Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta (lomailua toisen sukupuolen edustajan kanssa)

"sondersson"
[QUOTE="vieras";23016822]Se on kiva, kun on sellaista ajelehtimista ja päättämättömyyttä joidenkin elämä, että joka suuntaan pitää aina olla ovi avoinna. Joko ei tiedetä ollaanko erottu tai sitten ei tiedetä ollaanko yhdessä.
[/QUOTE]

Mitä päättämättömyyttä se on, jos on päättänyt erota ja päättänyt pitää välit eksään hyvässä kunnossa, päättänyt että ollaan edelleen perhe omalla tavallamme, ja päättänyt olla uudessa suhteessa. Paljon päätöksiä, ei yhtään päättämättömyyttä :D
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23016844]Joo, ei mulla ole muidenkaan seurustelukumppaneiden kanssa ollut perhettä.

Häihin menen sillä perusteella, kuka kutsuu. Jos kutsu tulee eksän suvulta, mennään perheen kesken, jos nykyisen suvulta niin hänen kanssaan, lapset mukaan jos erikseen kutsutaan. Jos minun suvulta, niin riippuu siitä onko lapsiystävälliset häät... Eli jos lapset mukaan niin isä lähtee kans, jos ei, niin sitten nykyinen. Jos on kaverin synttärit niin sama juttu. Paitsi jos on kyse nykyisen ja mun yhteisestä kaverista, niin en tietenkään eksää sinne veisi. Kuulostaapas monimutkaiselta :D :D[/QUOTE]

Eli siis sinusta pari, joka on ollut yhdessä vaikka 20 vuotta ei ole perhe, jos heillä ei ole lapsia?

Ja kaverisi häihin ihan muitta mutkitta ottaisit mukaan ex-miehen, vaikka hänkin tietäisi uudesta suhteestasi? Sinusta olisi ihan ok jättää uusi kumppani kotiin, kun lähdet juhliin perheesi kanssa? Ja kyse ei ole nyt mistään lasten hoitamisesta tai siitä, ettei uusi miehesi ehkä edes haluaisi tulla häihin, vaan kyse on sinun ja uuden "kumppanisi" väleistä. Mikä hänen asemansa sinun elämässäsi edes on, jos et anna hänen olla lapsille "isäpuoli", sinulle perheenjäsen, ystäville ja tuttaville esittelyn arvoinen?
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23016911]Mitä päättämättömyyttä se on, jos on päättänyt erota ja päättänyt pitää välit eksään hyvässä kunnossa, päättänyt että ollaan edelleen perhe omalla tavallamme, ja päättänyt olla uudessa suhteessa. Paljon päätöksiä, ei yhtään päättämättömyyttä :D[/QUOTE]
Väität siis, että kummallakaan ei ole enää minkään lajin kiinnostusta toista kohtaan muuta kuin ystävinä?
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23016917]Eli siis sinusta pari, joka on ollut yhdessä vaikka 20 vuotta ei ole perhe, jos heillä ei ole lapsia?

Ja kaverisi häihin ihan muitta mutkitta ottaisit mukaan ex-miehen, vaikka hänkin tietäisi uudesta suhteestasi? Sinusta olisi ihan ok jättää uusi kumppani kotiin, kun lähdet juhliin perheesi kanssa? Ja kyse ei ole nyt mistään lasten hoitamisesta tai siitä, ettei uusi miehesi ehkä edes haluaisi tulla häihin, vaan kyse on sinun ja uuden "kumppanisi" väleistä. Mikä hänen asemansa sinun elämässäsi edes on, jos et anna hänen olla lapsille "isäpuoli", sinulle perheenjäsen, ystäville ja tuttaville esittelyn arvoinen?[/QUOTE]

juu minä pidän heitä pariskuntana, mutta itse saavat toki pitää toisiaan perheenjäseninä.

Meillä on hyvin tuore suhde, joten hän ei ole lapsilleni yhtään mitään. Eikä minulle perhettä. Tulevaisuudessa ehkä jos asiat hyvin menee.

Eikai kukaan päästä uusia ihmisiä lastensa elämään tuosta noin vaan?
 
Lapsen ajatusmaailmaan ei mahdu sellainen, että hänelle annetaan ymmärtää äidin ja isän olevan taas perhe. Sitten loman jälkeen tulisi uusi raastava ero omasta isästä, kun hän ei pyörisikään joka hetki kuvioissa.

