Tuli kutsu miehen siskon häihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ku näitä palstoja lueskelee ni ain tulee näitä juttuja vastaan ku ihmetellään ketä nyt si on kutsuttu jos kutsussa lukee vaan vanhempien nimet. miksi sitä ihmetellään, meillä se on aina ollut itsestään selvyys että lapset ovat meidän lapsia ja jos juhliin mennään niin lpset tulee myös. Aina on ollut kaikissa juhlissa myös muita lapsia vaikka kutsu olisi tullut vaan minun ja mieheni nimellä. yhden kerran kutsussa oli että K-18 ja sen jos silloin ennen kutsua tiesinkin että oli kosteat pippalot jolloin lapsia ei sinne kaivata ja silloin lapset eivät päässeet mukaan..................

Alkuperäinen kirjoittaja Eli:
kyse on siitä, että ensin ollaan puhuttu koko perheen tulosta ja yöpymisestä heille, sitten tulee vain vanhemmille osoitettu kutsu. Ja kun soitatte heille, niin nihkeästi ilmoittavat, että lapset voivat tulla, vaikka kukaan muu ei otakaan lapsia mukaan. Ja että sen alkuun luvatun yöpymisenkin kanssa on ongelmia. Näinkös se meni tiivistettynä?
Alkuperäinen kirjoittaja Eli:
aivan oikein

Siinä voi vaan käydä niin, että vaikuttaa aika paljon väleihin, jos jäätte miehen siskon häistä pois. En tiedä, millaiset välit teillä noin muuten on, mutta meidän suvussa ainakin olisi täysin ennen kuulumatonta ja aiheuttaisi paljon pahaa mieltä, jos tehtäisiin noin - puolison sisarukset kun on perhettä meille... Eikö tästä olisi mahdollista puhua heidän kanssaan? Että varmasti ymmärtävät, että ette voi tulla ilman lapsia, kun kaikki mahdolliset hoitajat ovat muualla juhlissa? Kurja tilanne, mutta voisitteko te olla nyt "viisaampia" ja yrittää sopia ratkaisua? Jos toisena vaihtoehtona on se, että välit vahingoittuvat pitkäksi aikaa...

Minä menisin siskon häihin vaan. Jos he ovat vartavasten TEIDÄN lapsille tehnyt leikkinurkkauksen, niin ei voi olla ihan ajattelematta jäänyt teidän lapset. Muitahan lapsia sinne ei juuri tule, joten teidän lapsillennehan toi nurkkaus on tehty. Sisko on kuitenkin sisko ja lähiperhettä enemmän kuin serkku. Ehkä asia eri, jos serkku on paljon paljon lähempi koko perheellekin kuin miehen sisko.

Meille tuli kans aikoinaan serkultani kutsu häihin,kutsussa oli vain minun nimeni.no menin tietenkin ilman miestäni,ja paikanpäällä serkkuni ihmetteli että miksei mieheni tullut,oli otettu huomioon kattauksessakin(paikkalappu)...Juu,eipä arvannut ukkoa ottaa...Kyllä mun mielestä jos kerta on leikkipaikkakin,niin voit ottaa lapset mukaan,mut kerta teillä on sun sukulaisen häätkin samana päivänä ,niin menisin itse sinne laspen kans ja mies siskonsa häihin...pakkoko niissä on koko perheenä olla...

en tiedä paikkaa jonka ovat varanneet...toisen serkkuni häissä oli valmiina se leikkihuone siellä, joten ei sitä ehkä sen kummemmin ole järkätty...nyt tämän kesän serkun häissä ois lastenhoitajista lähtien kaikki ja sinne tosiaan tuli kutsu perheineen, joten taidan kyllä sinne lähtä...tämä siskon mies ei oikeen tykkää meidän lapsista edes, kerran poika häneen vahingossa meillä törmäsi ja mies huuti sille kuin päätön kana, niin entäs sitten jos ja kun poika ja tyttö siellä juoksentelee niin miten lie sitten käyttäytyy..

Täytyy kyllä välillä ihailla palstalaisia, kun selviätte läpi elämän, vaikka edessä on koko ajan toinen toistaan suurempia vastoinkäymisiä. Miten te keksittekin tehdä joka asiasta ongelman ja elämää suuremman sellaisen. Ei oo helppoa, ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyy kyllä välillä ihailla palstalaisia, kun selviätte läpi elämän, vaikka edessä on koko ajan toinen toistaan suurempia vastoinkäymisiä. Miten te keksittekin tehdä joka asiasta ongelman ja elämää suuremman sellaisen. Ei oo helppoa, ei.

siulla sitten on helppo elämä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:

siulla sitten on helppo elämä :laugh:

