Tuleva abortti ja syyllisyys, mutta parempi kai tämä kuin pitää lapsi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hirveä syyllisyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hirveä syyllisyys

Vieras
Eli joudun tekemään abortin. Kauhee häpeä ahdistaa. Mutta vielä enemmän ahdistaa ajatus että saisin vielä yhden lapsen. Olen niin päättänyt että lisää en tee. Minulla jo kaksi ensimmäisestä liitosta 9v ja 7v. Nuo jo niin isoja että em jaksa lähteä siihen rumbaan uudestaan. Just parhaassa iässä noi lapset ja on aikaa itselleni vihdoin. Olen siis yksinhuoltaja ja tämä lapsi on miehen jonka kanssa tunnettu vasta pari kk. En usko että meidän suhteesta tulisi mitään, lapsen kanssa tai ilman. Olisin siis 3 lapsen kanssa yksin,2 eri isää. Ei kiitos. Toinen lapsistani on erityislapsi jonka kanssa on jo rankkaa muutenkin. Sitten olen syönyt sellasta lääkettä minkä aikana ei missään nimessä saisi tulla raskaaksi, minulla käytössä ehkäsyrengas Nuvaring ja en tiedä mitä on tapahtunut kun ehkäisy ei pitänyt. En vaan käsitä tätä. Lääke aiheuttaa sikiövaurioita mm. Ja vaikka lopetin lääkkeen käytön heti niin se vaikuttaa vielä pitkään. Eli todennäköisyys että lapsi on vammainen on todella suuri. Silti poden järkyttävää syyllisyyttä tästä:(

Otan osaa, mikään ehkäisy ei valitettavasti ole 100% toimiva. Itse käytän myös sellasta lääkettä ettei missään nimessä saa raskautua koska lääke aiheuttaa sikiövaurioita ja jotenkin kokoajan pelottaa että ehkäisy pettää vaikka siitä kuinka koittaa huolehtia. Voimia!!

[QUOTE="vieras";28635523]Otan osaa, mikään ehkäisy ei valitettavasti ole 100% toimiva. Itse käytän myös sellasta lääkettä ettei missään nimessä saa raskautua koska lääke aiheuttaa sikiövaurioita ja jotenkin kokoajan pelottaa että ehkäisy pettää vaikka siitä kuinka koittaa huolehtia. Voimia!![/QUOTE]

Mikä lääkitys sinulla on? Itselläni on sellainen ku roacuttan. Siinä tosiaan on iso riski että lapsi ei ole terve vaikka lopetin lääkkeen viikko ennen testiä. Mutta jossain Jenkeissä tuossa on.6kk se suojaraja ja joissain maissa 1kk..

Kertomiesi taustatietojen pohjalta haluan sydämestäni toivottaa sinulle voimia ja jaksamista vaikean päätöksen tehtyäsi. Asia lienee jättää sinulle sydämeen pienen kolon lopuksi elämääsi, mutta koeta saada se käsiteltyä ja surtua heti aluksi mahdollisimman pieneksi. Tärkeää on, että sinä ja nykyinen perheesi jaksatte hoitaa päivittäisen elämän kuten tähänkin asti.

[QUOTE="Aloittaja";28635548]Mikä lääkitys sinulla on? Itselläni on sellainen ku roacuttan. Siinä tosiaan on iso riski että lapsi ei ole terve vaikka lopetin lääkkeen viikko ennen testiä. Mutta jossain Jenkeissä tuossa on.6kk se suojaraja ja joissain maissa 1kk..[/QUOTE]

mulla on metotreksaatti pistoksina. tossa on suojaraja vähintään 6kk, suun kautta otettuna oli 3kk. samat ajat koskee miehiäkin. yhden raskauden olen joutunut keskeyttämään sikiön vaikeiden epämuodostumien takia ja silloin en vielä käyttänyt tätä lääkettä, eli se oli vain huonoa tuuria. tuon kokemuksen jälkeen raskaaksi tulo nyt noiden lääkkeiden kanssa pelottaa todella.

Älä kanna syyllisyyttä, olet tehnyt voitavasi estääksesi raskauden. Kannattaa pyytää keskusteluapua jo ennen keskeytystä ja varsinkin sen jälkeen että saat asian käsiteltyä. Kannattaa koittaa päästä puhumaan myös lääkärin kanssa lääkkeen haittavaikutuksista. Voimia ja jaksamista, meilläkin on yksi erityislapsi jonka kanssa ei ole ihan helppoa, joten ymmärrän hyvin sun tilanteen.

Voimia sinulle!

Suosittelen sinua lukemaan Viveka Kaurasen kirjan "Abortti ja siitä selviytyminen". Tuo kirja auttoi minua hyväksymään ratkaisuni ja antoi minulle olla luvan tyytyväinen ratkaisuuni.

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9518844720

Voi sentään, ei tossa oikein muuta mahdollisuutta ole.
Toivotan sulle voimia ja jaksamista, helppoahan tämä ei ole mutta kyllä sä selviydyt. Äläkä tunne syyllisyyttä, mitään syytä siihen ei ole.

siis voithan sä keskustella lääkärin kanssa siitä kuinka iso riski on ja mitä nää lääkkeen seuraamukset voi olla... voithan sä odottaa viel rakenne ultraa/pyytää kromosomi tutkimuksen yms. se lapsi ei välttämättä ole vammainen.

minusta kuulostaa siltä että sä et halua aborttia oikeesti,mutta pelkäät vaan liikaa ja siks koetat selitellä itelle ja toisille asiaa

Yhteistyössä