Jos uusi mies olisi mukana, ja vaikka hänenkin nykyisensä, lapset olisivat silti hukassa käytännön tilanteissa. Voin vain kuvitella millaisia selkkauksia vuorokauden eri aikoina tulisi kun lapset eivät tietäisi, onko heidän kanssaan nyt uusi vai oikea isä.

Mitä ap tekisi kun lapset alkaisivat vaatia isiä samaan makuuhuoneeseen niin kuin vähän aikaa sitten kun koti oli ehjä? "EEEi kun mulla on nyt Pera tässä vuoteessa ja isi on vain teidän hoitajana tuolla rannalla välillä" jne jne
En tiedä minkä ikäisiä ap:n lapset ovat, mutta varmaan ap heille kuitenkin kertoo, että nyt lähdetään lomalle isän kanssa ja lapset tietävät, että kyseessä on loma-aika ja sitten arki jatkuu kuitenkin siellä uudessa kodissa, jossa asuu uusi mies. Ei lapset ole tyhmiä ja uskon, että monille sopii hyvin tuo, että saavat erosta huolimatta olla yhtä aikaa molempien vanhempien kanssa. Uskoisin myös, että nämä uudet puolisot tajuavat sen, että ihmisillä, joilla on lapsia, tulee myös olemaan jonkinlainen suhde aina lasten toisen vanhemman kanssa.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23016932]Väität siis, että kummallakaan ei ole enää minkään lajin kiinnostusta toista kohtaan muuta kuin ystävinä?[/QUOTE]

eksällani kyllä on, mutta minulla ei. Tästäkin olen kertonut tälle nykyiselle.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23016891]
Tuo vaatii hurjan posotiiviset, avoimet ja jopa epänormaalin lojaalit välit.[/QUOTE]

Juurikin tällaisia suhteita minä elämääni haluan. Ihminen, joka ei siihen pysty, ei ole sellainen jonka kanssa haluaisin olla. Minä en ole niin perinteinen käsityksineni, ja se pitää jokaisen, joka on kanssani läheisemmin tekemisissä, ymmärtää.
 
"sondersson"
noh, nyt täytyy mennä laittamaan ruokaa ja siivoomaan. Vastaukset toki ovat sitä luokkaa mitä oletinkin. Harva sietää eksiä elämässään ja se on ihan ymmärrettävää. Toivotaan että meillä tämä onnistuu :)
 
eronnut äiti
Niin mut mulla, tai meillä, on vähän silleen et meillä ei ole mitään entistä perhettä vaan ihan oikea perhe. Ja juurikin lasten takia tahdotaan lomailla yhdessä, että hekin näkee ettei meidän perhe eron takia ole kokonaan poissa. Samoin vietetään juhlapäivät yhdessä ja silleen.
Tämä on erittäin haitallista lapselle, joka aina kuitenkin haluaa, että vanhemmat palaavat yhteen. He näkevät yhteiset reissut toivonkipinänä ja pettyvät yhä uudelleen. Sinun tulee myös itsesi hyväksyä se tosiasia, että entistä perhettänne ei enää ole. Kun erotaan, silloin erotaan. Se on lapsillekkin parempi.

Kyllä mekin olemme eksäni kanssa hyvissä väleissä ja hoidetaan yhdessä lastemme asiat. Mutta yhteiset lomat, ei todellakaan! Lapset sopeutuvat muutokseen, mutta eivät kestä jatkuvaa pallottelua toiveikkuudesta pettymykseen.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23016981]Juurikin tällaisia suhteita minä elämääni haluan. Ihminen, joka ei siihen pysty, ei ole sellainen jonka kanssa haluaisin olla. Minä en ole niin perinteinen käsityksineni, ja se pitää jokaisen, joka on kanssani läheisemmin tekemisissä, ymmärtää.[/QUOTE]

