Tuli mieleen kun aamu on juteltu teiniäitiydestä niin tässä kuva musta ja esikoisesta

Kyllä 19 on vielä teini, niin ne väittää.

Mä olin sentään täyttänyt 20 (3 tuntia ennen kun esikoinen syntyi :LOL: )

Oikeesti ihana kuva. :flower:
Oispa mullakin yksikin noin hieno kuva niiltä ajoilta.

heh
samaa katoin ku löysin mun siskon albumist kuvia jois odotan esikoisttani rv16
ja ikää mul oli 18 ja voi mite lapsen näkönen oon ollu=)
nyt oon 24 ja kahen lapsen äiti

Teini on suomessa historiallisesti tarkoittanut opiskelijaa. Nykyään sanaa käytetään merkitsemään yleisemmin nuorta ihmistä. Nykyinen käyttö perustuu 1900-luvun puolivälissä Yhdysvalloissa käyttöön otettuun teenager-sanaan, joka on johdettu englannin järjestyslukujen 13-19 loppuosasta teen tarkoittamaan vastaavaa ikäkautta 13-19 vuotta.

Kreikan sanasta diakonos ("palvelija"; ks. diakoni) periytyy ruotsin kieleen sana djäkne. Tästä on johdettu suomeen käännös teini. Agricolan tiedetään käyttäneen teini-sanaa jo 1500-luvulla tarkoittaen sillä apupappia. (<--:D)

1800-luvulla nuoret rahoittivat opintonsa kerjäämällä (ns. teinirahat) rahaa esittämällä teinilauluja. Teini-sana aloitti uuden kukoistuksen vuonna 1944, jolloin perustettiin Suomen Teiniliitto. Teiniliiton ja lyseoiden/lukioiden teinikuntien kulta-aikaa olivat 1960- ja 1970-luvut, mutta tämän jälkeen opiskelijatoiminnan epäpolitisoituminen pian marginalisoi ne.

Teini-sanaa ei ole johdettu englannin teen-sanasta, vaikka hyvin siihen tarkoituksellisesti sopisi. Tämä merkitys on paljon uudempi kuin suomen kielen teini. Se pohjaa germaanisten kielten tapaan ilmaista luvut 13-19 omalla erityisellä päätteellään. 1900-luvun alussa amerikkalaiset mainostajat alkoivat kohdella vastaavia ikäluokkia omana erityisenä kuluttajaryhmänään, jonka nimityksenä oli aluksi teenybopper ja sittemmin, noin vuosisadan puolivälistä lähtien teenager. Tämä käsite lainautui myöhemmin ruotsin kieleen muodossa tonårig ja vihdoin suomeen, jossa jo vanhastaan käytössä ollut sana sai nyt hieman uudenlaisen merkityksen. Viime vuosina arkipäiväiseen käyttöön yleistynyt teini-ikä vastaa siis jotakuinkin 13-19-vuotiaita eli murrosikäisiä nuoria, kun taas vanhastaan teini on ollut ehkä noin 16-22-vuotiaiden - siis murrosiän pääosin jo ohittaneiden - opiskelijoiden nimitys.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minua eräs mummo epäili lasten isosiskoksi, olin silloin 26v ja lapset noin 2v ja ihan vauva :)
Mulle on tullut eräs vanhempi rouva ihan suoraan väittämään etten voi olla lasteni äiti kun neiti huuteli äitiä kaupassa.
Sanoin että olen ja kun vihdoin uskoi niin jankkasi koko kassajonon mulle miten on nuoruus mulla nyt mennyt ja elämä pilalla.
:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Minusta tuossa näytät vanhemmalta kuin 27-vuotias :whistle: :ashamed:
kehtaisimpa laittaa kuvan miltä nykyään näytän....
mut kai se on katsojassa kun multa viime keväänä kysyttiin paperit kun menin cumulukseen :LOL:
Juu, siis sanoin ihan ystävällisesti, en loukatakseni =)

Ite näytin 12-14 ihan parikymppiseltä ja se toi hiukan ongelmia ( en edes meikannut silloin) ja nytte ku oon kohta 27 ni oon kai jo 40 näköinen :p ;) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Toi kuva näyttää ylipäätään tosi vanhalta, ja ap siinä semmoselta 50-luvun äidiltä, vanhanaikaiselta...
Toi kuva on otettu vanhalla kameralla ja oon skannannu sen koneelle ehkä siksi näyttää vanhalta kuvalta.
Itse en yhtään ihmettele vaikka joku näkisi mut vanhempana tossa kuin olen koska olin aika paljon kokenut,rankka synnytys, lapsen isä vietti pitkiä varpajaisia ja kävi kysymässä vain rahaa lainaan,vanhemmat eivät hyväksyneet lapsen isää ja vauva joutui olemaan kuukauden sairaalassa.
Ja toisaalta kyllä olin/olen vanhanaikainen luonteeltani.

marru
vaikka olinkin jo huikeat 19v just 2 päivää aikaisemmin täyttänyt :whistle:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1459167.jpg

Nyt 27v omasta mielestä näytän ihan penikalta tossa kuvassa :eek:
Heippa! Luin tuon sinun "nikkisi" ja huomasin, että olet Rovaniemeltä. Minä myös olen. Kiva, kun on muitakin täältä "pohjoisesta".

Alkuperäinen kirjoittaja marru:
vaikka olinkin jo huikeat 19v just 2 päivää aikaisemmin täyttänyt :whistle:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1459167.jpg

Nyt 27v omasta mielestä näytän ihan penikalta tossa kuvassa :eek:
Heippa! Luin tuon sinun "nikkisi" ja huomasin, että olet Rovaniemeltä. Minä myös olen. Kiva, kun on muitakin täältä "pohjoisesta".
:D Onhan täällä pohjoisestakin porukkaa ihan mukavasti =)
vaikka ei tosin niin paljon kuin etelästä. Itse olen asunut rovaniemellä 7vuotta.

Yhteistyössä