Tuli mieleen tuosta pyykinpesuketjusta että

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mistä teillä tulee niin paljon pyykkiä että esim. viisihenkinen perhe pesee koneellisen päivässä tai useammankin? Pesettekö aina täysiä koneellisia? Vaihdatteko joka päivä KAIKKI vaatteet vai?

vieras
Alusvaatteet vaihdetaan päivittäin, samoin kaikki likaantuneet vaatteet. Eli kyllä sitä pyykkiä vaan se koneellinen vähintään tulee päivässä ja sitten ei kerry pyykkivuoria, kuten monissa lapsiperheissä kertyy!

meillä tulee kans koneellinen päiväs lapsia viisi joista yksi teini (poika) mutta treenaa ni tulee kyl reippaasti pyykkiä ,ukkolla tuntuu kans olevan ruokalappu hukassa ku tahroja löytyy paidoilta
Mä kyl pesen kaks kertaa viikos pyykin pyykkituvalla kun on ilmainen ja tarvittaessa käytän omaa konetta ja kuivaajaa

vieras
Meillä on nelihenkinen perhe, kone pyörii noin 5 kerta viikossa. Molemmilla vanhemmilla on fyysinen työ, joten vaatetta menee varmaan enemmän pesuun kuin kevyemmässä työssä olevilla. Lapsilta vaihdetaan alusvaatteet ja likaantuneet päivittäin. Sitten tietysti tulee lakana yms. pyykki. Mä pesen aina täysiä koneellisia. Pyrin olemaan turhaan pesemättä esim. sellaisia vaatteita, joille mahdollisesti riittää pelkkä tuuletus. Silloin, kun lapset olivat pieniä, kestovaippoja pestiin myös pari kertaa viikossa.

nanna
Noiden koneellisten suoraan vertaaminen on vaikeaa, koska koneita on erikokoisia. Juuri tuon pykkivuoren nopean keventämisen vuoksi meillä onkin 7kg kone. Meillä 5 henkinen perhe, miehellä fyysinen työ. Tarkkaan en ole laskenut, mutta kait niitä koneellisia tulee 3-5 + lakanapyykki.

Meillä 7 kg:n kone ja 5 henkeä. Lapset vaihtavat yleensä kaikki vaatteet päivittäin, minulta menee joka päivä pesuun paita ja alusvaatteet, mieheltä samaten. Ei pelkistä sisävaatteista tule koneellista päivässä, mutta sitten kun lasketaan mukaan lakanat ja pyyhkeet niin tuleehan sitä. Ulkovaatteitakin joutuu melkein viikoittain ainakin jotain pesemään, nekin pitää pestä erikseen. Ja nyt on ollut tarvetta myös villapesulle melkein viikottain, koska villasukkia käytetään ahkerasti. Niin ja koiran takia tulee pestyä myös sohvalla olevia vilttejä ja koristetyynyjen päällisiä aika usein.

5kg kone, 2 aikuista - 1v - ja "osa-aikainen" 7v, sekä kolme koiraa!

Mies töissä saha-alalla eli vaatteet todellakin menee vaihtoon jokapäivä, minä hoidan perheen päivittäin kotona ja nuo koirat, eli arvata saattaa missä kunnossa on päivän päätteeksi vaatteet? 1v opettelee pikkuhiljaa itse syömään, eli sen vaatteiden kunnon osaa arvata :LOL: ja tuo 7v on suht' siisti, pihalla saattaa tahria ittensä joskus, muuten vaihtuu pelkästään alusvaatteet päivittäin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Meillä 7 kg:n kone ja 5 henkeä. Lapset vaihtavat yleensä kaikki vaatteet päivittäin, minulta menee joka päivä pesuun paita ja alusvaatteet, mieheltä samaten. Ei pelkistä sisävaatteista tule koneellista päivässä, mutta sitten kun lasketaan mukaan lakanat ja pyyhkeet niin tuleehan sitä. Ulkovaatteitakin joutuu melkein viikoittain ainakin jotain pesemään, nekin pitää pestä erikseen. Ja nyt on ollut tarvetta myös villapesulle melkein viikottain, koska villasukkia käytetään ahkerasti. Niin ja koiran takia tulee pestyä myös sohvalla olevia vilttejä ja koristetyynyjen päällisiä aika usein.
Ihan kun mun näppikseltä, paitsi että meitä on vaan 4 :)

Yhteistyössä