tuli lindorffilta kirje (hobbyhall perii)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selvittelen kyllä vielä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selvittelen kyllä vielä.

Vieras
eli olen maksanut yhtä tuotetta osamaksulla ja nyt tuli sitten lindorffilta kirje että kaksi erää erääntynyt... ne pitäis maksaa + lisäksi yli 50? muita, lindorffin kuluja.
no, ensinnäkin, voi olla että nämä erät on huomaamatta jäänyt maksamatta (olen tarkka raha-asioista joten mitään tahallista tämä ei ole ollut, lasku ehkä kadonnut tms. ) mutta, yhtään ainuttakaan maksukehoitusta ei ole tullut??? olisiko pitänyt? pidän tätä nyt vähän epäreiluna touhuna.

Vaikka suoraan laittavat perintätoimistolle niin perintätoimisto laittaa ensin maksuhuomautuksen ja jos ei eräpäivään mennessä maksa niin siirtyy perintään.

Alkuperäinen kirjoittaja selvittelen kyllä vielä.:
eli olen maksanut yhtä tuotetta osamaksulla ja nyt tuli sitten lindorffilta kirje että kaksi erää erääntynyt... ne pitäis maksaa + lisäksi yli 50? muita, lindorffin kuluja.
no, ensinnäkin, voi olla että nämä erät on huomaamatta jäänyt maksamatta (olen tarkka raha-asioista joten mitään tahallista tämä ei ole ollut, lasku ehkä kadonnut tms. ) mutta, yhtään ainuttakaan maksukehoitusta ei ole tullut??? olisiko pitänyt? pidän tätä nyt vähän epäreiluna touhuna.

Ei ole mikään pakko lähetellä mitään perintäkirjeitä, vaan yritys voi heti maksun viivästyttyä laittaa perintätoimiston asialle. Monen firman laskussahan jo lukee, että jokin perintäfirma hoitaa perinnän.

Hobby-hallin kans saa olla tarkka, tarkista nyt ensin ettet oo varmasti maksanut. Mulle on 2x tullu perintäkirje eri tuotteista vaikka oli maksettu ajallaan(toinen vielä etukäteen kaikki loput erät).

Alkuperäinen kirjoittaja No jopas:
Aika ristiriitaista, jos kertoo olevansa tarkka raha-asioissa ja ohops!.....pari osamaksua jäänyt maksamatta. Ei tahallaan toki, ihan huomaamatta.

no lasku on saattanut kadota johonkin tms. vaikka pidänkin niitä kansiossa "maksamattomat laskut" sivulla...

Mulle on tullut maksukehoitus ihan vähän aikaa sitten. Tosin mä olin laskun maksanut ennen tuota maskukehoitusta, mutta tulipa kuitenkin. Sitten mulle tulikin 10 ? maksu kun en maksanut maksukehtoituksen kuluja ja ne joutu maksukehoittamaan niitäkin :kieh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka suoraan laittavat perintätoimistolle niin perintätoimisto laittaa ensin maksuhuomautuksen ja jos ei eräpäivään mennessä maksa niin siirtyy perintään.

mut siinä maksuhuomautuksessa on jo sit se reilu 50? lisää?

Alkuperäinen kirjoittaja NouNou:
Hobby-hallin kans saa olla tarkka, tarkista nyt ensin ettet oo varmasti maksanut. Mulle on 2x tullu perintäkirje eri tuotteista vaikka oli maksettu ajallaan(toinen vielä etukäteen kaikki loput erät).

joo,soitan toki. kun enhän minä ees tiedä varmasti mistä tuo on kun summa kuulosti muutenkin niin omituiselta...

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Vaikka olisikin siirtynyt suoraan perintätoimistolle, on perintätoimistonkin ensin lähetettävä maksukehoitus ennenkuin voi alkaa vaatimaan perimiskuluja...

aijaa, no tossa on kyllä perimismaksua 45? ja kirjeessa on "maksuvaatimus."
ei ole aiemmin tullut mtn.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
ei nykyisin noita kehotuksia tule juuri mistään. Suoraan laittavat perintään.

tuotaa... ei se ihan noin mene. vaan monet firmat ulkoistaa sen laskunperinnän perintätoimistoille ja he hoitaa sitte maksukehotukset ja perinnät jos niikseen tulee.

eli ei ne mene suoraan perintään ikinä vaan ensin tulee AINA maksukehotus. paitti turun terveystoimella jolla meni asiakaslaskut suoraan ulosottoon ilman mitään maksukehotuksia ku niillä ryssi tietojärjestelmien muutos :laugh: :laugh: reippaasti hörähdin että sillälailla, käyttäkää vaan enempi järkeä niiden järjestelmien hoitamisessa ku luin lehestä ton.

Mulle kävi samoin, kun muuton aikana oli epähuomiossa postia hukkunut. Soitin Hobby Halliin ja sain asian sovittua. Maksoin vain sen laskun summan, jonka olin hukannut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle kävi samoin, kun muuton aikana oli epähuomiossa postia hukkunut. Soitin Hobby Halliin ja sain asian sovittua. Maksoin vain sen laskun summan, jonka olin hukannut.

jeps,koitan juuri soittaa hobby hallille.

Mä oon tullut siihen tulokseen ettei Hobbyhallista pahemmin kannata osamaksulla mitään ostaa. Kahdella eri kertaa tullut maksuhuomautus vaikkei osamaksu lappuja edes ollut tullut/ensimmäinen eräpäivä vasta tulossa. Molemmilla kerroilla sain Hobbariin soittamalla sovittua, mutta tarkkana saa noiden kanssa tosiaan olla. Toisella kertaa olin kyllä aika kiukkuinen sinne soittaessani...

Yhteistyössä