Tuli paha mieli kun käytiin tutustumassa päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Oltiin jo sisällä käyty ja oli aika lähteä ulos tutustumaan pihan leikkipaikkoihin.
Heti ovella oli vastassa joku lähemmäs kouluikäinen poika ja tyttömme (3-v.) nähdessään tämä poika rupesi irvailemaan "hyi hito kun on ruma kakara! tosi ruma lapsi, saisit hävetä rumuuttas!"
Olin vain että :O
Menin niin sanattomaksi, etten tajunnut kelleen mainita asiasta. Kotona purskahdin itkuun, miten joku noin pieni lapsi voi olla noin julma ja ilkeä?
Olkoonkin meidän lapsella pieni "kauneusvirhe" kasvoissa, mutta tuota poikaa ei oltu kyllä yhtään kasvatettu hyviin tapoihin.

Tuli niin paha mieli, että taidan sittenkin erota töistäni ja hoitaa tytärtäni kotona. Olkoon mitälie curlausta hyvänsä, mutta mä en kestä että mun tyttöä tuollai haukutaan kun se ei ole tytön oma vika. :(

voi olla totta, karmeeta kun ei lapsia enää kasvateta tavoille. Nyt heti otat yhteyttä sinne päiväkotiin ja selvitätte kuka se oli, vastuuseen on poika laitettava ja sun on pidettävä kynsin ja hampain kiinni sun lapsesi oikeuksista, taistele!

Voi ei :( Sinuna kyllä soittaisin päiväkotiin ja kertoisin tapahtuneesta että siellä osataan tarkkailla että näin ei pääse uudestaan käymään. Varmasti tuntui tosi pahalta. Miten lapsi reagoi tähän?

Tuli niin paha mieli, että taidan sittenkin erota töistäni ja hoitaa tytärtäni kotona. Olkoon mitälie curlausta hyvänsä, mutta mä en kestä että mun tyttöä tuollai haukutaan kun se ei ole tytön oma vika. :(

Älä nyt hyvä ihminen tuollaisia mieti. Meinaatko mennä lapsen mukana eskariin ja kouluun. Pakkohan sen lapsen on oppia tulemaan toimeen muiden lasten kanssa. Älä anna yhden mätämunan pilata kaikkea. Lapsesi voi saada päiväkodissa vaikka kuinka paljon hyviä kavereita ja viihtyä siellä hyvin.

Kylläpä oli tyhmästi käyttäytyvä poika. Sellaisia ne ovat joskus, lapset. :(
Tuossa tilanteessa menee helposti sanattomaksi.

Voi ei :( Sinuna kyllä soittaisin päiväkotiin ja kertoisin tapahtuneesta että siellä osataan tarkkailla että näin ei pääse uudestaan käymään. Varmasti tuntui tosi pahalta. Miten lapsi reagoi tähän?

Hiljaiseksi meni tyttökin. Hävettää tuo oma reaktio, että kotona aloin märsätä, enkä kyennyt silloin tilanteessa puolustamaan tyttöä mitenkään. toivottavasti tyttö ei osaa yhdistää itkuani siihen tilanteeseen enää. :(

Älä nyt hyvä ihminen tuollaisia mieti. Meinaatko mennä lapsen mukana eskariin ja kouluun. Pakkohan sen lapsen on oppia tulemaan toimeen muiden lasten kanssa. Älä anna yhden mätämunan pilata kaikkea. Lapsesi voi saada päiväkodissa vaikka kuinka paljon hyviä kavereita ja viihtyä siellä hyvin.

Kylläpä oli tyhmästi käyttäytyvä poika. Sellaisia ne ovat joskus, lapset. :(
Tuossa tilanteessa menee helposti sanattomaksi.

Näin juuri. Tosi kurjalta tuntuu varmasti nyt, mutta mitä varhaisemmin lapsesi oppii tulemaan toimeen muiden lasten kanssa sitä paremmin oppii pitämään puoliaan. Joskus ne toiset (inhottavatkin) lapset on kohdattava. Tsemppiä!

Sitä se on, ikävä kyllä. Nyt olisikin tärkeää että saat rakennettua lapsellesi (sekä itsellesi) terveen itsetunnon, jotta pystytte tän sietämään. Kukaa ei tule asiaan koskaan puuttumaan. Sama paska jatkuu koulussakin, ei kenenkään vanhemmat tänä päivänä osaa, eikä uskalla laittaalapsiaan kuriin.

[QUOTE="joo";23083476]Sitä se on, ikävä kyllä. Nyt olisikin tärkeää että saat rakennettua lapsellesi (sekä itsellesi) terveen itsetunnon, jotta pystytte tän sietämään. Kukaa ei tule asiaan koskaan puuttumaan. Sama paska jatkuu koulussakin, ei kenenkään vanhemmat tänä päivänä osaa, eikä uskalla laittaalapsiaan kuriin.[/QUOTE]

Ja höpö höpö!!

[QUOTE="vieras";23083446]No jos sulla on mahis jäädä kotiin, niin jää!! Niin mäkin jäin, lapsi 3,5 v[/QUOTE]

Kylä se lapsi enemmin tai myöhemmin joutuu kuitenkin kohtamaan julman maailman, en tiedä, onko sekään niin hyvä ratkaisu, että hän on kotona kouluikään. Monet lapset ovat valitettavasti ilkeitä, ovat ollet kyllä ennenkin. Sinun on nyt ryhdistäydyttävä ja otettaa asia puheeksi siellä päiväkodissa, jotta puuttuvat pojan käytökseen. Sinun pitää puolustaa lastasi.
Olen itsekin hirveä herkkis, ja olisi kyllä hirveää, jos omaa lasta kiusattaisiin.

Kyllä sun pitää tuohon asiaan puuttua eikä jättää noin vaan. Ja vastaavissa tilanteissa tulevaisuudessa niin ole sanavalmis, ei ole kivaa ettei lapsi voi luottaa siihen että äiti puolustaa!

Yhteistyössä