Voi Patrick, Patrick..
"Eräs nuori kokoomusnainen väittää Seiskalle Patrickin käyttäytyneen kuin koulukiusaaja konsanaan. Nainen sanoo Patrickin kielenkäytön olevan suorastaan seksististä.
– Patrick on haukkunut minua muun muassa rumaksi ja arvostellut takapuoltani. Hän on myös puhunut todella törkeästi eräästä kokoomuslaisesta naisministeristä, nainen väittää.
Toinen kokoomusnuori sen sijaan kertoo olleensa Patrickin kaveri, mutta sanoo tämän tehneen siitä lopulta mahdotonta.
– Välini Patrickiin viilenivät, kun sain kuulla, että hän levitteli valheellisia juoruja minusta ympäri puoluetta. Kun hän jäi kiinni, hän oli kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, tai jopa esiintyi itse uhrina, haastateltava kuvailee.
Patrick on Seiskan haastattelemien kokoomusnuorten mukaan elänyt hybriksessä, jota hänen on välillä vaikea hallita.
Seiska haastatteli myös kahta opiskelijatyttöä, jotka olivat Patrickin kanssa H5-baarissa Tampereella helmikuun alussa.
– Patrickin kaverit kutsuivat meidät heidän pöytäänsä istumaan. He ryhtyivät tarjoamaan meille viiniä, opiskelijaneidot kertovat Seiskalle.
Naisten mukaan he eivät ehtineet istua pöydässä kauaakaan, kun Patrick naisille tuntemattomasta syystä suuttui.
– Patrick rupesi haukkumaan meitä rumiksi lehmiksi, jota olivat tunkeutuneet hänen pöytäänsä. Hän myös käski meitä kovasanaisesti lähtemään pois, naiset ihmettelevät.
Seiska tavoitti viimein myös Patrickin.
Kuinka hän kommentoi nuoren kokoomusnaisen väitteitä hänen ulkonäkönsä arvostelusta?
– No, ei kyllä kuulosta tutulta, mutta on tavallaan yksi juttu, mikä mun kanssa on. Se on sellainen, että kun olen ihmisen kanssa kiistatilanteessa, kun on puolin ja toisin jonkinlainen riita päällä, niin se millainen minusta tulee, se on asia mitä minun pitää kehittää.
Patrick sanoo, että sukupuolella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
– Olen sukupuolesta riippumatta hyvinkin töykeä ihminen. Olen saanut paljon palautetta, että kun olen kiihtyneessä tilassa, ihmisen nälviminen riitatilanteessa pitää jättää toisaalle, Patrick toteaa."
Patrick myöntää kiihtymisongelman kiistatilanteissa.
www.seiska.fi