Eli sinun käsityksiäsi pitää ymmärtää, mutta sinun ei tarvitse ymmärtää muiden käsityksiä? Jos ystäväsi haluaa kutsua sinut, lapsesi ja uuden kumppanisi häihinsä, sinä otat vapauden kutsua entisen miehesi nykyisen sijaan, vaikka hääpari halusi tutustua uuteen kumppaniisi. Lapsille selitetään koulussa perheen merkityksestä ja jutellaan omista perhesuhteista, mutta sinulla ja ex-miehelläsi on molemmilla suhteet tahoillanne, ettekä edes asu (?) yhdessä. Sinusta on ok jättää uusi kumppani sivuun silloin kun sinulle sopii paremmin. Eihän sellaista vaihtoehtoa voi ajatellakaan, että lähtisit sinne matkalle lasten ja vain sen uuden kumppanin kanssa? Tottakai ainoat kumppanille annettavat vaihtoehdot ovat: kumppani lähtee mukaan tai ei lähde, ex-mies lähtee joka tapauksessa.

Entä mitenkäs tähän avoimeen ja kaikkien parasta ajattelevaan kuvioon sopii tämä ex-miehen perääsi haikailu. Miehesi uusi kumppanihan tietysti tietää tästä, vai tietääkö?
 
ron
Tottakai voidaan jos ehtivät tutustua ja tulla toimeen keskenään. Nyt erosta on vasta niin vähän aikaa ettei exä todellakaan ole valmis sellaseen. Mä olisin kyllä, mä olen tätä asiaa käsitellyt jo varmaan muutaman vuoden.
Voitte uohtaa ne uudet kumppanit kun kerrotte heille suunnitemistanne ja viimeistään loman jälkeen. Ei ole mitään syytä, miksi eronneiden vanhempien täytyisi viettää yhdessä aikaa lasten kanssa. Siitä on pelkkää haittaa, koska se saa lapset ymmälleen ja elättelemään turhia toiveita.

Se osapuoli, joka on muuttanut pois perheestä, ei siihen enää kuulu. Hänellä voi sitten olla uusi perhe, mutta hänen omat lapsensa eivät siihen kuulu kun eivät asu yhdessä. Vaikuttaa siltä, ettette ole hyväksyneet eroa.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23017050]noh, nyt täytyy mennä laittamaan ruokaa ja siivoomaan. Vastaukset toki ovat sitä luokkaa mitä oletinkin. Harva sietää eksiä elämässään ja se on ihan ymmärrettävää. Toivotaan että meillä tämä onnistuu :)[/QUOTE]

Ai sinusta se, ettei tulisi mieleenkään lähteä lomamatkalle eksän kanssa tarkoittaa sitä, ettei siedä eksiä elämässään? Ymmärrätkö, että siihen väliin mahtuu aika paljon?
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23016981]Juurikin tällaisia suhteita minä elämääni haluan. Ihminen, joka ei siihen pysty, ei ole sellainen jonka kanssa haluaisin olla. Minä en ole niin perinteinen käsityksineni, ja se pitää jokaisen, joka on kanssani läheisemmin tekemisissä, ymmärtää.[/QUOTE]
Olet ilmeisesti itse rikkinäisistä olosuhteista, kun haluat vaalia käsityksiä isosta onnellisesta "perheestä", joka haalitaan kokoon entisistä suhteista ja pikaisista uusista kumppaneista, ettei vaan hetkeksikään tule yksinäinen olo. Kannattaa harjoitella yksinoloa myös. Se opettaa paljon, eikä tule tehtyä hätiköityjä ratkaisuja seurustelusuhteissa.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23016957]eksällani kyllä on, mutta minulla ei. Tästäkin olen kertonut tälle nykyiselle.[/QUOTE]
Kai ymmärrät, että tällä hengailulla eksäsi kanssa, teet hänelle eron henkisesti vaikeammaksi pitkittämällä tilannetta. Vaikka hänestä tiiviit välit olisivatkin hyvät nyt, niin oikeasti tuntee pahaa oloa, kun ei ei saa sinua takaisin. Voi jopa yrittää elvyttää teidän suhdetta, vaikka pitäisi tehdä surutyötä.
 
"sondersson"
Alkuperäinen kirjoittaja eronnut äiti;23017095:
Tämä on erittäin haitallista lapselle, joka aina kuitenkin haluaa, että vanhemmat palaavat yhteen. He näkevät yhteiset reissut toivonkipinänä ja pettyvät yhä uudelleen. Sinun tulee myös itsesi hyväksyä se tosiasia, että entistä perhettänne ei enää ole. Kun erotaan, silloin erotaan. Se on lapsillekkin parempi.

