Tuli mieleen tuosta minkä ikäisenä sait ekan lapsesi ketjusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "No niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"No niin"

Vieras
Olen 23 vuotias, ammattiin valmistunut..mutta oman alani töitä ei löydy kuin ehkä etelä suomesta ja miehellä vakkari työ täällä pohjosemmassa joten muutto ei nyt onnistu. Talous kunnossa ja vielä lisään että töitä koko ajan haen! :) Lasta suunnittelemme..
Mitä mieltä?

[QUOTE="No niin";22776587]Olen 23 vuotias, ammattiin valmistunut..mutta oman alani töitä ei löydy kuin ehkä etelä suomesta ja miehellä vakkari työ täällä pohjosemmassa joten muutto ei nyt onnistu. Talous kunnossa ja vielä lisään että töitä koko ajan haen! :) Lasta suunnittelemme..
Mitä mieltä?[/QUOTE]

ääh, olipa hölmön kuuloinen teksti..siis tarkoitan että miten tulee toimeen omilla tuilla+miehen palkalla? Sitä eniten mietin, muu on varmaa ja halutaan lapsi. Mutta siis miten olette tulleet toimeen rahallisesti?

Helposti tulee toimeen jos toinen on töissä. Meillä mä elän opintotuella ja mies on palkkatöissä, mutta metalliliiton minimipalkalla. Ei tässä rikastumaan pääse, mutta eipä meillä puutettakaan ole. On kuitenkin oma talo, 2 autoa (pakko olla täällä kun asutaan "korvessa", yks taapero ennestään ja toinen tulossa. Mistään ei ole tarvinnut ihan hirveesti tinkiä, kun vähän viitsii katsoa mihin rahansa pistää.

[QUOTE="vieras";22776619]Ala opiskella alaa jossa olis töitä. Ei ole vielä liian myöhäistä. En suosittele Etelään muuttoa jos ei oo täysin ehdottoman pakko.[/QUOTE]

kyllä meillä töitä siis on..asiakkaita riittää muttei ilman omaa yritystä palkkatyötä. Opiskella jos alan, joudun kuitenkin jättämään kesken jos lapsi tulee. Nyt joululle vasta valmistuin, tahtoisin vähän aikaa pitää taukoa, edes pari kuukautta. :D

Yhteistyössä