Tuli kaverin kanssa kinaa siitä kun ostetaan hänen mielestään liian pieni asunto:-)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Asunto maksaa vähän alle 200 000, siinä on sauna ja lasitettu parveke, sekä uima-allas taloyhtiön saunatiloissa. Asunto on täydellisesti remontoitu. Olemme todella innoissamme.

Sii wau. Oikein sauna ja lasitettu parveke. Ja vieläpä uima-allas, uskomatonta!

Ja ei, en voi ymmärtää tuollaista hintaa tuollaisesta kopista.

Tätäpä juuri tarkoitin. Et varmaan ole Helsingistä..;-) Ihan normaali hinta tuolla alueella tuon kokoisesta asunnosta.

Ohhoh. Ompas ihmisillä vihainen suhtautuminen! :o Siis nyt tässäkin... Ihan vaan, koska joku ventovieras on ostanut asunnon, joka ei ole suuri.

Häh, en tajua teitä.

Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja onnea:
Niinhän se on että ei näitä voi ymmärtää muualla suomessa, laru on kallista seutua ja
arvostettua. Jos tila ei oo kynnyskysymys on toi tosi hyvä diili!

Voi vittu miten mua ärsyttää tällainen. Jo Järvenpäässä (joka on ihan lähellä Helsinkiä jos ette tienneet) sijainnilla on väliä. Sillä on väliä Kotkasta Rovaniemelle jne.

Te pääkaupunkilaiset olette kyllä todella itsekeskeisiä ihmisiä. Ihan puistattaa.

Kateelliset kalkattaa!

Asun oman kaupunkini kalleimmalla alueella. En ole kateellinen, mutta tyhmemmät ei keksi kateuskorttia kummempaa vastausta.

Asunto maksaa vähän alle 200 000, siinä on sauna ja lasitettu parveke, sekä uima-allas taloyhtiön saunatiloissa. Asunto on täydellisesti remontoitu. Olemme todella innoissamme.

Tätäpä juuri tarkoitin. Et varmaan ole Helsingistä..;-) Ihan normaali hinta tuolla alueella tuon kokoisesta asunnosta.

Juu, en todellakaan. Toivottavasti ei ole läheskään kokonaan lainarahalla..

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Mä ymmärrän (ellette ole mitään ökyrikkaita). Että mä kyllä mielummin ottaisin Lauttasaaresta tuollaisen kaksion tuolla hinnalla kuin Jakomäestä 4 h + k halvemmalla.

Ei olla ökyjä, keskituloisia. Juurikin tuo valinta piti tehdä, ja päädyttiin tosiaan pieneen asuntoon hyvältä alueelta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ohhoh. Ompas ihmisillä vihainen suhtautuminen! :o Siis nyt tässäkin... Ihan vaan, koska joku ventovieras on ostanut asunnon, joka ei ole suuri.

Häh, en tajua teitä.

En mä ainakaan mitenkään vihaisesti suhtaudu.
Sijoitusasunnoksi voisin ostaa hyvinkuin 52m2 asunnon,mutten omalle perheelle asunnoksi.

Ei ole kuin muutama kymppitonni velkaa.:-)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitä se kellekään kuuluu, miten joku haluaa asua?

No jotkut ihmiset on sellaisia että on tarve puuttua muiden, varsinkin tuttujensa asioihin ja kertoa oma mielipiteensä..naisilla varsinkin aika yleistä.:-)

Kyllä tämä Tampereen likka ainakin ymmärtää ratkaisusi! Musta siinä ei ole mitään outoa. Mä olen jo kauan sitten ilmoittanut, että kävelymatkaa kauemmas en keskustasta muuta! Sama se vaikka samalla rahalla saisi hulppean rivarinpätkän tai omakotitalon jostain lähiöstä - ei kiitos mulle! :)

miksi pitää olla noin vihamielinen siitä, että joku haluaa asua 52 neliön asunnossa? Helsingissä sillä on tosiaankin merkitystä missä asut. Jo matkojen ja mukavuuden kannalta, varsinkin jos on lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
no onhan toi nyt vähän käsittämätön ratkaisu... maksaa noin paljon pienestä asunnosta... :o

Katsopa itse paljonko asunnot maksavat ko.alueella..