Kyllä mekin olemme eksäni kanssa hyvissä väleissä ja hoidetaan yhdessä lastemme asiat. Mutta yhteiset lomat, ei todellakaan! Lapset sopeutuvat muutokseen, mutta eivät kestä jatkuvaa pallottelua toiveikkuudesta pettymykseen.
Meidän lapset on vielä niin pieniä että uskon heidän sopeutuvan tällaiseen järjestelyyn. Jos näyttää siltä että se vaikuttaa heihin huonosti niin sitten toki tehdään eri tavalla. Lapset on mulla tärkeysjärjestyksessä ekana ja teen niinku heille on parasta. Mutta ei ole mitää syytä olettaa valmiiksi, että heille olisi huono juttu jotkut yhteiset lomamatkat.
 
ron
[QUOTE="sondersson";23017240]Meidän lapset on vielä niin pieniä että uskon heidän sopeutuvan tällaiseen järjestelyyn. Jos näyttää siltä että se vaikuttaa heihin huonosti niin sitten toki tehdään eri tavalla. Lapset on mulla tärkeysjärjestyksessä ekana ja teen niinku heille on parasta. Mutta ei ole mitää syytä olettaa valmiiksi, että heille olisi huono juttu jotkut yhteiset lomamatkat.[/QUOTE]

Kyllä on paljonkin. Yksi asia on se, että joudutte hankkimaan aina uuden kumppanin sen jälkeen kun palaatte lomamatkalta. Ja lapset ovat voineet jo kiintyä häneen. Lisäksi yhteinen loma aiheuttaa ex-miehellesi todellista tuskaa kun muuten ei sinulle kelpaa, muuta kuin lomalle viihdyttämään ja lapsenvahdiksi.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23017098]Eli sinun käsityksiäsi pitää ymmärtää, mutta sinun ei tarvitse ymmärtää muiden käsityksiä? Jos ystäväsi haluaa kutsua sinut, lapsesi ja uuden kumppanisi häihinsä, sinä otat vapauden kutsua entisen miehesi nykyisen sijaan, vaikka hääpari halusi tutustua uuteen kumppaniisi. Lapsille selitetään koulussa perheen merkityksestä ja jutellaan omista perhesuhteista, mutta sinulla ja ex-miehelläsi on molemmilla suhteet tahoillanne, ettekä edes asu (?) yhdessä. Sinusta on ok jättää uusi kumppani sivuun silloin kun sinulle sopii paremmin. Eihän sellaista vaihtoehtoa voi ajatellakaan, että lähtisit sinne matkalle lasten ja vain sen uuden kumppanin kanssa? Tottakai ainoat kumppanille annettavat vaihtoehdot ovat: kumppani lähtee mukaan tai ei lähde, ex-mies lähtee joka tapauksessa.

Entä mitenkäs tähän avoimeen ja kaikkien parasta ajattelevaan kuvioon sopii tämä ex-miehen perääsi haikailu. Miehesi uusi kumppanihan tietysti tietää tästä, vai tietääkö?[/QUOTE]

Niin, tietenkin olen vain sellaisen kanssa jonka kanssa sovin yhteen. Jos sä vaikka vastustaisit henkeen ja vereen eläinten tappamista, niin tuskin hengailisit metsästäjän tai teurastajan kanssa?

Jos tulee hääkutsu joka koskee juuri tiettyjä henkilöitä niin tietenkin sinne lähtee just ne sitten. Ihme vänkäämistä, tosi typerää sinulta. Ja minulle todellakin on ok "jättää toinen sivuun", kun kyse on perheasioista. Eksällä ei ole uutta kumppania vielä ja tuskin onkaan ennen kuin lopettaa mun perään haikailun.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23017185]Olet ilmeisesti itse rikkinäisistä olosuhteista, kun haluat vaalia käsityksiä isosta onnellisesta "perheestä", joka haalitaan kokoon entisistä suhteista ja pikaisista uusista kumppaneista, ettei vaan hetkeksikään tule yksinäinen olo. Kannattaa harjoitella yksinoloa myös. Se opettaa paljon, eikä tule tehtyä hätiköityjä ratkaisuja seurustelusuhteissa.[/QUOTE]

