Tulen hulluksi kun en osaa päättää

että uskallanko mie sitä hormonikierukkaa laittaa. :ashamed: Nyt voisin varata lekurille ajan ja käydä laitattaan vaikka tänään,mutta kun joku mua tökkii siinä.Pelottaa eniten se että jos siitä tulee jotain sairauskia tai mun migreeni pahenee. :eek: Te kelle kierukka on laitettu niin oliko menkat silloin?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 08:30 tulisielu kirjoitti:
että uskallanko mie sitä hormonikierukkaa laittaa. :ashamed: Nyt voisin varata lekurille ajan ja käydä laitattaan vaikka tänään,mutta kun joku mua tökkii siinä.Pelottaa eniten se että jos siitä tulee jotain sairauskia tai mun migreeni pahenee. :eek: Te kelle kierukka on laitettu niin oliko menkat silloin?
mäki just mietin laitanko kuparikierukan vai en, tai siis on miettinyt jo 2 kk:tta mut ei vaan osaa päättää :whistle:

Jos nyt saisin valita, niin valitsisin ihan e-pillerit vaan. Mulla ollut reilun vuoden hormonikierukka. Kyllähän se vuodot on NYT vienyt, mutta ihme vatsakipuja ollut. Alkuun oli mielialan vaihtelua aika kovastikin ja halut meni ihan täysin. Nyt huomaa kyl selvän eron, et ehkä tää tästä. Poistatan jossakin vaiheessa, jos näille mun vatsakivuille ei muuta selvyyttä löydy. Migreeniä ei kyl oo ollut ollenkaan.

Varaudu alkuun siihen, et sulla ei kuukaudessa välttämättä ole kovin montaa kuivaa päivää. Ei tietysti päde kaikilla, mutta mulla oli side yhtenään melkein puol vuotta. Ja siihen jos 1kk kaiken kaikkiaan sai kuiviltaan olla niin hyvä oli. Muuten jos ei vuotanut, niin valkovuotoa tuli senkin edestä ja pelkkä pikkuhousunsuoja ei mulla auttanut.

Lisään vielä, että mulla ei kuukautisia näy eikä kuulu. Viimeksi vuotanut joskus helmikuussa ja silloinkin aika runsaasti. Hyvähän tää näin on, mutta kyl mä haluisin ihan normaaliin kiertoon päästä. Ja mulla naama kukkii, sekin osasyynä siihen, että kierukka vaan pois. <br><br>

Minulla hormonikierukka ollut kohta neljä vuotta. Alkuun oli sitä vuotoa useampi viikko, melko vähäistä kyllä, mutta kuienkin. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Kuukautiset tulevat normaalisti, joskin ovat paljon niukemmat kuin ennen kierukan laittoa. Olen ollut tyytyväinen.

Yhteistyössä