Tulevalle äidille vinkkejä ulkonäön säilyttämiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peilitär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpa todella röyhkeää sanoa toisen puolesta tuollaista. Eiköhän ap oman miehensä tunne paremmin kuin sinä! Minusta ap:n kysymykset ja ajatukset ovat todella hyviä, itse mietin samoja asioita raskaana ollessani. Olisiko sinusta sitten parempi ignoroida tällaiset asiat kokonaan, koska "et voi tietää miten käy"??

Ei kukaan tiedä etukäteen -edes itsestään- millanen äiti tai isä tulee olemaan, saati sitten jostakin toisesta. Tuskin kukaan on etukäteen esimerkiksi päättänyt saada synnytyksen jälkeistä masennusta ja ollut lähes kykenemätön hoitamaan vauvaansa. Jos koskaan ennen ei ole joutunut kärsimään massiivisista univeloista, niin ei voi tietää, miten siihen reagoi. Jokainen reagoi omalla tavallaan vauvan jatkuvaan huutoon ja tarvitsevuuteen. Sitäkään ei voi etukäteen tietää, miten se sitten todellisuudessa menee.

mulla on käynyt hyvä säkä, olen saanut hyvät geenit. Mulla ei kahden lapsen jälkeen ole arpia, paino on itsestään pudonnut alle alkupainon ja rinnatkin on suht ok vielä imetyksien jälkeen. Tai itse oon ainakin tyytyväinen. Että sillee ei ole tarvinut tehdä mitään, nuorin on nyt 7kk. Mies tekee vuorotyötä ja päivät on pitkiä että siitä ei aina hirveesti apua ole ollu.

Mutta tällee köyhänä tuo normaali itsestä huolehtiminen on hankalaa, kuntosali maksaa paljon, kosmetologit, kampaajat samoin. Se on mulle ollu se suurin kysymys; raha. Siksi odotan innolla kun töihin palattuani on taas varaa laittaa itseensä hieman. Mutta nyt olen kotona, onnellisesti harmaissa hiuksissani lasteni kanssa.

Kyllähän äidin hyvinvointi ja se, että on sinut itsensä ja ulkonäkönsä kanssa, heijastuu myös lapsiin.

Mulle ei ollut sinänsä ongelmia palautua kropan suhteen, koska siihen aikaan treenasin ja kilpailin hyvinkin aktiivisesti. Treenasin siis jollain tasolla myös raskauksien ajan ja hilpaisin vauva kainalossa salille jo hyvinkin pian synnytyksen jälkeen. Suosittelenkin, että jos vaan raskaus sujuu ok, kannattaa harrastaa liikuntaa ja myös ylläpitää lihaskuntoa ihan loppuun asti. Ei tietenkään millään hirmupainoilla vaan sen mukaan mitä kroppa kertoo

Jos itsestä tuntuu hyvältä, kannattaa myös pukeutua nätisti ja sipaista vähän väriä silmiin ja huuliin. Ei se, että on äiti, tarkoita että täytyy olla väritön tuulipukumamma.

Itse olen sellainen hiirulaismamma. Toki katson muita äitejä ja ihmettelen miten he ehtivät ja jaksavat meikata joka aamu mutta kun en ole hirveästi meikannut ennen lapsiakaan niin.. En kyllä ajattele että olisivat huonompia äitejä siksi että meikkaavat. Välillä tekisi mennä hihasta vetämään että opeta mullekin :D

Ei mulla tullut mitään suurempia muutoksia kehoon, mitä nyt vähän raskausarpia mahaan. Rinnat itse asiassa hieman isommat kuin ennen raskauksia. Molempia olen imettänyt n. vuoden. Esikoisen imetyksen aikana laihduin reilusti alle lähtöpainon. Tokan imetyksen jälkeen olin suunnilleen samoissa mitoissa kuin ennen raskauksia.

Yhteistyössä