti.
Sen jälkeen lapsi kainaloon ja morsiammen tykö odottamaan käytävälle astelua.
En olisi puhunut isän höpinöistä morsiammelle mitään vaan jatkanut suunnitelmia aivan kuten sovittu. Vain jos morsian tai sulhanen itse olisvat muuttaneet suunnitelmia, olisin mennyt penkille istumaan lapsen kanssa ja se olisi ollut ok.

Ymmärsin teksitistäsi, että morsian ei edes tiedä, että isänsä käski teitä luopumaan tehtävästä.
Kyllä vihjaisin siitä morsiammelle, sillä nyt hän kuvittelee, että vaikka kaikki oli suunniteltu hienosti niin te ette sitten pitäneetkään suunnitelmista kiinni ja mitään morsiammelle tai sulhaselle ilmoittamatta yhtäkkiä muutitte hääsuunnitelmia.

Oisin jättänyt morsiammen isän kommentit omaan varjoonsa. Jos hääparin kanssa sovittu niin sovittu. Ja todellakin olisin pettynyt ja kertoisin hääparille, miksi näin kävi.

sulhasen äiti pistää hanttiin joka asiassa, hääpari halusi nettiin lahjalistan, sulhasen äiti taas stockmannille, linkki lahjalistaan piti laittaa kutsujen mukaan, no ei tullut kutsujen mukaan.
Tytärpuolelle oli luvattu mekko mitä saisi käyttää, sulhasen täti pisti hanttiin, sanoi että on epäreilua että hänen pitää maksaa oman lapsensa puvusta yli satanen ja tytärpuoleni saa ilmaiseksi. No ostimme sitten uuden puvun tytölle. No nyt sitten kun sulhasen äiti sai tietää että tytärpuoleni käyttää sitä mitä ostettiin niin alkoi uhkailemaan että toinen kukkaistytöistä ei sitten osallistu häihin ollenkaan.
Myöskin meidän puoli ja morsian olisi halunnut että nostetaan malja menneiden rakkaiden ihmisten kunniaksi, no sitten tuli uhkaus koko sulhasen suvulta että jos näin teemme he marssivat pois häistä...
Että silleen, mitäköhän muuta tulee vielä, häät on nyt perjantaina...

niin nyt mulla on paha mieli myös siitä, että morsiuspari kenties ihmetteli päätöstämme. Jäin vain jotenkin haavi auki morsiamen isän kommentista, että ajattelin, että parempi sitten jättää menemättä kuin ottaa vihat päällensä. Eipä tarttis sitten syytellä meitä. Mutta nyt on sitten oman pahan mielen lisäksi paha olla morsiusparin vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin nyt mulla on paha mieli myös siitä, että morsiuspari kenties ihmetteli päätöstämme. Jäin vain jotenkin haavi auki morsiamen isän kommentista, että ajattelin, että parempi sitten jättää menemättä kuin ottaa vihat päällensä. Eipä tarttis sitten syytellä meitä. Mutta nyt on sitten oman pahan mielen lisäksi paha olla morsiusparin vuoksi.

sun pitäisi tehdä niinkuin morsiuspari toivoo, ei siinä tarvitse muiden mielipiteitä kuunnella. Ymmärrän kyllä sinua. Jos luit ton mun tekstini niin tiedät miten vaikeaa kun kunnolla joku pistää hanttiin ja luulisi tuossa minunkin tapauksessa että siskoni anoppi olisi menossa naimisiin.

Yhteistyössä