No täytyy kyllä sanoa, että kyllä on, kun vertaa, mitä kaikkia hurjia tragedioita täällä tapahtuu ja ihan päivittäin. Milloin on miehen sisko salajuonittelemassa ja vihaamassa ja kateutta on varmasti ainakin ja suku ei tykkää ja kuolemahan tästä tulee ja henki menee ja lapsille huudetaan ja kukas niiden terapian sitten maksaa kun traumoja tulee ja, hui.

oletkohan turhan niuho nyt? Jos lapset saa tulla ota ne mukaan häihin ja älä itse tee liian suuurta numeroa.Nauti miehesi siskon häistä koko perheellä.BIG DEAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Turhaa draamaa ja kiukuttelua!!!!

:o

Sä taidat olla niitä ihmisiä joille mikään ei kelpaa. Ilmeisesti haluavat lapsettomat häät, mutta silti ovat valmiita tinkimään ja ovat jopa hommanneet TEIDÄN lapsille leikkihuoneen ja sekään ei kelpaa! :o
Meinasitteko te tosiaan ängetä samaan paikkaa yöksi hääparin kanssa?
Varmaan on tosiaan parempi ettet mene jos olet jo valmiiksi tuollaisella asenteella..

Ymmärrän täysin ap:tä. Ei ole mukava mennä häihin joihin ei toivota lapsia, mutta kuitenkin nihkeästi sanotaan, että tulkaa koko perheellä. Meille itselle tuli miehen siskon häihin kutsu koko perheelle. Kun mies ilmoittaa että tulemme, sulhanen ilmoitti ettei koko perhettä toivota hääjuhlaan mukaan! Mulla meni täysin juhlamieli. Meinasin jättää häät välistä, ihan vain lastenhoidon takia. Olimme kuitenkin koko perhe siellä ja kyllä meitä katsottiin vähän pitkään. Mutta minkäs teet kun ei lastenhoitajaa mistään saanut.

Mä pitäisin kuitenkin niitä miehen siskon häitä tärkeämpinä perhesovun vuoksi.

Ja se että kukaan muu ei oikeen lapsia sinne tuo- en mä tulkitsisi sitä siten että se on ei, vaan ihan ilmoitus että ei ole paljoa lapsia tulossa, että jos mietti sitä leikkiseuraa lapsille tms tai kunhan jutusteli.

En tiedä, kun en itse luurin toisessa päässä ollut :)

Tai jos se kaikille osapuolille sopii niin jaatte porukan ja menette kumpiinkin häihin.

Alkuperäinen kirjoittaja i:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Noin tekisin minäkin. Menisin lapsineni sinne, mihin koko perhe on tervetullut.Tai saattaisin haluta miehenikin sinne oman sukulaiseni juhliin..
Mutta jos kaksiin juhliin meneminen käytännössä onnistuu, niin älä ihmeessä pakota miestä olemaan pois siskonsa häistä. Perhesopu on paljon tärkeämpää!!!

kannatan

joo tää ois munkin mielestä paras vaihtoehto!

Häiden jälkeen morsian tulee kirjoittamaan oman versionsa, miten veljen vaimo on niin röyhkeä, että tunkee heille yöksi HÄÄYÖNÄ ja muutenkin vaatii hankalia, kuten lapsilleen leikkitiloja ja muuta extraa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Mikä tossa nyt mättää? Lapset on tervetulleita ja on leikkihuonekin? Kaikki ei tajua etikettisääntöjä kutsun kirjoittamisessa (eli voivat kirjoittaa vain pariskunnan nimet vaikka lapsetkin ois kutsuttuja), ei siitä mielestäni tarvi nokkiinsa ottaa.

Tietävät kyllä etikettisäännöt, mies hyvin tarkka kaikista asioista, oli isot kihlajaisetkin yms...joten..

No, mutta silti. Jos ovat aatelleet, että sisarusten lapset voi tulla, muut ei. Tai esim., että ei mielellään lapsia, mutta jos ei saa hoitoapua järjestyy, niin sitten voi lapsetkin tulla. Ja nythän lapset on kutsuttu ja leikkihuonekin järjestetty, niin miksi olet loukkaantunut? Miksi, kun lapset on kutsuttu puhelimessa ja leikkitilakin järkätty? Mä en vaan tajua. Mutta se on tietty eri asia jos serkkusi on sulle paljon läheisempi ja hänellä häät samana päivänä, niin varmasti sitten itsekin haluaisin mennä serkkuni häihin. Mutta en kyllä ikään kuin kostona miehen siskolle "että kun ei kutsukorttiin ollut lasten nimiä/ perheineen kirjoitettu".

jestas sinä harmaa...ootko tosissas noin tyhmä ettet tajua ollenkaan miks ap on pahottanu mielensä...

