Tuli lääkärissä fiilis että mua ei oteta vakavasti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gossip Girl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gossip Girl

Jäsen
27.05.2007
474
0
16
Eli siis mä oon nyt parin viikon sisällä löytäny ympäri kaulaa ja niskaa kovia patteja ja niskat ja hartiat on ollu ihan jumissa. Patit ei oo kovin isoja, mutta kovia eikä ne liiku. No lääkäri tutki mun niskan ja kaulan silleen minuutissa, katto kurkun ja määräs lihasrelaksantteja. Ei kyselly mitään.
Verikokeisiin laitto lähetteen, mutta kun kysyin että voiko mulla olla imusolmukkeissa syöpä, niin lääkäri vaan nauro. :|
Kai ihmisluonne on sellanen että sitä pelkää pahinta ja nyt odotellaan sitten verikokeiden tuloksia. Itellään vaan on sellanen fiilis että sieltä jotakin pahaa vielä löytyy..

Mullon näitä patteja kans kaula täynnä, isoja ja pieniä. Lääkärissä kävin ja just paino kerran tuolta kaulalta ja sano että onko flunssaa ollu, on joo mutta nää patit ollu jo melkosen kauan.

eipä se mitään sanonu, varmaanki flunssasta johtuvia vaan totes. :o

Riippuu missä kohtaa patit on, kaulalla kun voi olla paljon hyvänlaatuisia patteja kuin myös vaarattomia aina siellä olevia patteja.. hikirauhasia, sylkirauhasia, imusolmukkeita, kilpirauhanen. Itsellä ultrattiin kaulalöydökset 4 viikkoa niiden löytymisen jälkeen, mulla oli myös verikokeissa heittoja. Alle 1 cm patteja ei ultrata ja todella harvoin niistä otetaan ohutneulanäytteitä.

Ei otettu muakaan vakavasti kun valitin ihan kamalaa säärikipua. Antoivat sitten masennusdiagnoosin mutta ei lääkettä masennukseen. Omasta mielestäni mielialassa ei mitään masiskseen viittavaa. Jalka oli aina vaan kipeä ja lopulta yksi tk-lääkäri otti oireet todesta. Otettiin labroja -->Luuston tulehdusarvot koholla -->röntgeniin
-->magneettikuviin --> Diagnoosi: LUUSYÖPÄ!! Nyt jo terveen paperit olen saanut.

Joten, Vaatikaa lääkäreitä tutkimaan kunnolla!!!! |O

Alkuperäinen kirjoittaja riks raks poks:
Mullon näitä patteja kans kaula täynnä, isoja ja pieniä. Lääkärissä kävin ja just paino kerran tuolta kaulalta ja sano että onko flunssaa ollu, on joo mutta nää patit ollu jo melkosen kauan.

Kun mä en tiedä kauanko ne patit on siellä ollu. Ja tottakai niitä nyt sit koko ajan näprää ja miettii jotakin vakavaa. Mutta kai ne lääkärit osaa asiansa..

Mulla sama juttu aina kun lääkärissä käyn. Tulee sellainen höntti olo että pitäisi pyydellä anteeksi että on edes olemassa. Vasta sitten kun lääkäri näkee jotain "konkreettista" tuntuvat uskovan. Kerrankin pyörryin istualteni lääkärissä niin sitten vasta uskoivat että mulla tosiaan on se maha niin helkutin kipeä... sisäinen verenvuotohan mulla oli...

Alkuperäinen kirjoittaja Drama queen:

Kun mä en tiedä kauanko ne patit on siellä ollu. Ja tottakai niitä nyt sit koko ajan näprää ja miettii jotakin vakavaa. Mutta kai ne lääkärit osaa asiansa..

Mene yksityiselle, jos vaivaa. Itse kävin vasta yksityisellä ultrassa, kun kainalosta löytyi patti ja omalle terveysasemalle ei saanut aikaa. Kyllähän se opiskelijan kukkaroa verotti melkoisesti, mutta sai huokaista helpotuksesta, kun mitään ei löytynyt. Meillä tosin suvussa rintasyöpää niin paljon, että lääkärikin suositteli ultraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Drama queen:

Kaulapatteja ei muuten kannata räplätä ei ainakaan jos niitä on tossa aataminomenan kohdalla. Ne voi tulehtua ja sitte ne vasta kipeitä onkin.

No mä oottelen verikokeiden tuloksia ja yritän siihen asti olla miettimättä asiaa.
Kun eihän se ajattelemalla parane.
Loppuu muuten meillä ton taaperon imetyskin sitten kerralla kun niitä relaksantteja ei saa syödä jos imettää. Saattapi tulla iso poru.. :whistle:

Imusolmukkeita ei ole kovin tiheästi, joten siitä voi johtua kommentti ettei nyt sentään syöpää. Mulla on kanssa joskus noita, vähän kuin herneitä nahan ja kudoksen alla. Kulkee meillä nimikkeellä jumipatti :)

Mä luulen että ne on ihan jumittuneita lihaksia...ja voi olla hyvin ihan joka paikassa missä lihaksia on.mulla ainaki on kaulassa ja niskassa ja käsissä ja jaloissa.joka hemmetin lihas on niin jumissa =( hierontaa ja kipugeeliä vaan!!

Toisaalta, jokainen lääkärillä kävijä vaatisi miljoona ja sata erilaista testiä ja koetta... saisi Suomen väkiluku kasvaa roimasti että saataisiin riittävästi laborantteja yms. että saataisiin kaikille kaikki mahdolliset testit. Usein ihmiset on vaan hysteerisiä ja suurin osa säryistä ja taudeista paranee ihan itsekseen ja pidempiaikaisetkin jomotukset elämäntapa (ja asenne) muutoksilla.

Sekin on toki totta, että liian moni oikeasti hoitoa vaativa tapaus taas jää ajoissa tutkimatta...

Yhteistyössä