Tuli HUSista kutsu papa-seulontaan, näytteenotto tosi kätevissä paikoissa ; )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja birch:
Siis miten ihmeessä tuon voisi itse ottaa? Siinähän pitää työntää se tikku kohdunsuun aukon sisälle ja hinkata sieltä soluja tikkuun! Pitäisi jollain peilisysteemillä nähdä sisälle, koska ei se ole sama asia ottaa soluja emättimestä tai kohdunsuun vierestä.

No ei tietenkään voi ottaa itse! Näytteenotto on muutenkin todella tarkkaa puuhaa ja itse en anna kuin gynekologin tai labranhoitajan ottaa näytetteet.

Miten musta tuntuu, että vaan pääkaupunkiseutulaiset saa tästäkin näin vaikeeta... Ei papasta, vaan siitä, missä se on ja kuinka hankalaa sinne on mennä. Ihan oikeesti pääkaupunkiseudulla kaikki on käden ulottuvilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten musta tuntuu, että vaan pääkaupunkiseutulaiset saa tästäkin näin vaikeeta... Ei papasta, vaan siitä, missä se on ja kuinka hankalaa sinne on mennä. Ihan oikeesti pääkaupunkiseudulla kaikki on käden ulottuvilla.

Niinhän me tehdäänkin. Mutta kannattaa myös muistaa että "me pääkaupunkiseutulaiset" emme välttämättä omista autoa eikä poikittaisliikenne aina toimi kovinkaan hyvin. Eri asia kun autoilla vaikka sinne 10-20 km päähän lähiterveyskeskukseen 10-20 minuutissa.

meillä oli tosi kätevästi tuossa lähellä terveysasemalla. Menin, vaikka olin alle puoli vuotta aikaisemmin käynyt yksityisellä. Ei siitä haittaa ole vaikka ottavatkin useammin. Tosin olisin voinut mennä pidemmänkin matkan päähän ja ajankin sai varata kätevästi netistä. meillä ei siis mitään ongelmaa. Asun pääkaupunkiseudulla.

Tampereella osa papaseulonnoista (30-, 40- ja 50-vuotiaat ) otetaan terveydenhoitajalla ja osa (35-, 45-, 55-, ja 60 -vuotiaat ) laboratorioissa.

Kävin kanssa juuri kuun alussa.

eikös ollut joku juttu nyt. luin ja kuulinkin siitä uutisista. että oli osalle lähetetty testivälineet jotta voi ite ottaa papa-kokeen ja laittaa sen postiin. se oli joku kokeilu ja siitä oli tosiaan juttua uutisissa. harva oli palauttanut sen.

Et taida asua itse pk-seudulla? :D Tervetuloa vaan kokeilemaan, miten nopeasti esim. Vantaan perukoilta pääsee vaikkapa Espooseen. Tai Vantaan toisesta päästä Korsoon. Julkisen liikenteen varassa matkoihin voi mennä jopa 2 tuntia!

Kaikki on kyllä NIIN kätevästi käden ulottuvilla täällä pk-seudulla.
Esim Pihlajarinne (Espoo) - Vuosaari (Hki).
Molemmat kätevästi kehä kolmosen varrella, etäisyys 36km. Autolla sen ajaa puolessa tunnissa, mutta julkisilla matka-aika onkin jo 1,5 tuntia kun ei todellakaan pääse helpolla eikä suoraan.

Joten hieman eri asia tosiaan autolla ajaa kun julkisilla. Pöndellä julkisia ei ehkä ole, mutta about jokaisella on auto. Toisin kun pk-seudulla.

Mulle tuli viime vuonna postissa se "tee se itse"-näyte. Ei toki täysin korvaa aitoa ja alkuperäistä, ja kutsu olisikoin tullut rapsutuspapaan jos olisi ollut poikkeavuuksia näytteessä.

Että älkäähän räkättäkö kun ette tunnu asiasta mitään tietävän.

Mulle tuli viime vuonna postissa se "tee se itse"-näyte. Ei toki täysin korvaa aitoa ja alkuperäistä, ja kutsu olisikoin tullut rapsutuspapaan jos olisi ollut poikkeavuuksia näytteessä.

Että älkäähän räkättäkö kun ette tunnu asiasta mitään tietävän.

toivottavasti vieläkin lähettää kotiin näytejutut jos ei seulontaan mene. sen verran hurjia kokemuksia että jätän väliin labran:( nyyh

Yhteistyössä