minä en haali perhettäni kokoon pikaisesta uudesta kumppanista, kuten sanoin, hän ei ole perhettäni. Ja juu, mun vanhemmat on eronneet ja musta oli todella perseestä, ettei voitu enää tehdä mitään yhdessä sen jälkeen. Mä en kävele ohi mielettömän ihastuksen jos sellainen vastaan tulee. En halunnut uutta heti, halusin olla pitkään yksin, mutta tuo nyt vaan sattui kohille.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23017271]Niin, tietenkin olen vain sellaisen kanssa jonka kanssa sovin yhteen. Jos sä vaikka vastustaisit henkeen ja vereen eläinten tappamista, niin tuskin hengailisit metsästäjän tai teurastajan kanssa?

Jos tulee hääkutsu joka koskee juuri tiettyjä henkilöitä niin tietenkin sinne lähtee just ne sitten. Ihme vänkäämistä, tosi typerää sinulta. Ja minulle todellakin on ok "jättää toinen sivuun", kun kyse on perheasioista. Eksällä ei ole uutta kumppania vielä ja tuskin onkaan ennen kuin lopettaa mun perään haikailun.[/QUOTE]

tuolla hääkutsuesimerkillä tarkoitin siis sitä, että kutsussa lukee "sondersson perheineen". Hääpari ehkä tarkoittaa uutta puolisoasi, mutta sinä ajattelet, että kukahan tällä kertaa kelpaisi tuohon perhe-ilmaisun puitteisiin. Ehkä ex-mies, nykyinen mies, äitisi tai vaikka kaikki, kuuluvathan he perheeseen (paitsi se nykyinen mies - reppana).

Kerro nyt vielä mitä tämä uusi mies sinulle edes merkitsee, jos et laske häntä perheeseen kuuluvaksi edes siinä tapauksessa, että asuisitte yhdessä? Hänen lomalle mukaan tulemisensa on sinulle yhdentekevää, pääasia että ex-mies tulee jne.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23017210]Kai ymmärrät, että tällä hengailulla eksäsi kanssa, teet hänelle eron henkisesti vaikeammaksi pitkittämällä tilannetta. Vaikka hänestä tiiviit välit olisivatkin hyvät nyt, niin oikeasti tuntee pahaa oloa, kun ei ei saa sinua takaisin. Voi jopa yrittää elvyttää teidän suhdetta, vaikka pitäisi tehdä surutyötä.[/QUOTE]

hän on aikuinen mies, joka osaa sanoa jos tämä ei hänelle sovi. Ja suhdetta saa yrittää elvyttää, parastahan se olisi jos me voitais olla yhdessä, lasten kannalta siis. Jos hän nyt muuttuu ihan unelmamieheksi niin toki voidaan palata yhteen. Ja joo, TÄMÄNKIN olen kertonut nykyiselle. En vaan usko että niin tapahtuu.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23017326]tuolla hääkutsuesimerkillä tarkoitin siis sitä, että kutsussa lukee "sondersson perheineen". Hääpari ehkä tarkoittaa uutta puolisoasi, mutta sinä ajattelet, että kukahan tällä kertaa kelpaisi tuohon perhe-ilmaisun puitteisiin. Ehkä ex-mies, nykyinen mies, äitisi tai vaikka kaikki, kuuluvathan he perheeseen (paitsi se nykyinen mies - reppana).

Kerro nyt vielä mitä tämä uusi mies sinulle edes merkitsee, jos et laske häntä perheeseen kuuluvaksi edes siinä tapauksessa, että asuisitte yhdessä? Hänen lomalle mukaan tulemisensa on sinulle yhdentekevää, pääasia että ex-mies tulee jne.[/QUOTE]

Monenko miehen kanssa sä olet seurustellut? Ovatko he kaikki olleet sulle perhettä? Jos ei, niin ovatko he olleet reppanoita? Jos ei, niin miksi tämä mun mieheni sitten on? Me ollaan tapailtu tässä muutama kuukausi ehkä kerran viikkoon, joten miksi hemmetissä mun pitäisi hänet laskea perheeseen kuuluvaksi?

Jos jonkun hiton hääkutsun kanssa on jotain epäselvää niin mä voin kuule soittaa ja kysyä.
 

Yhteistyössä