juu, ja ullanlinnassa,kampissa ja vastaavassa vielä enemmän... ;)
mutta enpä mä pidä kovin järkevänä ratkaisuna ostaa ydinkeskustasta 28 neliöistä yksiötä 250000? se nyt vaan on tyhmää ja siinä arvostetaan sitä aluetta ja sitä kuinka sillä voidaan ylpeillä sillä asuinpaikalla... vaikak todellisuudessa sillä ei ole väliä..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
miksi pitää olla noin vihamielinen siitä, että joku haluaa asua 52 neliön asunnossa? Helsingissä sillä on tosiaankin merkitystä missä asut. Jo matkojen ja mukavuuden kannalta, varsinkin jos on lapsia.

Musta tuntuu siltä, että jotkut on vihamielisiä Helsinkiä kohtaan...

Alkuperäinen kirjoittaja onnea:
Niinhän se on että ei näitä voi ymmärtää muualla suomessa, laru on kallista seutua ja
arvostettua. Jos tila ei oo kynnyskysymys on toi tosi hyvä diili!

Hyvä diili oli, sen verran uusi talo ja hyväkuntoinen asunto, että hinta oli monta tuhatta alakanttiin.:-)

Ette saaneet enempää lainaa mutta silti sitä on vain muutama kymppitonni? Miksi ihmeessä ette ottaneet sitten enempää velkaa ja ostaneet vaikka kolmiota?

no onhan toi nyt vähän käsittämätön ratkaisu... maksaa noin paljon pienestä asunnosta... :o

mutta enpä mä pidä kovin järkevänä ratkaisuna ostaa ydinkeskustasta 28 neliöistä yksiötä 250000? se nyt vaan on tyhmää ja siinä arvostetaan sitä aluetta ja sitä kuinka sillä voidaan ylpeillä sillä asuinpaikalla... vaikak todellisuudessa sillä ei ole väliä..

kyllä sillä on väliä. Varsinkin helsingissä. Lapsien kanssa pitää miettiä päiväkodit, koulut ym. turvalliset puistoalueet, liikkuminen, matkat jne. On sillä kuule väliä asutko Lauttasaaressa vai Mellunmäessä jo matkojenkin takia.

Ette saaneet enempää lainaa mutta silti sitä on vain muutama kymppitonni? Miksi ihmeessä ette ottaneet sitten enempää velkaa ja ostaneet vaikka kolmiota?

No, sanotaan nyt vaikka että tilapäisesti työkuviot on vähän muuttuneet, en kerro enempää. Isomman asunnon voimme toivottavasti ostaa muutaman vuoden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Kyllä nämä sijainti-asiat on sellaisia mitä ei muualla Suomessa asuvat tule ikinä ymmärtämään. Ei millään pahalla.:-))

Tämä lause mua ärsyttää yli kaiken. Miten niin ei ymmärretä?

En ole tuon lauseen kirjoittaja, mutta kerron mitä se minusta tarkoittaa. Henkilöt, jotka eivät asu Helsingissä, taivastelevat aina siellä myytävien asuntojen hintaa. Kaikki on niin pirun kallista - varsinkin jos vertaa jonkun pikkukaupungin asuntoihin. Tällaiset taivastelevat ihmiset eivät ehkä ymmärrä, miten paljon Helsingissä asunnon sijainti vaikuttaa hintaan ja miten paljon se sijainti vaikuttaa esim. asumisen laatuun. Jos asun pikkukaupungissa on ehkä ihan sama missä "niemennotkelmassa" asuu, mutta Helsingissä ei yleensä näin ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

kyllä sillä on väliä. Varsinkin helsingissä. Lapsien kanssa pitää miettiä päiväkodit, koulut ym. turvalliset puistoalueet, liikkuminen, matkat jne. On sillä kuule väliä asutko Lauttasaaressa vai Mellunmäessä jo matkojenkin takia.

Juuri näin.

No vastasuoroisesti kerron että meitä asuu 5hnklöä, 130neliössä ja me kuullaan että meillä on liian pieni! kun ei ole joka lapselle omaa huonetta,,,itä-suomi. Asunnot on halpoja mutta ei täälä ole töitäkään,,,

Yhteistyössä