Tuli mieleen kun aamu on juteltu teiniäitiydestä niin tässä kuva musta ja esikoisesta

Helinä
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Toi kuva näyttää ylipäätään tosi vanhalta, ja ap siinä semmoselta 50-luvun äidiltä, vanhanaikaiselta...
Toi kuva on otettu vanhalla kameralla ja oon skannannu sen koneelle ehkä siksi näyttää vanhalta kuvalta.
Itse en yhtään ihmettele vaikka joku näkisi mut vanhempana tossa kuin olen koska olin aika paljon kokenut,rankka synnytys, lapsen isä vietti pitkiä varpajaisia ja kävi kysymässä vain rahaa lainaan,vanhemmat eivät hyväksyneet lapsen isää ja vauva joutui olemaan kuukauden sairaalassa.
Ja toisaalta kyllä olin/olen vanhanaikainen luonteeltani.
:( oletko edelleen saman miehen kanssa? Jos, niin on varmaan parantanut tapansa?

Alkuperäinen kirjoittaja maahinen:
ihanaa, mun tyttö saa kesällä vauvan ja on vasta 17 silloin, musta tulee 36v:nä mummo =)
Hienoa että sinulla on tuollainen asenne, etkä hylkää tytärtäsi =)

Vaikka tyttäresi ei aina sitä näyttäisikään, olet hänelle tärkein turva ja tuki nyt, niin oli oma äitinikin minulle kun esikoiseni sain :heart:

teiniäitikö..??
Nyt vastatkaa rehellisesti, olenko siis teiniäiti, kun sain lapseni 18 vuotiaana, lapsen syntymän jälkeen 2 kuukautta niin täytin 19 vuotta. Mitä ajattelette nuoresta 18 vuotiaasta joka on raskaana ja saanut vauvan? Ajatteletteko kyseessä olevan vahinko raskaus tai jotain vastaavaa... Haluaisin tietää mitä minusta ja kanssa sisaristani ajatellaan, kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja teiniäitikö..??:
Nyt vastatkaa rehellisesti, olenko siis teiniäiti, kun sain lapseni 18 vuotiaana, lapsen syntymän jälkeen 2 kuukautta niin täytin 19 vuotta. Mitä ajattelette nuoresta 18 vuotiaasta joka on raskaana ja saanut vauvan? Ajatteletteko kyseessä olevan vahinko raskaus tai jotain vastaavaa... Haluaisin tietää mitä minusta ja kanssa sisaristani ajatellaan, kiitos!
Eihän se mikään mielipide ole, tottakai olit teiniäiti. Kun olit teini-ikäinen.

Se on sitten eri juttu mitä siitä ajattelee. Riippuu varmaan, minkälainen ihminen olet, ja miten olet koulusi käynyt jne. Joka tapauksessa olet mielestäni aika nuori äiti. En ajattele, että välttämättä olisi vahinko, riippuu taas millainen ihminen olet.

teiniäitikö??
Alkuperäinen kirjoittaja pientenäiti:

Se on sitten eri juttu mitä siitä ajattelee. Riippuu varmaan, minkälainen ihminen olet, ja miten olet koulusi käynyt jne. Joka tapauksessa olet mielestäni aika nuori äiti. En ajattele, että välttämättä olisi vahinko, riippuu taas millainen ihminen olet.
Olen edelleenkin 19 vuotta ja vauvani 9 kk. En kerennyt saamaan itselleni ammattitutkintoa kun jäin äitiyslomalle koulusta. Mutta varmasti kouluni käyn loppuun kunhan vauva kasvaa. Minä ajattelen itsestäni niin, että olen jollain tavalla kypsempi kuin ikäiseni lapsettomat, ja niinhän minun täytyykin olla, onhan minulla vauva mistä huolehtia! Ei minua jaksa enää kiinnostaa mitkään baari-illat tai muut vastaavat, olen onnellinen perheeni kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja teiniäitikö??:

Olen edelleenkin 19 vuotta ja vauvani 9 kk. En kerennyt saamaan itselleni ammattitutkintoa kun jäin äitiyslomalle koulusta. Mutta varmasti kouluni käyn loppuun kunhan vauva kasvaa. Minä ajattelen itsestäni niin, että olen jollain tavalla kypsempi kuin ikäiseni lapsettomat, ja niinhän minun täytyykin olla, onhan minulla vauva mistä huolehtia! Ei minua jaksa enää kiinnostaa mitkään baari-illat tai muut vastaavat, olen onnellinen perheeni kanssa :)
Kiva että olet onnellinen, hoituu ne opiskelut myöhemminkin. Ja mitä sillä on väliä, mitä minä tai muut ajatellaan, jokainen elää sitä omaa elämäänsä.

nallekarhuäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Toi kuva näyttää

:( oletko edelleen saman miehen kanssa? Jos, niin on varmaan parantanut tapansa?
En ole. Mies heitti mut pihalle kun olin 6kk raskaana. Tuli takaisin synnytykseen ja ajattelin vauvan takia antamaan mahdollisuuden.
Monelta murheelta olisin säästynyt jos en ois enää antanu mahdollisuutta..
Mut se on menneisyyttä.
Tapasin ihanan miehen pojan ollessa 1,5v ja hänen ja pojan suhde on kuin olisi pojan isä.
Pojan biologisesta isästä ei ole paljoa kuulunut 8 vuoteen.

siis teiniäiti ja ylpeä siitä :)
Alkuperäinen kirjoittaja teiniäitikö??:

Kiva että olet onnellinen, hoituu ne opiskelut myöhemminkin. Ja mitä sillä on väliä, mitä minä tai muut ajatellaan, jokainen elää sitä omaa elämäänsä.
Niimpä, miettikööt jokainen mitä tahtojaa minusta ja muista "teiniäiteistä", mutta valitettavasti meihin nuoriin äiteihin kohdistuu hurja määrä epäluuloja ja suoraankin tullaan valittamaan ja voivottelemaan... En itse välitä moisista puheista, mutta moni muu nuori äiti on lähtenyt paikalta pois kyyneleet silmisssä... :(

Pääset paljon helpommalla kun et mieti mitä toiset susta ajattelee.. mua ei jaksa enää hiukkaakaan kiinnostaa mitä toiset ajattelee.. edelleen saan kiukkusia/ihmetteleviä katseita kaupungilla kun liikun lasteni + äitini kanssa.. tai siis aina silloin kun joku sattuu kuulemaan, kun lapset sanoo mummi tai mulle äiti.. :headwall: ei kuulu muille, että oliko lapsi vahinko vai ei.. ite sen parhaiten tietää.. =) tulipas fiksua tekstiä.. mutta mua ottaa päähän tollaset ihmettelijät.. ite ei tulis mieleenkään pysäyttää vierasta ihmistä kadulla sen takia että voisin kysyä että onko noi varmasti sun omia..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kasvot ehkä nuoret, mutta noi sun hiukset on kuin vanhalla mummolla :D
eipä tullu synnärille kiharrinta matkaan :D
Mut eipä sitä paljoa omaa ulkonäköä siellä miettinyt kun hemoglopiinit tipahti tosi alas ja poika oli keskoskaapissa josta siirrettiin valohoitoon ja siitä sitten tippa päähän että saatiin antibiootti kuurille.
Et oli ihan muut asiat mielessä kuin onkos se tukka nyt hyvin tai meikit naamassa (en tosin kyllä paljoa ole koskaan meikannut). =) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Olisin veikannu 40-vuotiaaksi. :snotty: :ashamed: :whistle:
Nyt mun ei sitten enää tarvitse miettiä miten 16v pääsin baariin kuin baariin sisään =)
Ja sitä et miksi mun miesystävät oli mua paljon vanhempia silloin B)
ei sen puoleen aviomiehenikin on minua 10vuotta vanhempi :heart:

vieras
Minun tuttuani poliisi luuli alaikäiseksi, kun oli 25v. Ajeli päiväkodille hakemaan eskarilaista (nuorempi lapsi kyydissä) ja poliisit olivat lähteneet seuraamaan kun näytti niin nuorelta. Siellä pihassa sitten tulivat tinkaamaan ajokorttia ja vielä väittivät ettei se voi olla hänen korttinsa! Hän tokaisi siihen että luulet mitä luulet, minä haen nyt lapseni eskarista. Ja poliisit olivat tulleet perässä ovelle ja vielä kysyneet lapselta että onko tämä todella sinun äitisi. Onneksi poika oli myöntänyt :) Tuttuni on kyllä lyhyt ja hiukan lapsenkasvoinen, mutta tuo on jo aikamoista.

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Olisin veikannu 40-vuotiaaksi. :snotty: :ashamed: :whistle:
Nyt mun ei sitten enää tarvitse miettiä miten 16v pääsin baariin kuin baariin sisään =)
Ja sitä et miksi mun miesystävät oli mua paljon vanhempia silloin B)
ei sen puoleen aviomiehenikin on minua 10vuotta vanhempi :heart:
Mie taas kuulun niihin ikuisiin kakaroihin. Jos ei olis rintoja ja läskiä, mua varmaan katottais lasteni isosiskoksi.

Tosin tummat silmänaluset kertovat karua kieltä. :D

Yhteistyössä