Tuli eka sähkölasku uuteen asuntoon, kuukaudesta 360 euroa! Asunto on 90 neliöö ja meillä on takka.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä vituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllä vituttaa

Vieras
Kuulostaa aika vitun isolta laskulta, vuokraisäntä ei välitä, sanoo vaan, että on ok ja pitää maksaa. Ei jumalauta, aikaisemmassa asunnossa oli 80 neliöö ja sähkölasku oli 40 euroa kuukaudelta.

Mitä kautta sä sähkön maksat? Siis suoraan sähköyhtiölle? Ota sinne yhteyttä ja pyydä erittely laskusta. Mun lasku on reilun satasen kerrallaan, lasku tulee neljästi vuodessa ja mulla on kolmio, alle 70 neliötä.

No ei voi pitää paikkansa, siis jotain tuossa on vialla. joko sähköä "vuotaa" jostain laitteesta, esim. lattialämmityksestä tms. Mene sähkölaitokselle selvittämään asia, varmasti sielläkin tajuavat, että ei voi pitää paikkansa. Sieltä saa myös lainaan mittareita, joilla näkee, mitä mikäkin laite kuluttaa.

mikä lämmitysmuoto? katsopa sit vielä sähkösopimuksesta, ettei sulla vaan ole markkinahintaista sähköä. meillä nimittäin oli viime talvena (hinta määräytyy sähköpörssissä) ja 3 kk lasku oli huikea.

Meillä lämpenee pelkällä sähköllä ja tuota luokkaa on 2kk sähkölaskut kylmillä ilmoilla. Ja koen että ollaan todella säästäväisiä. Naapurien laskut 500€+.

Kannattaa myös tarkistaa, ettei ole ole virhe.. Meille soitettiin viime talvena sähköyhtiöstä, että he tulis tarkastaan mittaria kun ei voi kulutus pitää paikkaansa. Sähköä oli muka mennyt yhtä paljon kuin jossain isossa kerrostalossa. No sähkömittari olikin sitten jotenkin rikki..

Me asutaan paritalossa, rakennettu 70-luvulla. Ei ole arviolasku, vaan vuokranantaja laskuttaa kuukausittain todellisen kulutuksen mukaan. Maksetaan siis suoraan vuokranantajalle. Ei itse nähdä paljonko sähköä kuluu, mittarit on jossain vuokranantajan nähtävillä. Sähkönhinta on 13 snt /kwh. Täällä on lähes aina 17 astetta lämmintä sisällä ja takka lämpiää päivittäin ja silti on kylmää. Ei jumalauta tee mieli maksaa noin kallista sähköä.

voi olla myös ihan oikein, jos
- on lukemalasku todellisen kulutuksen mukaan ja
- suora sähkölämmitys

Meillä arviolaskuna maksetaan viime talven korkean kulutuksen vuoksi nyt 196 euroa kuussa, suora sähkölämmitys meilläkin. Kun katsoo sitten kulutusta kuukausittain, talvikuukausilta kulutus on suuri, kesällä sähköä on mennyt vain parilla kympillä kuussa. Niin ja meillä neliöitä 95,5.

Me asutaan paritalossa, rakennettu 70-luvulla. Ei ole arviolasku, vaan vuokranantaja laskuttaa kuukausittain todellisen kulutuksen mukaan. Maksetaan siis suoraan vuokranantajalle. Ei itse nähdä paljonko sähköä kuluu, mittarit on jossain vuokranantajan nähtävillä. Sähkönhinta on 13 snt /kwh. Täällä on lähes aina 17 astetta lämmintä sisällä ja takka lämpiää päivittäin ja silti on kylmää. Ei jumalauta tee mieli maksaa noin kallista sähköä.
joo kusettaa sitten ja maksattaa teillä sähkönsä..
soitahan sähköfirmaan ja kysele teidän kulutus asioista,se pystyy antaan sieltä suuntaa ja mene katsomaan se mittari lukema ensin!
sen jälkeen soitat ja kysyt mitä se maksaa!

No hullu. Et tietenkään maksa. Maksat vasta kun näet sähkölaskun. Tai sitten sovitte, että teet suoraan sopimuksen sähöyhtiöön.
Mistä se vuokraisäntä niitä mittareita muka kyttää. Mittarit ovat aina joko asunnossa tai sitten etäluettavia, eli suoraan sähölaitokselta luettavia. Vuokraisännöitsijä ei niitä mistää pysty lukemaan.

Onko siinä kämpässä eristystä ollenkaan? 13 senttiä on ryöstöhinta ja kulutus on älyttömän suuri. Jos lämmitys on noin kallista niin toivottavasti vuokra on vastaavasti todella edullinen.

Yhteistyössä