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
niin monen mukinan kautta...ja kun sanoivat vielä että KUKAAN MUU EI OIKEEN LAPSIA SINNE TUO, se särähti korvaan ja pahasti... :ashamed:

Ahaa, nyt tajusin :D Tässä tilanteessa minä menisin omiin häihini ja mies sais ihan itse päättää minne menisi. En lähtis tonne jos on tunne ettei lapset oikeen ole tervetulleita ja mahdollisuutta mennä ilman niitä ei ole.

Meillä on tässä kesällä tulossa kaverin häät, jonne jo etukäteen on kutsuttu vain meidät vanhemmat. Sen sijaan parin LÄHIMPIEN sukulaisten/ystävien lapset on "pitkin hampain" kutsuttu. Joten kovin lapsiystävällisinä en noitakaan häitä pidä... Menossa ollaan, mutta voin kuvitella, että niillä muutamalla lapsella saatta olla tylsää.

Jos sillä siskon miehellä on sama tilanne? Arvatenkaan heillä itsellä ei vielä lapsia ole. Omissa häissämme lapset oliva tervetulleita, mutta eipä heitäkään paljon ollut, kun ei kutsutuilla monellakaan ollut (pieniä) lapsia ja pienet häät.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme juttu:
ku näitä palstoja lueskelee ni ain tulee näitä juttuja vastaan ku ihmetellään ketä nyt si on kutsuttu jos kutsussa lukee vaan vanhempien nimet. miksi sitä ihmetellään, meillä se on aina ollut itsestään selvyys että lapset ovat meidän lapsia ja jos juhliin mennään niin lpset tulee myös. Aina on ollut kaikissa juhlissa myös muita lapsia vaikka kutsu olisi tullut vaan minun ja mieheni nimellä. yhden kerran kutsussa oli että K-18 ja sen jos silloin ennen kutsua tiesinkin että oli kosteat pippalot jolloin lapsia ei sinne kaivata ja silloin lapset eivät päässeet mukaan..................

Etiketin mukaan se menee siten että kutsussa on käytävä ilmi ketä kutsutaan- sinne ovat tervetulleita ne joiden nimi kuoressa näkyy.

Kaikki eivät (kutsujat) tätä noudata ja sekaannuksia tulee. Mutta kysymällähän asia selviää.
Jos kutsussa ei lue että perheineen/+lapset/lasten nimet niin en oleta ilman muuta että heidät on myös kutsuttu. Kysyn ja varmistan- molempia kutsuja on saapunut meillekin, niitä joihin lapset saa tulla vaikka nimiä ei lue ja niitä joissa oletetaan että tottakai tulette koko porukalla vaikka ei olla mainittu kutsussa.

MInä menisin mieheni kanssa miehen siskon häihin ja kahdestaan ku se on kuitenkin se toive. Päivä on hääparille ainutlaatuinen ja mielestäni yhden päivän seisoo vaikka päällään, vaikka kuinka ottaisi aivoon. Lapsille varmaan joku hoitopaikka löytyy ja jos ei löydy niin sitten jäätäis pois koko porukka.

Tosia asia on kuitenkin se, että sisko on miehelle niin lähisukulainen, että kannattaisi joustaa tällaisessa asiassa...

Häiden jälkeen morsian tulee kirjoittamaan oman versionsa, miten veljen vaimo on niin röyhkeä, että tunkee heille yöksi HÄÄYÖNÄ ja muutenkin vaatii hankalia, kuten lapsilleen leikkitiloja ja muuta extraa.

itse sanoivat meille että siellä heillä on toinen huone meille ja toinen heidän siskolleen, ei oltu utse TUNKEMASSA sinne

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
MInä menisin mieheni kanssa miehen siskon häihin ja kahdestaan ku se on kuitenkin se toive. Päivä on hääparille ainutlaatuinen ja mielestäni yhden päivän seisoo vaikka päällään, vaikka kuinka ottaisi aivoon. Lapsille varmaan joku hoitopaikka löytyy ja jos ei löydy niin sitten jäätäis pois koko porukka.

Tosia asia on kuitenkin se, että sisko on miehelle niin lähisukulainen, että kannattaisi joustaa tällaisessa asiassa...

ja mikököhän se hoitopaikka ois, kaikki miun sukulaiset on menossa serkun häihin ja kaikki miehen sukulaiset menossa siskonsa häihin, joten kotiako jätä 5 ja 1½ veen...kavereille ei ole lapsia, joten he eivät ota koska eivät uskalla koska eivät ole hoitaneet lapsia ollenkaan ja varsinkaan kun on noin pitkä välimatka

Yhteistyössä